Kaj načrtujejo za leto 2020? (Volkswagen)
Matjaž Ropret 3. januarja 2020 ob 06:36

Za volkswagen bo leto 2020 malodane prelomno. Še posebej za znamko, a tudi za celoten koncern, ki gre zelo odločno v elektrifikacijo. Toda v ospredju ne bodo samo električni avtomobili, ki so jih kot take že zasnovali, v salone namreč prihajajo še Golf osme generacije in njegovi derivati za vse, ki se še ne bi vozili (zgolj) na baterije.

Največja novost bo seveda ID.3, čeprav smo ga videli že lansko leto. Toda njegov prihod na trg je postopen. Konec meseca naj bi bile znane cene, februarja bodo tisti, ki so vplačali po petsto evrov »rezervacije«, imeli možnost naročiti svojega ID-ja, ki ga bodo nato dobili predvidoma junija. Kot smo že pisali, bo to nekakšen Golf nove dobe, saj je velik približno enako (4,26 m), ima pa znotraj več prostora za potnike, medtem ko je prostornina prtljažnika enaka (385 l). Na voljo bodo tri kapacitete baterije, od katerih bo cenovno, glede dosega in uporabnosti avta – z največjo bo menda homologiran kot štirisedežnik – verjetno najbolj zanimiva srednja možnost. Cene naj bi se sicer začele nekje pri 30 tisoč evrih (minus 7.500 evrov državne subvencije), toda za dobro opremljena s srednjo baterijo se bo postavka skoraj zagotovo povzpela čez 40 tisočakov, kar z upoštevanjem subvencije pomeni kakšnih 35 tisoč evrov.

ID. Space Vizzion. Foto: Volkswagen

Komur je ID.3 kljub prostornosti še vedno premajhen in mu nižje sedenje ne ustreza in bi rad nekaj višjega ali daljšega, bo moral počakati še vsaj pol leta. Novembra namreč prihaja naslednji iz družine z oznako ID.4, kot študijo so ga prikazovali pod imenom ID. Crozz. Ta bo imel podobo SUV-ja in naj bi bil po velikosti nekje v razredu Tiguana. Volkswagen je lani na salonu v Los Angelesu prikazal tudi koncept karavanskega električnega avta ID. Space Vizzion, ta bo v serijski izvedbi najbrž postal ID.5, na cestah pa bi ga lahko videli prihodnje leto.

Audi e-tron sportback. Foto: Audi

Že pred ID.3 bodo za nekaj elektro ogrevanja poskrbeli še drugi modeli. Še pozimi bodo tisti, ki so pred zimo naročili prenovljenega Volkswagna e-UP ali Škodo e-Citigo, dobili svoj nakup. Avta po novem obljubljata več kot 250 km dosega, s subvencijo in popustom pa ju je bilo mogoče kupiti za približno 13 tisočakov, kar se marsikomu že zdi sprejemljiva cena za drugi avto. Žal so vso slovensko kvoto za prvo polovico leta že razprodali. Maja pa prihaja Audi e-tron Sportback, ki je v osnovi sicer enak kot lani predstavljeni e-tron 55, vendar je za približno pet cm nižji in ima kupejevski zadek, kar ga dela bolj aerodinamičnega in na pogled manj impozantnega, s tem pa bo tudi doseg za nekaj km boljši. Tehnološka posebnost novega modela so sicer projekcijski žarometi s svetečimi diodami.

Seat el-Born. Foto: Seat

V elektrifikacijo se bo resno podala tudi znamka Seat, proti koncu leta v prodajo prihaja njena izvedba električne kombilimuzine nižjega srednjega razreda, imenovana el-Born. Ta bo v primerjavi s sicer simpatičnim ID.3 še nekoliko bolj vpadljiv. Škoda letos še ne bo začela prodajati tovrstnega modela, bo pa ponudila priključne hibride.  

Novi Golf, ki so ga že predstavili, je od prejšnjega drugačen predvsem znotraj, glede tehnologije, digitalizacije in načina uporabe (fizične tipke so skorajda popolnoma izginile), v prodajne salone prihaja februarja ali marca. Malo za njim sledi prav tako že predstavljena Škoda Octavia, pri kateri bo že takoj na voljo tudi karavanska izvedba – te namreč pri Golfu še niso razkrili in prihaja proti koncu leta. Prav tako aprila bo pri trgovcih predvidoma že novi Seat Leon, v kombilimuzinski in karavanski različici. Avto bodo sicer predstavili proti koncu meseca. Dobil naj bi bolj prepoznavno zunanjost, s podobno masko, kot jo ima Tarraco, ter bolj atraktivno notranjost.

Med novimi modeli iz skupine Volkswagen velja omeniti še kabrioletsko izvedbo terenca T-Roc (nekoč je nekaj podobnega ponujal Range Rover pri modelu Evoque), karavansko-kupejevskega (t. i. shooting brake) Arteona, novega, večjega Audija A3 in Cupro Formentor. Ta mestni terenec, menda s hibridnim pogonom, bo prvi »lastni« model zdaj samostojne znamke Cupra, torej ne bo le športna izvedba katerega od že znanih Seatov. Tudi taki avti sicer še vedno bodo, kajti še pred Formentorjem bodo pripravili tudi Cupra Leon. Ne smemo pa pozabiti še vedno priljubljenega (potniškega) dostavnika Caddy, ki bo jeseni prav tako pripeljal v povsem novi izdaji.

Prenove na sredini življenjskega ciklusa obstoječega modela pa bodo letos deležni: Volkswagna Arteon in Tiguan, Seat Ateca in Audija A5 ter Q5.

Tukaj je celotna časovnica, kdaj lahko v Sloveniji pričakujemo katero od naštetih novosti:

Volkswagen

  • e Up                                                                februar
  • Novi Golf                                                       februar – marec
  • T-Roc Cabrio                                                 maj
  • ID.3                                                                  junij
  • Arteon prenova + Shooting Brake          september – oktober
  • Tiguan prenova                                             september
  • Novi Golf Variant                                         november
  • ID.4                                                                  november

Volkswagen Gospodarska vozila

  • Novi Caddy                                                    oktober

SEAT

  • Novi Leon + Leon ST                                      april
  • CUPRA Leon                                                    junij
  • Ateca prenova                                             avgust – september
  • CUPRA Formentor                                         november
  • el-Born                                                             november – december

Škoda

  • Nova Octavia                                                   april – maj
  • Nova Octavia Combi                                      april – maj
  • Octavia iV, RS iV                                             julij
  • Octavia Scout, RS, CNG, mHEV                   oktober    

Audi

  • A5 prenova                                                   februar
  • e-Tron SB                                                      maj
  • Novi A3                                               junij
  • Nova A3 limuzina                                      september
  • Q5 prenova                                                 november – december
Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja