Kaj načrtujejo za leto 2020? (Kia)
Matjaž Ropret 16. decembra 2019 ob 11:07

V zadnjih tednih iztekajočega se leta 2019 bomo pogledali še malo v prihodnost. V to, kaj določena podjetja načrtujejo za prihodnje leto, česa se lahko nadejamo, veselimo, morda tudi bojimo. Naše kristalne krogle so pripravljene, začeli pa bomo z avtomobilskim proizvajalcem. Njegovi izdelki iz leta v leto napredujejo, napovedal pa je že nekaj vznemirljivih novosti, zato poglejmo, če jih bomo deležni že v prihodnjih dvanajstih mesecih. Govora je o znamki Kia.

Že od lanskega salona v Parizu čakamo mogoče enega najbolj zanimivih električnih avtov, model e-Niro. Ta ima namreč precej večjo kabino in prtljažnik od večine teh, ki so že v prodaji ali prihajajo v prihodnjih mesecih, zato bi lahko bil zanimiv tudi za prvo prevozno sredstvo v družini, ne samo za drugi avto, s katerim se oče ali mati prevaža v službo in hodi v trgovino. Malce bo še treba počakati, toda električni Niro bo menda do Slovenije končno pripeljal avgusta prihodnje leto. Skupaj s prenovljenim hibridnim Nirom in tudi novim priključnim hibridom.

Že prej, takoj januarja, bo v omejeni količini – tako pravijo pri uvozniku – na voljo električni Soul v novi izdaji. Pred leti so ga v Sloveniji že prodajali in takrat je bil eden najbolj priljubljenih baterijskih avtov. Zdaj ima nekoliko posodobljen videz in predvsem precej daljši doseg, uradno do 455 km. Ponaša pa se tudi s sedemletno letno tovarniško garancijo na celotno vozilo, vključno z baterijami.

Spomladi, predvidoma aprila prihajata karavanski Ceed SW in križanec XCeed kot priključna hibrida, z dosegom do 58 kilometrov na elektriko. Ta dva sta sicer po zunanjosti in tudi notranjosti pretežno enaka kot standardni karavan in križanec, ki sta bila sveža letos in smo ju tudi temeljito preizkusili. Hibridni sklop pri obeh je enak kot v hibridnem Niru ali v Hyundaijevi Koni, edina omembe vredna razlika glede uporabnosti bo manjši prtljažnik zaradi dodatnih baterij – pri Ceedu SW se bo zmanjšal na 437 l, pri XCeedu pa na 291 l.

Glavna novost pri Kii pa bo v prihodnjem letu popolnoma novi Sorento. Če se je kdo spraševal, kdaj bomo v praksi vendarle videli odklepanje vozila s telefonom, ki ga je naveza Kia-Hyundai napovedala že pred časom, je tu odgovor. Novi Sorento, ki prihaja julija, bo prvi Kiin model s to tehnologijo. Med drugim o mogoče avto še parkirati kar z upravljanjem na telefonu (prek digitalnega ključa), na voljo pa bo še prikaz dogajanja v mrtvem kotu na digitalnem zaslonu med merilniki. Sicer pa bo ta veliki športni terenec najprej na voljo z 2,2-litrskim dizlom (147 kW oz. 200 KM) in 8-stopenjskim menjalnikom DCT, novembra pa še kot hibrid z bencinskim 1.6 T-GDI (176 kW / 240 KM) in kot priključni hibrid z močjo 206 kW (280 KM). Ta bo imel štirikolesni pogon, njegov kombinirani izpust CO2 bo po napovedih znašal 37 g/100 km, doseg na elektriko pa 68 km.

Poleg tega prihodnje leto pričakujemo še Stingerja z izboljšanim motorjem 2.0 T-GDI ter prenovljene modele Picanto, Rio in Stonic. Tule je celotna časovnica:

  • e-Soul – januar 2020
  • Ceed SW in XCeed – PHEV – april 2020
  • Stinger – nadgradnja motorja 2.0 T-GDI – maj 2020
  • Sorento (nov model) – julij 2020
  • Niro EV, HEV in PHEV – avgust 2020
  • Picanto (prenova) – avgust 2020
  • Rio (prenova) – avgust 2020
  • Stonic (prenova)  – oktober 2020
  • Sorento HEV, PHEV – november 2020

EV pomeni popolnoma električni model, HEV označuje hibridno različico, PHEV pa priključnega hibrida.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja