Kaj načrtujejo za leto 2020? (Ford)
Matjaž Ropret 7. januarja 2020 ob 14:34

Ford je v zadnjem času zašel v rahle težave. Nekateri njegovi izdelki niso več konkurenčni (ali pa sploh nikoli niso bili) in se poslavljajo, drugi so sicer zelo dobri in tudi tehnološko napredni, vendar ponekod, tudi v Sloveniji, preveč silijo v premijski cenovni razred brez potrebne premijske vsebine. Zato bo 2020 z nekaj pomembnimi novinci in, upajmo, tudi kakšno prilagoditvijo strategije, priložnost za preobrnitev trenda.

Mustang Mach-e v družbi svojih bratrancev z znakom konjička.

Že lani so pri Fordu bolj ali manj upokojili dvojec C-max in Grand C-max, četudi preostale primerke na zalogi še prodajajo. Naslednji, ki se bodo poslovili, verjetno prav tako brez neposrednih naslednikov, pa so Mondeo, S-max, Galaxy in Ecosport. Vlogo C-maxa bo prevzel kar športni terenec Kuga, ki bo seveda nasledil tudi istoimenski model. Ecosport naj bi nekaj časa še obstal, a nova Puma je v osnovi enako velik avto, vendar zasnovan v Evropi in neopisljivo bolj atraktiven in boljši v vseh pogledih. Mondeo, S-max in Galaxy pa bodo menda dobili skupnega naslednika v bolj SUV-jevski podobi, vendar najbrž še ne letos. Podobno velja za v Evropi proizvajani Edge. Zato pa naj bi se še v tem letu začela resnejša elektrifikacija, delno z lastno, delno s sposojeno Volkswagnovo tehnologijo. A pojdimo po vrsti.

Ob koncu prvega trimesečja prihajata tako Puma kot Kuga, kljub temu da so ju lani predstavili z nekaj zamika in da v nekaterih državah drugo že prodajajo. Vseeno, čim prej bosta na voljo, toliko bolje. Ford je nekoč Pumo že imel v programu, vendar je bil takrat to majhen avto športne oblike, kakršni so v zadnjem desetletju povsem izginili. Nova Puma bo prav tako igrala na športna čustva, saj je oblika precej dinamična, vsekakor s precej več oblinami kot jih izkazujejo mnogi konkurenti v najhitreje rastočem razredu malih mestnih terencev. Prav tako naj bi več od tekmecev ponujala zavzetim voznikom, končno bomo tudi v katerem od Fordov srečali digitalne merilnike, v prtljažniku pa so si snovalci domislili luknjo oz. zaboj pod siceršnjim dnom. Če bo tudi za potnike dovolj prostora in cene na nivoju konkurence, bi se moral Ford v tem razredu precej povzpeti na prodajnih lestvicah.

Kuga je bila že doslej priljubljen model, ponekod je bila celo med najbolj prodajanimi v svojem razredu. Tudi zato, ker je bila ena redkih z možnostjo štirikolesnega pogona. Ta ostaja, četudi je avto po novem nekoliko bližje tlom in nasploh na pogled manj robusten in bolj estetski, kot da ne bi hotel že na prvi pogled izdajati, da je SUV. Bo širši, daljši in za 2 cm nižji od predhodnika, prvič pa bo tudi na voljo kot priključni hibrid s skupno sistemsko močjo 222 KM. Tu bosta v navezi delovala 2,5-litrski bencinski motor z Atkinsonovim ciklom in elektromotor, ki ga bodo napajale baterije s kapaciteto 10,3 kWh. Samo na elektriko bo Kuga lahko peljala približno 50 km. Seveda bo na voljo tudi kot nehibrid, z 1,5-litrskim bencincem ali z dizlom. Klasične izvedbe bodo imele pomično zadnjo klop (pri priključnem hibridu so pod njo baterije), v višino pa bo menda kljub nižjim meram za potnike več prostora. Že znanemu infozabavnemu sistem Sync 3 in prosojnemu zaslonu se bosta pridružila še zaslon pred voznikom in vgrajena kartica SIM, kar označujejo kot Ford Pass Connect, omogoča pa brezžično priključitev do desetih naprav. Nova tehnologija je še aktivna pomoč pri izogibanju oviram.

Novost bo tudi klasični hibrid pri Fiesti in Focusu, ki bo za osnovo imel kar motorje Ecoboost. Doslej je Ford v hibridni izvedbi ponujal le Mondea. V prvem trimesečju prihaja še novi kombi Transit.

Proti koncu leta pa bi lahko ugledali prvi Fordov povsem električni model. Ta se zaradi imena in izvora oblike vzbuja pomisleke, ampak kot sam izdelek se zdi atraktiven. Ime mu je Mustang Mach-e in je nekakšna SUV-jevska reinkarnacija legendarnega Fordovega konjička. Pravijo pa, da bo to eden najbolj vznemirljivih Fordov, kar so jih doslej dali v prodajo. Na voljo bo z dvema možnostma baterije – standardno (75,7 kWh) in za podaljšani doseg (98,8 kWh) – elektromotorji pa bodo lahko gnali zadnja ali vsa štiri kolesa. Z večjo baterijo in zadnjim pogonom napovedujejo do 600 km dosega, v drugih kombinacijah bo manjši, a še vedno najmanj na ravni konkurence. S štirikolesnim pogonom bo imel kar 337 KM (248 kW) in 565 Nm navora. A to še ne bo vrh ponudbe, saj bodo pripravili še športno izvedbo z močjo 465 KM (342 kW) in 830 Nm navora.

Ford bo kupcem ponudil tudi posebno športno različico. Mustang Mach-E GT bo iz mirovanja do 100 km/h pospešil v manj kot petih sekundah, prepričal pa bo tudi s predvideno močjo 465 KM (342 kW) in 830 Nm navora.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Mustang Mach-E bo imel tri unikatne vozne načine – Whisper (šepet), Engage (aktivno) in Unbridled (osvobojeno, nebrzdano) – pri vsakem pa bo drugačna odzivnost vozila, ambientna osvetlitev, uglasitev zvoka in dinamična animacija na zaslonih. Osrednji bo ogromen, pokonci postavljen 15,5-palčni s sitemom Sync naslednje generacije. Ta bo med drugim s strojnim učenjem prepoznaval voznikove prednostne izbire in bo ves čas posodobljen. Prtljažnika bosta dva – stolitrski spredaj in štiristolitrski zadaj. Ford pa bo skupaj z ostalimi partnerji iz projekta Ionity do konca leta po Evropi postavil štiristo zmogljivih polnilnic. Te bodo z enosmernim tokom pri 150 kW električnemu Mustangu v desetih minutah zagotovile za skoraj sto km energije.

Kasneje bo temu modelu, ki je velikostno nekje na ravni Kuge, sledil še manjši brat. Toda pri njem bodo uporabili Volkswagnovo električno platformo. Več informacij o tem avtu pa za zdaj še ni znanih.

Fotografije: Ford

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja