Je to pravi kompas za prihodnost znamke Jeep?
Matjaž Ropret 6. maja 2025 ob 19:02

Skupina Stellantis poskuša iz iste tehnološke osnove z drugačnimi oblikovnimi prijemi in še nekaterimi manjšimi spremembami ter poudarki ponuditi pravi avto za vsak okus. Morda rahlo presenetljivo utegne biti novi Jeep Compass, zdaj prestavljen na znano platformo STLA Medium, celo najbolj všečen in zanimiv za širši krog potencialnih kupcev kot ostali predstavniki tega »znamčenja.«

V prodaji sta že futuristični Peugeot 3008 (ali 5008) z značilnim majhnim volanom in bolj konvencionalni, a mogoče nekoliko premalo izraziti Opel Grandland, minuli teden smo pisali še o ekstravagantnem Citroenu C5 Aircross, ki prihaja v salone proti koncu leta. Kdor med temi ne najde svojega favorita, vendar mu je ponujena tehnika v osnovi všeč, ga morda prepriča novi »Kompas« z dokaj značilno jeepovsko podobo. Ne pretirano, vendar ravno še dovolj možato, tudi nekoliko robustno, z več plastičnimi obrobami in z višjo oddaljenostjo od tal (20 cm) ter solidnimi vstopnimi in izstopnimi koti pri vožnji v klanec, pa tudi všečno in samosvojo, tehnološko začinjeno notranjostjo. Upam si trditi, da od vseh nudi najboljšo kombinacijo po eni strani atraktivnega in po drugi še vedno ne razdvajajočega (ali dolgočasnega) dizajna. Všeč mi je tudi, da so tokrat uspeli zamenjati nekatere standardne stellantisovske gumbe, denimo vrtljivi za »menjalnik,« kakršnega v drugih modelih še nismo srečali, je lep primer tega. Kakopak sta vgrajena zaslona pred voznikom (10 palcev oz. 25,4 cm) in na sredini (16 palcev oz. 40,6 cm), pa tudi nekaj navideznih tipk.

V primerjavi s predhodnikom je zrasel za kar 15 cm na 4,55 m dolžine, tudi medosna razdalja je daljša za 16 cm (2,80 m), s čimer se bo zagotovo odprlo veliko prostora v kabini. Uradni podatki navajajo dodatnih 5,5 cm tako spredaj kot zadaj. Tudi prtljažnik je zrasel na spodobnih 550 l. Zadnja klop se podira v uporabnem razmerju 40:20:40 ne glede na opremo.

Pogonski sklopi so, razen enega, pričakovani in znani, zato se tu ne bomo kaj dosti ponavljali. Bolj podrobno smo jih opisali že pri predstavljanju Citroena (in prej), samo na hitro ponovimo, da so to blagi hibrid na osnovi 1,2-litrskega trivaljnika, priključni hibrid z 1,6-litrskim bencinskim motorjem ter elektromotorjem, ki črpa iz baterije z 21 kWh zaloge, ter popolnoma električni izvedbi s 73 ali 96 kWh kapacitete v bateriji. Toda za razliko od drugih bo tu na voljo še prav tako povsem električna izvedba 4xe s pogonom na vsa štiri kolesa in možnostjo »reduktorja,« ki bo na zadnjih kolesih lahko omogočal do 3.100 Nm navora.

Tudi novi Jeep Compass v prodajo prihaja v zadnjem četrtletju 2025, pričakujem, da bo cenovno umeščen približno ob bok Peugeotu, kar pomeni nekoliko višje od »bratrancev« z značko Citroen in Opel.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja