Kitajska avtomobilistična znamka MG Motor je tudi za evropske trge predstavila novo povsem električno kombilimuzino MG4, s katero ima veliko načrte. Še posebej v trenutnih razmerah bi z njo lahko razburkala trg.
MG Motor je nekdanja britanska znamka avtomobilov, ki jo je pred leti kupila kitajska skupina SAIC (njeno izvirno polno ime je bilo Shanghai Automotive Industry Corporation), sedmi največji proizvajalec avtomobilov na svetu, in z njo l. 2019 znova vstopila na evropske trge. Od takrat je prodala 150 tisoč vozil, samo letos 60 tisoč, in je najhitreje rastoča avtomobilska znamka v Evropi. Za MG4 pa trdi, da je prelomen model za MG Motor in za električno mobilnost na stari celini. Do konca leta kitajska korporacija s to znamko načrtuje prisotnost v 26 evropskih državah s skupno 840 prodajnimi saloni, ta čas jih je nekaj čez 700. Za Slovenijo novi zastopnik, hrvaško podjetje Grand Automotive (od letos del izraelske skupine Taavura, ki je prevzela tudi podružnico Renault-Nissan v Sloveniji in na Hrvaškem), napoveduje odprtje enajstih salonov. To naj bi se sicer zgodilo že s prvim septembrom, vendar očitno začetek prodaje nekoliko zamuja.
Doslej je bila pri nas ta znamka prisotna predvsem z električnim SUV-jem MG ZS EV, vendar ga v prenovljeni izdajo in z večjimi kapacitetami baterij še nismo zasledili. MG4 je povsem nov model na novi prilagodljivi platformi MSP-EV, iz katere naj bi v prihodnjih letih izšlo še več avtomobilov, kar bo, tako evropski direktor znamke Šinju Liu, paleto do l. 2025 povečalo na deset različnih modelov. Novinec je petvratna kombilimuzina, ki po obliki (in tudi zaradi izpostavljene oranžne barve) najbolj spominja na Nissanovo Micro, vendar nastopa v razredu višje. Dolg je namreč skoraj 4,29 m in ponuja 363 l prtljažnega prostora, kar da uvršča med tekmece Volkswagnovega ID.3, Cupre Born, Renaulta Megane e-tech Electric, Nissana Leaf, Citroena e-C4 ali čez slabo leto Peugeota e-308. Količnik zračnega upora je med 0,27 in 0,287, odvisno od odpiranja lopute za hlajenje baterije, kar se zdi ugodna številka.
Na voljo bosta dve kapaciteti baterij (tudi z različno kemijsko sestavo), v vsakem primeru pa je njena višina zgolj 11 cm, kar je na ravni omenjenega Megana in manj kot pri mnogih drugih električnih vozilih. Manjša baterija, ki bo na voljo zgolj z osnovno opremo – ta sicer že vključuje dva zaslona, solidno povezljivost, prilagodljivi regulator hitrosti in polne žaromete LED –, bo imela neto kapaciteto 51 kWh, kar naj bi zadoščalo za 350 km dosega. Večja baterija pri bo premogla 64 kWh, s tem pa se bo doseg povišal na 450 km (pri srednji opremi) oz. 435 km (pri najvišji opreme, kjer številko verjetno zniža predgretje baterije za ultra hitro polnjenje). Pri manjši bateriji je polnjenje na izmeničnem toku enofazno in gre do 6,6 kW, pri večji pa trifazno z največ 11 kW. Hitro polnjenje z enosmernim tokom gre pri manjši bateriji do 117 kW, pri večji pa do 135 kW. Motor v navezi z manjšo baterijo zmore 125 kW (170 KM), pri večji pa 150 kW (204 KM), v obeh primerih ima 250 Nm navora, dosegljivega kadarkoli. Od 0 do 100 km/h MG4 ne glede na različico pospeši v manj kot osmih sekundah, najvišja hitrost pa je omejena na 160 km/h. Za prihodnje leto sicer Liu napoveduje še izvedbo 77 kWh baterijske zaloge in pa športno različico z dvema motorjema in najmanj dvakratno močjo.
Če ga zunaj zaznamujejo klinast nos, difuzor in spojler, je znotraj najbolj opazen element »plavajoča« sredinska konzola z vrtljivim gumbom za »menjalnik«. Poudarjajo sicer tudi kakovostne materiale in izdelavo spojev, ter seveda infozabavo in asistenčne sisteme na nivoju, kot ga kupci danes pričakujejo. V vožnji naj bi bil MG4 zaradi ne prevelike in ugodno razporejene mase (cca 1,7 t) ter nizkega težišča stabilen in do določene mere dinamičen, kar pa bo lahko pokazal samo konkreten preizkus, če ga bomo kdaj imeli priložnost opraviti. Med drugim bo mogoče na ta avto priključiti določene naprave in jih poganjati oz. polniti (V2L), med temi omenjajo električna kolesa, prenosne računalnike in pametne telefone, kar da slutiti, da bo izhodna moč verjetno največ nekaj sto vatov. Dalo se bo tudi montirati vlečno kljuko za prikolico z največ 500 kg ali prevoz koles.
V okviru spletne predstavitve je Liu napovedal izhodiščno ceno 28.990 evrov in dodal, da ta postavka velja za franconski trg, drugod pa bo lahko nekoliko drugačna. V nemški spletni strani MG Motor je že mogoče konfigurirati novinca in tam je začetna cena 28.420 evrov, vendar to vključuje tisti del subvencije, ki jo tamkaj mora prispevati proizvajalec (poleg tega lahko kupec zaprosi še za šest tisočakov vračila od države). Polna cena je tako za 3570 evrov višja, torej 31.990 evrov. Za večjo baterijo, kar vključuje tudi že srednji nivo opreme z nekoliko hitrejšim polnjenjem na enosmernem toku, samodejno odpiranje prednjih rež za hlajenje baterije, zatemnjena zadnja stekla, zagon in odklepanje brez ključa in 17-palčna platišča, je treba v Nemčiji pripraviti dodatnih štiri tisoč evrov (cena brez subvencije bi bila torej 35.990 evrov). Najvišja oprema, ki med drugim vključuje toplotno črpalko, ogrevane prednje sedeže, 360-stopinjsko kamero, polno funkcionalnost aplikacije MG iSmart (nižje opreme dobijo aplikaciji iSmart Lite, ki denimo ne omogoča nadgradenj infozabavnega sistema v avtomobilu in nastavljanja navigacije) in brezžično polnjenje telefona, k ceni pridoda še dva tisočaka (37.990). Tudi pri teh cenah bi bil MG4 glede na svojo velikost in uradni doseg zelo konkurenčen, če bi se vse skupaj začelo še malo nižje, kot denimo v Franciji, pa še toliko bolj. Toda treba bo počakati, da vidimo, kaj se bo s to znamko pod novim uvoznikom razvilo v Sloveniji.
Tehnični podatki:
Pogon: | elektromotor, nameščen zadaj, pogon na zadnji kolesi |
Moč in navor: | 125 ali 150 kW, 250 Nm |
Zmogljivosti: | Največja hitrost 160 km/h |
Baterija: | LiFePO4 51 kWh ali nikelj-kobalt-mangan 64 kWh |
Polnjenje (uradni podatki): | AC 6,6 kW in DC 117 kW pri mali bateriji, AC 11 kW in DC 135 kW pri veliki |
Dimenzije: | 4.287 x 2.060 x 1.504 mm, medosna razdalja 2.705 mm |
Masa (prazno vozilo): | 1.655 kg ali 1.685 |
Prtljažni prostor: | 363 l |
Uradna poraba in doseg: | 16 kWh/100 km, 350 km z malo baterijo, 450 ali 435 km z veliko |
Izhodiščna cena: | Nekje med 29 in 32 tisoč evri |
Fotografije: MG Motor
- Odlična igra in bravurozni prizori!
- V prodaji še en električni malček z dokaj zanimivo ceno
- Kategorija telefonov, ki nujno rabi brco v zadnjico
- NEDELJSKI NASVET: Ali poznate številko IMEI telefona (in zakaj bi jo morali)?
- Apple mora drugim proizvajalcem ur dopustiti tesnejšo integracijo z iPhonom
Brez komentarjev