Je morda Renaultova »retro« strategija preveč tvegana?
Matjaž Ropret 17. decembra 2024 ob 17:38

Skupina Renault začenja svojo ofenzivo z električnimi modeli, pri katerih je oblikovanje navdahnjeno z ikonami iz zgodovine, v prvi vrsti s »Petko« in »Katrco.« Prve smo se nadejali že letos, a Renault 5 v Slovenijo predvidoma prihaja februarja ali v marca prihodnje leto, je pa uvoznik objavil cenik, zato imamo zdaj že malo boljšo predstavo, česa si lahko obetamo.

Več kot očitno francoski proizvajalec pri teh modelih – Renault 5 bo imel tudi dirkašnega »brata« v podobi Alpine A290 – igra na čustva. Kdo ni bil ljubitelj originalne Petke? Še posebej v Sloveniji, saj so jo dolgo let izdelovali v novomeškem Revozu, in še pred tem Renaulta 4, v Sloveniji popularno imenovanega Katrca (iz izgovorjave števila štiri v francoščini). Model 5, ki prihaja prvi, ima še posebej posrečeno retro podobo z mnogimi zanimivimi modernimi vstavki. Morda tudi nepotrebnimi, kajti velika kolesa, prikaz odstotka baterije na motornem pokrovu ali dizajnerske luči pač nekaj nanesejo k ceni. Obenem naj bi bil to namreč eden prvih električnih avtomobilov »za (manj kot) 25 tisoč evrov.«

Pogled na slovenski cenik kaže, da bo s subvencijo nekako izpolnil to obljubo, brez pa žal še vedno ne. V tem pogledu torej ne predstavlja velikega napredka v primerjavi s prejšnjimi podobnimi električnimi modeli, kot je dvojček Peugeot e-208 in Opel Corsa-e. Cene so tudi nekje tam, kjer sem jih pričakoval, a žal ne tam, kjer sem potihoma upal, da bodo. Vsaj ne po ceniku, bomo videli, kakšne bodo še morebitne »akcije.« Vsekakor pa za Renault (manj za Alpine, ki pa najbrž niti ne bo imel težav s prodajo) predvsem ta model mora postati hit. V kolikor ne bo, se utegne podjetje znajti v precejšnjih težavah, in potem mu tudi le še malo ostane za privabljanje kupcev, če strategija z res kulsko retro obliko ne bo uspešna.

V Franciji, kjer je že na cestah, je sicer nova »petka« takoj prvi mesec zasedla vrh lestvice najbolje prodajanih električnih avtomobilov. Novembra so jih prodali 3.316 in je tako za skoraj 150 enot prehitela siceršnjega zmagovalca trga v zadnjih dveh letih, Teslo Model Y (3.175 prodanih primerkov). Podatkov za celotno Evropo oz. vsaj Evropsko unijo za zdaj ni, zagotovo pa jih ni bilo malo, ki so ta avto že težko čakali. Podobno najbrž lahko pričakujemo tudi v Sloveniji, a pomembne bodo seveda nato številke na dolgi rok, za te pa nisem povsem prepričan, da so cene dovolj atraktivne in dostopne.  

Izhodiščna cena za izvedbo z manjšo baterijo (40 kWh) za slabih 300 km realnega dosega in osnovno opremo Evolution znaša 27.190 evrov, toda temu nivoju opreme bi se raje izognil in šel na srednjega Techno, ki je hkrati tudi najvišji smiseln po moji oceni, kvečjemu bi mu dodal še paket Zima in udobje (ogrevani sedeži in volan, nastavljiv ledveni del pri voznikovem sedežu in sovoznikov sedež po višini) s seznama dodatne opreme za ne ravno skromnih 500 evrov.

Nivoju Evolution manjka nekaj skorajda nujnih elementov, poleg tega pa Techno za 2.500 evrov doplačila prinaša tudi lep nabor funkcionalnosti, ki jih je res fino imeti. Prva stvar, ki pri osnovnem manjka, je že hlajenje in ogrevanje baterije. To je pri baterijah vrste NMC malodane nujno za njeno dolgo življenjsko dobo in nizko degradacijo. Pri srednji opremi infozabavni sistem nudi navigacijo in verjetno z njo tudi načrtovalnik poti s predvidenimi postanki na polnilnicah in odstotki baterije na destinaciji. Navigacija prek sistema Android Auto ali Carplay tega namreč ne bo znala, saj nima dostopa do podatkov o nivoju napolnjenosti baterije in drugih. Pri opremi Evolution voznikov sedež ni nastavljiv po višini (že iz modela Zoe vemo, da to nujno mora biti na voljo), prav tako ni kamere za vzvratno vožnjo,  samozatemnitvenega vzvratnega ogledala in dodatno zatemnjenih stekel zadaj, kar bi vse moralo biti prisotno, a je treba za to poseči po Technu. Ta vsebuje še aktivni regulator hitrosti, samodejno parkirno (»ročno«) zavoro in držanje na mestu (Auto Hold), električno nastavljiva in poklopljiva zunanja ogledala, naslon za roko na sredinski konzoli, ambientalno osvetlitev, nalepko z napisom 5 na vratih, platišča iz lahke litine (pri osnovni opremi so jeklena, v vsakem primeru pa 18-palčna, kar se mi ne zdi nujno potrebno) in indikator napolnjenosti baterije na pokrovu motorja (med polnjenjem avtomobila).

Z večjo baterijo (52 kWh, toliko kot je imel Zoe, za blizu 400 km dosega) je oprema Techno izhodiščna, taka Petka stane 32.190 evrov. Če dodamo še omenjeni zimski paket in dvobarvno karoserijo, kar skupaj nanese 900 evrov, tako pridemo na 33.090 evrov. S 7.200 evri subvencije pri Borzenu je tako končna cena po moji oceni najbolj smiselne Petke 24.890 evrov. Torej ravno pod mejo 25 tisočakov, seveda pa bi si želeli, da bi bila toliko pred subvencijo. Da se iti še višje z opremo Iconic, ki že vsebuje tiste »zimske« dodatke ter še nekaj lepotnih, z boljšim ozvočenjem in dodatnimi asistenčnimi sistemi. Vendar potem pridemo na polje precej večjih avtomobilov.

Mimogrede, polnjenje na izmeničnem toku je v vsakem primeru trofazno, žal pa se je Renault odločil za standardno moč 11 kW, ne za 22 kW, kolikor je ponujal doslej in je bilo odlično za mestne avtomobile, saj je večina javnih polnilnic 22-kilovatnih ter se avto v treh urah, kolikor je lahko na polnilnem mestu, povsem napolni. Polnjenje z enosmernim tokom gre pri manjši bateriji do 80 kW in pri večji do 100 kW. Najšibkejše različice, ki hitrega polnjenja sploh ne omogoča, za zdaj ni na ceniku.

Pričakujem, da bodo na te cene še kakšni popusti ali zanimiva ponudba s financiranjem in jamstvom, zato vse skupaj vzemite še malo z rezervo. Toda vsaj približno orientacijo, kaj lahko pričakujemo, smo s tem cenikom dobili.

Fotografije: Renault

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
1 komentar
  • Ni potr. biti raketni znanstvenik, da se nakazuje na pop. flop. 5ka 20. st. je bila vse to, kar ta ni. 4ka isto. Prep. in cen. dostopen uni. družinski avto. To ne more biti množičen avto niti po pomoti. Trenutni bat. avti so samo vmesna stopnja razvoja, zato je sploh nesmiselno sedaj skakati v ta bazen. Ugodno vzdrževanje itd. Tu pa te že samo komp. gum na 18 palcih pride premoženje. Žebelj v krsto tovarne, če se mene vpraša.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja