Je avto s slabo oceno na testu Euro NCAP sploh varno kupiti in voziti?
Matjaž Ropret 9. decembra 2021 ob 12:39

V najnovejšem naboru avtomobilov, ki so jih zaleteli v sklopu testiranja Euro NCAP, sta šokirala Dacia Spring in Renault Zoe. Medtem, ko je večina ostalih dobila pet zvezdic in redki štiri, je Spring prejel eno, Zoe pa je ostal povsem brez. Kako je to mogoče in kaj pomeni za potencialne kupce?

Za »poceni« električno Dacio ena zvezdica ni hudo presenetljiv rezultat. V organizaciji Euro NCAP so njen dosežek označili za problematičen, z nevarnostjo usodnih poškodb voznikovega prsnega koša in glav potnikov na zadnji klopi pri čelnem trčenju. Tudi zaščita pred stranskimi udarci je slaba, prav tako tehnologija za aktivno izogibanje nesrečam.

Predstavniki Dacie priznavajo, da je avto, ki temelji na kitajskih modelih Renault City K-ZE in Renault Kwid, kompromis. »Vemo, da je ena zvezdica slab rezultat, obstajajo pa jasni razlogi zanj. Zaradi njih je Spring najcenejši električni avto na našem trgu,« so dejali na predstavitvi tega modela tik po objavi rezultatov Euro NCAP. Če bi Spring imel sodobne asistenčne sisteme in strukturo, ki bi mu zagotovili več zvezdic, bi bil avto večji in težji. Potem bi potreboval močnejši (in težji) motor, kar bi zahtevalo baterijo z večjo kapaciteto in maso. Ta krog se ne konča, če ni že od začetka avto zasnovan popolnoma drugače. V Dacii zato ne nameravajo spreminjati ničesar, treba pa se je zavedati kompromisov in potencialne nevarnosti. Zatrdili so, da bodo trgovcem jasno naročili, naj potencialne kupce opozorijo na slab rezultat na varnostnem testu in jih ob kakršnih koli pomislekih usmerijo kam drugam. Tako bi bilo tudi moje priporočilo.

»Novi« oz. bolje rečeno znotraj prenovljeni Zoe z večjo baterijo – karoserija v pretežno enaka kot pri izvirnem iz l. 2013 – po ugotovitvah Euro NCAP ni bil deležen nikakršnih izboljšav glede varnosti. Tako je iz petih zvezdic ob prvem prihodu na trg zdaj ob zaostrenih merilih padel na ničlo. »Stranske varnostne vreče, ki so prej varovale glavo in prsni koš, so zamenjali z manj učinkovitimi, ki zaščitijo zgolj prsni koš. Zoe ponuja skromno zaščito pri trkih, slabo varnost za pešce in nima pomembnih tehnologij za izogibanje nesrečam, zato ne more dobiti zvezdic,« so zapisali v poročilu.  

Generalni sekretar Euro NCAP Michiel van Ratingen pa je ta dva rezultata komentiral s tako izjavo: »Renault je bil nekoč sinonim za varnost, Laguna je pred dvajsetimi leti kot prvi avto dosegla pet zvezdic. Žalostna rezultata za modela Spring in Zoe pa kažeta, da je varnost postala kolateralna škoda prehoda na električne avte pri tem podjetju. Cinično je ponujati potrošnikom dostopne zelene avtomobile, če gre to na račun večjega tveganja za resne poškodbe pri nesrečah.«

Ena glavnih težav modela Zoe je sistem za samodejno zaviranje v sili (Auto Emergency Braking, AEB), ki ga do pred kratkim ni bilo v nobenem paketu opreme in ga je bilo treba dokupiti posebej, kot opcijo za 200 evrov. Pri avtomobilu, ki stane približno 35 tisočakov! Na to sem opozoril že v testu, objavljenem maja. Z novim, decembrskim cenikom je AEB serijski v najvišji opremi Intens, od marca prihodnje leto pa bo po zagotovilih Renaulta v vseh nivojih opreme. Kot bi moral biti že od vsega začetka. Zakaj so poslabšali varnostne mehove v sedežih, ne vem. Dejstvo pa je, da prav slabša zaščita glave zaradi te spremembe Zoejevo oceno poslabša pod Springovo, čeprav za ostale dele telesa ponuja nekaj več zaščite kot Daciin model. Čemu je karoserija ob zadnji prenovi oz. uvedbi modela z večjo baterijo in nekoliko drugačno zunanjostjo, ostala enaka, pa si lahko hitro razložimo. Od tam izhajajo tudi nekatere druge zamere, kot je nenastavljiv voznikov sedež.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Moj pogled na zadevo je naslednji. Zoeja za tako ceno, kot ga prodajajo, nikakor ne bi kupil, to sem jasno povedal že ob testu tega avta. Že tako je drag za svojo velikost (avta, ima pa vsaj baterija solidno kapaciteto), struktura paketov opreme in doplačil pa ga naredi še veliko dražjega, ko je približno dostojno opremljen. Bi pa ga kljub nič zvezdnicam in nekaterim drugim pomanjkljivostim (visoka klop in sedež, slednji tudi brez možnosti nastavljanja, odsotnost radarskega tempomata, nervozna vožnja po slabših cestah) imel, če bi ga dobil za dobro ceno. Vendar obvezno s samodejnim zaviranjem v sili. Žal »starih« zračnih blazin po prenovi ni več. Mislim, da bi tak Zoe dobil vsaj dve zvezdici na preizkusnem trku. Še vedno bi bilo povprečno, ampak glede na precej strožje pogoje testiranja lahko blizu ravni avtomobilov, ki so dobre ocene dobivali pred petimi in več leti, v času manj strogih kriterijev. Največja težava za ta model, ne pa tudi za Renault, bo uvedba električnega Megana prihodnjo pomlad (v Sloveniji predvidoma marca). Ta avto naj bi imel vso sodobno opremo in bi se skoraj moral dobro odrezati na preizkusnem trku. Če se bodo njegove cene začele tam nekje, kot se za konkurenčni Volkswagen ID.3, bo Zoe ob boku novincu – za ne veliko manj denarja – izgledal precej slabo.

O Dacii Spring bomo več napisali v kratkem, saj je Alan na omenjeni slovenski predstavitvi z njo naredil nekaj kilometrov. Moja prva ocena, tako po Alanovih odzivih, po ogledu rezultatov Euro NCAP in tudi po tistem, kar sem na lastne oči videl na salonu IAA Mobility v Münchnu, pa je, da je kompromisov pri tem avtu preprosto preveč. Zelo očitno so ga razvili in izdelali z mislijo na trge, ki imajo približno deset tisoč evrov subvencije za električna vozila in je tako lahko tudi njegova končna cena okrog desetih tisočakov ter je s tem ena najcenejših opcij med novimi (ne glede na pogon).  

Naslovna in ostale fotografije preizkusnih trkov: Euro NCAP.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja