Jaguar in Ford čez nekaj let samo še na elektriko, bodo sledili še ostali?
Matjaž Ropret 17. februarja 2021 ob 14:21

Vse bolj očitno je, da se avtomobilska panoga pomika v elektrifikacijo, vsem morebitnim pomislekom navkljub. Fosilna goriva nimajo prihodnosti in dokaj neučinkovite, težke ter za proizvodnjo zahtevne baterije naj ne bi bile ovira za opustitev motorjev na notranje izgorevanje. Pred dnevi je znamka Jaguar objavila načrt za popolno elektrifikacijo z letom 2025, zdaj pa je podobne namene obelodanil še (evropski) Ford. Kar je še bistveno večja in pomembnejša napoved.

Že pred časom sem razmišljal o tem, da bodo pri tem prehodu verjetno najbolj uspešni tisti proizvajalci, ki bodo lahko dovolj drzni, da se bodo odločili za popolno prekinitev s tradicionalnimi pogonskimi načini in prešli na baterije. Kar bo verjetno kratko- ali celo srednjeročno precej znižalo prodajne številke, zato bo treba to »vmesno« obdobje nekako preživeti. Kot potencialni znamki, ki bi lahko šli v to, sta mi prišli na misel Jaguar in Nissan. Obe sta že kar močno začeli z elektrifikacijo (i-Pace, Leaf, itd), sta del večjega konglomerata (naveza Jaguar Land Rover znotraj indijskega industrijskega koncerna Tata na eni ter združba Renault – Nissan – Mitsubishi na drugi strani) in tako nista odgovorni za celotno preživetje podjetja, pa tudi tehnološko in marketinško bi se dalo dobro izpopolniti zgodbo.

Nissan gre počasi v to smer, jutri bomo videli, kaj konkretno prinaša novi Qashqai, Jaguar pa je pred dvema dnevoma objavil, da bo z letom 2025 postal popolnoma električna znamka. Medtem ko bo celotna skupina, torej še znamka Land Rover, notranje izgorevanje opustila do leta 2030. Pri tem bodo po besedah novega izvršnega direktorja Thierryja Bolloréja postavili kakovost pred količino in »poskušali postati ponudnik najbolj zaželenih vozil za najbolj zahtevne kupce.«

Fordova nastajajoča tovarna v Kölnu.

Danes pa je svojo novo strategijo v Evropi predstavil še Ford. Ta znamka ima na stari celini v zadnjih letih težave, saj njen poskus pomikanja višje po cenovni (»premijski«) letvici ne uspeva najbolje, poudarek na vozni dinamiki pa marsikateremu kupcu pomeni bistveno manj kot ostale (praktične) lastnosti avtomobilov in končna cena v primerjavi s konkurenco. Tako so se v Fordu že začeli odmikati od klasičnih oblik svojih avtomobilov in v središče postavljati SUV-je, zdaj pa napovedujejo, da bodo vsi njihovi osebni avtomobili do sredine l. 2026 imeli možnost vožnje brez (lokalnih) emisij, torej bodo povsem električni ali pa priključni hibridi. Popolno elektrifikacijo naj bi nato izvedli do l. 2030. Fordova komerciala vozila pa bodo lahko vozila na elektriko že prej, z l. 2024, do l. 2030 pa naj bili dve tretjini kombijev in lahkih gospodarskih vozil elektrificirani.

Pri tem bo Ford v Kölnu, kjer je njegov evropski sedež, vložil milijardo dolarjev (v evrih to znese približno 820 milijonov) v izgradnjo proizvodnih linij za električne avtomobile, od koder bodo prvi primerki prišli čez dve leti. Celotna Fordova investicija v elektrifikacijo bo sicer znašala kar 22 milijard dolarjev (18 milijard evrov). V ZDA so že začeli prodajati povsem električnega Mustanga Mach-E, medtem ko v Evropo ta model verjetno prihaja v drugi polovici letošnjega leta, vendar to še ne bo avto za množični trg. Že nekaj časa sicer prodajajo hibridnega Mondea in po novem so enak pogonski sklop začeli vgrajevati še v S-Maxa.

Platforma Mustanga Mach-E

»Uspešno smo prestukturirali evropsko vejo Forda in v lanskem zadnjem četrtletju znova ustvarili dobiček. Naslednji korak pa je popolnoma električna prihodnost z izrazitimi novimi vozili in odlično uporabniško izkušnjo, temelječo na povezljivosti,« je v pripravljeni izjavi poudaril predsednik evropskega Forda Stuart Rowley.  

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Tudi večina ostalih evropskih znamk gre precej pospešeno v baterijsko prihodnost, malo bolj obotavljivi so pri tem japonski proizvajalci. Vse med drugim priganjajo tudi predpisi glede izpustov CO2, ki potencialno prinašajo velike kazni ob nedoseganju zapovedanih ciljev.

Fotografije: Ford

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja