Inflacija pametnih telefonov koristi kvečjemu kitajskim tovarnam, kupcem niti najmanj!
Matjaž Ropret 4. marca 2020 ob 06:42

Tehnološki svet pogosto prinaša nelogičnosti. Pametni telefon je že nekaj let naše glavno orodje in nas najbolj navdušuje, a vsaj približno toliko časa že poslušamo in beremo mnenja, da so te naprave dosegle zenit, da ni več pravega napredka, da so si med seboj podobne kot jajce jajcu in da skoraj nobeno podjetje z izjemo Appla ter morda še Huaweija in Samsunga ne ustvarja resnega dobička z njimi. Vseeno pa je na trgu prava inflacija vedno novih in novih modelov, kar je za kupce prej slabo kot dobro.

Od viška ne boli glava, pravi pogosto citirano reklo, ampak nisem prepričan, da res drži. Pri telefonih imamo zdaj, še posebej v Sloveniji, hecno situacijo. Trg se je bolj ali manj skrčil na peščico proizvajalcev, novi vstopniki so pretežno neaktivni in nekateri nekdaj pomembni delujejo le še po načelu inercije, toda vodilni ponujajo toliko modelov, da je izbira dejansko prevelika in se je izjemno težko znajti. Samsung je pred približno dvema letoma napovedoval, kako bo skrčil svojo paleto telefonov in to celo začel udejanjati, lani pa močno razširil svojo paleto. Že družino Galaxy S na vrhu, kjer so zdaj po tri ali štirje modeli, Galaxy A na sredini in Galaxy M na spodnjem koncu ponudbe pa dobivata ves čas nove predstavnike in je dejansko težko slediti, kateri je kateri in kakšne so razlike med njimi. Pri Huaweiju in njegovi podznamki Honor je zmeda še večja. Telefoni pod različnimi oznakami so si silno podobni, tako po izgledu kot po lastnostih, pogosto je en model res le preimenovan drugi, vse z namenom preplaviti trg, da kupci sploh ne bi razmišljali o kakšni drugi možnosti.

Še malo drugačno strategijo pa imajo kitajski proizvajalci, ki v Sloveniji (še) ne nastopajo tako odločno ali pa sploh ne. Xiaomi in Realme dejansko predstavljata nove modele vsakih nekaj tednov in marsikateri med njimi je aktualen le četrtletje ali dve, potem pa ga v spletnih trgovinah že nadomesti kakšen nov. Redki so telefoni, ki se obdržijo v ponudbi in so relevantni celo leto. Konec lanskega leta smo denimo na test dobili Redmi Note 8T, ki pa se nam ga ne splača opisati, ker ga skoraj nikjer ni (več) v prodaji. Podobno se je lani poleti zgodilo že z modelom Mi 9 SE.

Resnici na ljubo je vse skupaj samo nadaljevanje taktike, ki jo vodilni proizvajalci, kateri koli so, uporabljajo že dolgo. Nekoč je Nokia počela povsem enako. V ponudbi je imela kopico modelov, ki so bili v osnovnih zmožnostih zelo podobni, le v nekaterih podrobnostih so se razlikovali. Eden je bil malo boljši pri fotografiji, drugi je premogel nekoliko boljši zvok, tretji tipkovnico, četrti je imel vgrajen GPS, itd Dobrobit od tega ima samo industrija, saj lahko proda več, umetno dviguje cene z »novimi« modeli, tovarne komponent in sestavnih delov so ves čas na polnih zmogljivostih, marketinški oddelki imajo veliko dela.

Tako za kupce kot tudi za nas pa je taka situacija neugodna. Kdor kupuje telefon, se mora odločati med veliko večjim številom izdelkov s podobnimi imeni in majhnimi razlikami, pri čemer ne ve, kateri od njih bo malce bolj dolgoročno v načrtih proizvajalca in kateri bo že po nekaj mesecih prenehal dobivati posodobitve. Običajno je treba precej tehtati, katere lastnosti so komu bolj pomembne od drugih, kajti vsak telefon srednjega ali nižjega cenovnega razreda je v nečem dober na račun nečesa drugega. Malo jih je le uravnoteženih in narejenih tako, da si kupec reče – res so pomislili skoraj na vse. Strategija prodajanja lanskih ali predlanskih vrhunskih modelov po nižji ceni je zanimiva prav zato, ker so običajno ti mobilniki v osnovi dobri v vsem. Lahko jim čez leto ali dve kakšna nova tehnologija manjka, a še vedno so vsestransko kakovostni. Pri vsej omenjeni inflaciji se tudi veliko lažje prebije do slovenskih kupcev kakšen primerek, ki ne podpira določenih nujnih zadev, najsi bo to NFC ali pa podpora za LTE na frekvenčnem pasu 800 MHz. Za nas pa taka poplava modelov pomeni, da lahko preizkusimo le manjšino telefonov, čeprav jih gre skozi naše roke vsako leto nekaj deset.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Bolj ali manj edina proizvajalca, ki stvari počneta malo po svoje in se ne vdajata v to vsesplošno histerijo vedno nečesa »novega«, četudi je v resnici le malenkost spremenjeno staro, sta Apple in Oneplus. Imata ustaljen urnik predstavljanja telefonov in jih na leto pošljeta v prodajo največ za prste ene roke. Zato jih lahko zasnujeta bolj v detajle, podpirata dlje in so zanimivi tudi še kot generacije ali dve stari modeli. Še Oneplus bi v bistvu lahko večinoma izpuščal jesenske modele »T«, ker malokrat prinesejo kakšno večjo pridobitev. Še bolj odveč pa so »posebne« izvedbe z novimi barvami in podobnimi lepotnimi »izboljšavami«, ne samo pri tem, pri vseh proizvajalcih. Napisal sem že, da bi se enake taktike kot Apple moral oprijeti Samsung in še vedno trdim enako. Lanski in predlanski modeli Galaxy S so strojno še vedno odlični, boljši od česarkoli, kar lahko ponudi serija Galaxy A, in v času pisanja tega besedila je v nabiralnik prišla ponudba za S10e za 499 evrov, zgolj deset evrov več od Galaxyja A71! Le najnovejšo programsko opremo bi jim bilo treba zagotoviti in potem še posodobitve naslednji dve leti (torej skupno denimo štiri leta). Če bi se podjetje osredotočalo na ustrezno manj modelov, s tem sploh ne bi bilo težav. Ne trdim, da je izbira pri jabolčni znamki vedno perfektna, so tudi leta, ko je težko najti kaj ustreznega, pa vendarle je vsaj pregledna, v celotnem obsegu kakovostna in z večletno podporo. Upam, da še kateri od konkurentov privzame tak model, ker bi koristil vsem.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja