»Apple je pospešil razvoj svojega avtomobila, v salonih ga lahko pričakujemo l. 2024 ali 2025.«
»Apple se dogovarja za proizvodnjo avtomobilov s koncernom Hyundai-Kia.«
»Apple je že pred nekaj tedni prekinil pogovore s Hyundaijem in Kio.«
»Hyundai uradno potrdil, da se ne dogovarja z Applom glede razvoja in proizvodnje električnih vozil.«
»Apple je v pogovorih z več proizvajalci avtomobilov.«
Vse te naslove in še kakšnega smo lahko zasledili od novega leta naprej. Hyundai je vmes, po prvih neuradnih špekulacijah, celo uradno potrdil, da so eno podjetij, s katerimi se pogaja Apple. Vendar izjavo kmalu umaknil, temu pa je sledila »prekinitev« pogovorov. Če so ti dejansko potekali, Applovim šefom zagotovo ni bilo všeč, da informacije o njih curljajo v javnost, še manj pa, da jih druga stran medijem dejansko prizna.
Govorice o (samovozečem) avtomobilu z jabolčnim znakom so sicer že precej stare. Enkrat je menda Apple že razpustil ekipo, ki je delala na tem projektu, a menda ni dosegla pomembnega napredka. Pred časom naj bi začeli znova in obenem iskali partnerja, pri katerem bi – z dodatno investicijo – dobili proizvodne kapacitete in znanje. Vse to se sliši povsem verjetno in korporacija dejansko pogosto posluje na tak način, vseeno pa sem skeptičen. Več primerov iz preteklosti in tudi sedanjosti opozarja na previdnost pri kakršnem koli napovedovanju.
Spomnimo se, kako so se izšle neslavne napovedi analitikov, predvsem Genea Munsterja, da bo Apple zdaj zdaj predstavil televizor. Objavljati so jih začeli l. 2011 in nato z njimi vztrajali skoraj vsako četrtletje, dokler ni l. 2015 Munster vendarle priznal, da se je motil in da »težko pričakovanega« televizorja ne bo. Ni neposredno povedal, da si je vse skupaj izmislil, morda si res ni, a vsem je bilo lahko jasno, da prepričljivih namigov in informacij iz samega podjetja ni imel. Podobno je v zadnjem času z domnevnimi očali za navidezno (VR) ali dodano resničnost (AR), ki da jih razvija Apple. Zelo verjetno se ukvarja s to tehnologijo, navsezadnje je v tablice in telefone že vgradil LIDAR, ki pomaga prav pri aplikacijah za dodano resničnost. Kar pa še ne pomeni, da bo tovrstna očala dejansko kdaj poslal v prodajo. Vsekakor jih ne bo, dokler ne bodo dovolj podobna običajnim in cena ne bo vsaj približno znosna.
Je pa tudi primer podobnega sodelovanja iz preteklosti, ki skoraj zagotovo izključuje možnost, da bi Apple vzel katerega od obstoječih avtomobilov (Hyundaijevega ali od kakšnega druga proizvajalca) in ga nekoliko prilagodil po svojih željah in z lastno infozabavno tehnologijo. Dve leti pred prvim iPhonom je v ZDA v prodajo prišel mobilni telefon Motorola Rokr z dostopom do trgovine iTunes. Bil je popolna polomija ter Steve Jobs in druščina so se od izdelka kasneje distancirali, kolikor so se le lahko. Ne predstavljam si, da bi dve desetletji kasneje novega »rokrja« pošiljali na ceste.
Prav tako ne vidim kakšnega smisla v razvoju, proizvodnji in prodaji avtomobilov. Kot ga nisem za televizorje. Oboje je posel z nizkimi maržami, kar nikakor ne sledi Applovemu poslovnemu modelu, in hkrati zahteva precejšnjo prilagoditev načina prodaje. Že zaradi velikosti, pa tudi zaradi kasnejšega vzdrževanja in še česa. Vprašljivo je tudi, kako bi se avto vklopil v širši ekosistem telefonov, slušalk in ostalih naprav, in kakšno poslanstvo bi opravil. Nekako ni pravih odgovorov na ta vprašanja, zato ne bom v napetosti pričakoval naslednjih predstavitev tehnološkega velikana, če bo morda telefonom, tablicam in ostalemu sledilo »Pa še nekaj« z razkritjem avtomobila. Ni nemogoče, da se kaj takega zgodi, zelo verjetno pa po moji oceni ni.
Predloga za naslovno fotografijo: Hyundai
Brez komentarjev