Najbolj zagreti igričarji nestrpno pričakujejo konzole naslednje generacije, najsi bo Xbox X oz. S ali Playstation 5, in nove, ultra zmogljive grafične kartice za PC-je. Toda hkrati se več ponudnikov preriva, da bi zajelo ostalo publiko in postalo »Netflix oblačnega igričarstva.« Najnovejši pretendent je Amazon s storitvijo Luna. Ta bo neposredno tekmovala z Googlovo ponudbo Stadia in Microsoftovo Xbox Game Pass Ultimate, posredno pa tudi z Apple Arcade in še čim.
Poanta Amazonove, Googlove in Microsoftove storitve je v tem, da vse igre tečejo »v oblaku«, torej na oddaljenih računalnikih, njihovo dogajanje pa se v visokorazločljivostni sliki po internetu prenaša do naročnika, ki lahko igra na (skoraj) kateri koli napravi z zaslonom in s priključenim igralnim ploščkom oz. drugim krmilnikom. Tako ni treba imeti nikakršne zmogljive (in običajno drage) strojne opreme, ki je zmožna poganjati najnovejše grafično zahtevne igre, dovolj običajen pametni telefon, tablica ali osebni računalnik ter krmilnik, in seveda hitra povezava v internet ter naročnina, v nekaterih primerih pa so še vedno nujni tudi nakupi posameznih iger.
Amazonova Luna, ki bo vsaj za zdaj na voljo zgolj v ZDA za šest dolarjev na mesec, bo vse igre v katalogu ponudila z naročnino. Vendar v osnovni le nekatere, nato pa bodo na voljo dodatni paketi, prvi tako bo za igre založnika Ubisoft, za katerega pa še niso objavili cene. Storitev bo delovala na androidnih in Applovih mobilnih napravah, na slednjih skozi namensko okno brskalnika, ne s pravo aplikacijo, zaradi pravil trgovine App Store, na televizorjih prek določenih naprav (Fire TV, …) in na osebnih računalnikih. Večina iger naj bi bila v ločljivosti 1080p, sčasoma pa nekatere tudi v 4K.
Plošček za storitev Luna. Foto: Amazon Foto: Amazon
Zanimiv je igralni plošček, ki ga bodo prodajali za 50 dolarjev. Ta se namreč ne bo povezal z napravo, na kateri bo uporabnik igral, temveč prek brezžičnega omrežja neposredno s storitvijo oz. Amazonovimi strežniki (AWS). S tem naj bi bila zakasnitev kar se da kratka, pa tudi za uporabnika bo prehajanje z enega zaslona na drugega enostavno. Zraven bo kajpak tudi integracija s platformo za video prenose igranja Twitch, katere lastnik je Amazon.
Microsoftova storitev deluje v Sloveniji, a z nekaj triki

Za zdaj imajo slovenski igralci bolj malo možnosti za uporabo teh storitev, vsaj po uradni poti. Google komplete za Stadio in naročnino nanjo prodaja v vsaj dveh sosednjih državah, kdaj bo na vrsti Slovenija, pa najbrž ne ve niti vedeževalka (podobno kot pri platformi Android Auto). Zadevo se z nekaj truda menda da usposobiti za delovanje v naši državi, a mi še ni prišla pod roko, da bi poskusil.
Microsoft pri Xboxu nima Slovenije niti med državami, ki jih je mogoče izbrati pri prijavi v račun za uporabo konzole, kljub temu pa je mogoče brez problema kupovati igre s tujim računom in se tudi naročiti na storitev Game Pass. Celo na nov nivo Ultimate, ki vključuje še oblačne igre (za Android), vendar se nato malo zaplete na sami mobilni napravi. Aplikacije Game Pass namreč ni mogoče naložiti iz Trgovine Play, saj ta ugotovi, da uporabnik »ni v pravi državi,« zato jo je treba najti drugje, denimo v trgovini APK Pure. Zagon aplikacije in prijava v uporabniški račun nato delujeta brez zapletov, toda za igranje iz oblaka je znova potreben trik. Aplikacija seveda ugotovi, da uporabnik v državi, kjer je tovrstno igranje podprto. Zato se je treba z eno od storitev VPN navidezno povezati nekam drugam, denimo v Nemčijo, Veliko Britanijo ali ZDA, takrat pa igre delujejo brezhibno. V tistih naslovih, ki jih uporabnik že igra drugod, se bo sinhroniziral tudi njegov napredek v igri. Kar pomeni, da lahko kjerkoli nadaljuje doma na Xboxu ali PC-ju začeto. Smiselno si je edino priskrbeti nosilec za telefon, ki se pritrdi na igralni plošček, ali pa krmilnik, v katerega se telefon sploh vstavi, in potem vse skupaj na pogled deluje kot prenosna konzola.
Naslovna fotografija: Amazon
Brez komentarjev