IAA Mobility 2023: Ne boste verjeli, kakšne zaslone je Samsung namenil električnim (in drugim) avtomobilom
Marjan Kodelja 5. septembra 2023 ob 06:31

Odpor je zaman in brezpredmetno je, če se nekateri z vsemi štirimi upirajo spremembam, ki se dogajajo na področju mobilnosti. Najprej bodo avtomobili električni in kmalu zatem se bodo prelevili v »samovoze«. Skladno s tem se bo spremenila tudi njihova notranjost.

Zasloni, ki imajo danes predvsem informativno funkcijo, bodo postali osrednja zabavna točka, kajti medtem ko bo avtomobil vozil ali ko bo na polnilnici, si bodo »voznik« in potniki čas kratkočasili z delom ali gledanjem raznolikih vsebin. Ni naključje, da ima marsikatero baterijsko gnano vozilo nadpovprečno velik osrednji zaslon. Namesto da bi med polnjenjem stopil ven, preprosto gledaš serijo ali film na pretočniku, za katero drugače nikakor ne najdeš primernega časa. Presenečeni boste, koliko voznikov, prednjačijo lastniki Tesel, stopi iz vozila samo toliko, da vtakne ročko v priključek. Čeprav električna polnilnica ni nekje na samotnem parkirišču.

Ko bo zabavna funkcija prevladala nad informativno, se bodo spremenile vrste zaslonov, ki bodo kraljevali v vozilu. Klasični in obenem slabo odzivni zasloni na tekoče kristale (LCD) se bodo umaknili zaslonom OLED, ki jih v večini lastnosti prekašajo. Ni dvoma, da bo tako. Če nič drugega, tako kažejo prototipni zasloni, ki jih je Samsung pokazal v bavarski prestolnici.

Na sejmu zabavne elektronike v Berlinu me je Samsung kar malce razočaral, saj poleg že znanih izdelkov, ni razkril ničesar, kar bi izstopalo iz običajnih kalupov. Nič kaj posebnega me tamkaj ni presenetilo. Projektor Freestyle je sicer prešel v drugo generacije, a kot kaže, je strojno enka prvi. Dodali so zvezdišče za igralce, da je primeren za igranje in možnost povezave več njih, da s skupnimi močni na steno projicirajo večjo sliko. Všeč mi je bil monitor Odyssey G9. Z veseljem bi ga imel, a kaj, ko cena presega moj proračun. V Berlinu se je Samsung korektno predstavil, kot vedno je zakupil celotno dvorano v zgradbi City Cube, manjkala je le pika na i, ki bi me pritegnila. Iz tega ali onega razloga. Naj si bo prototip nečesa ali nekaj, kar ima potencial, da na glavno obrne uveljavljene stvari. Natanko to, kar trenutno počnejo električni avtomobili.

V Monakovem, če kdo imena ne pozna, naj povem, da gre za staro slovensko ime za München, je Samsung v mojih očeh slab vtis popravil. Cel kup zanimivih predlogov za avtomobilske zaslone imajo. Od zavitega od zgoraj navzdol po rahlih krivuljah črke S, prek izvlečnega, do kar treh preklopnih »idej«. Med njimi je nekaj nežno podobno velikemu telefonu Flip in Fold, a tudi takšen, ki je preklopljen kar dvakrat, da se spremeni v zaslon z res veliko zaslonsko površino. Na LG-jevem otvoritvenem govoru pa smo videli še dodelavo ideje s prosojnimi zasloni, ki bodo na steklih vozila prikazovali dodano resničnost. Najsi bo ta v obliki informacij o tem, kar gledamo skozi okna, ali pa tudi zabavne vsebine, video klici ali še kaj povsem drugega.

Ne vem, ali bodo predlagani zasloni sploh kdaj vgrajeni v serijske avtomobile, ali ne. Morda to niti ni tako pomembno, kot je pomembna izkazana želja. O trendu kakopak še ne morem govoriti, vendar sem prepričan, da bodo zasloni OLED tudi v vozilih postopoma povsod izrinili zdaj prevladujoče zaslone LCD.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja