Retro oblikovani Hyundaijev kombilimuzinski SUV je že od predstavitve l. 2021 naprej med bolj zanimivimi srednje velikimi električnimi avtomobili. Ne samo zaradi zunanjosti, temveč še bolj zaradi tehnoloških rešitev in uporabnosti celotnega paketa, toda skromne dobave in visoka cena sta ga vsaj v Sloveniji držala nekoliko nazaj. Z nekoliko prenovljeno različico pa bi se to utegnilo spremeniti.

Na prvi pogled je morda najbolj očitna in dobrodošla novost, sploh za naše kraje, zadnji brisalec. Prejšnji Ioniq 5 je bil namreč brez, enako kot denimo nekateri od glavnih konkurentov. Sicer pa na zunaj veliko sprememb ni, še najbolj opazen je nekoliko polepšan sprednji odbijač. Znotraj je avto prav tako večinoma ostal enak, toda rob okrog pod isto steklo združenih osrednjega in voznikovega zaslona je zdaj črn, ne več bel oz. siv, kar je prav tako dobra pridobitev, saj ga je bistveno lažje spregledati in odmisliti. Površino za brezžično polnjenje telefona pa so prestavili na vrh sredinsko konzole, kjer jo voznik ali sovoznik tudi najbolj pričakujeta in imata pri roki.

Hyundai je na konzolo tudi vrnil nekaj gumbov za pogosto uporabljane funkcije. Infozabavni sistem je prav tako prenovljen, po zmožnostih in vmesniku, med drugim ponuja posodobitve programske opreme na daljavo prek mobilnega omrežja. Avto je mogoče odklepati z digitalnim ključem na telefonu, več je priključkov USB-C, po novem so na voljo matrični žarometi in še več asistenčnih sistemov. Zaradi naštetega je verjetno najbolj stremeti proti drugemu nivoju opreme Premium, ki ga bo očitno uvoznik tudi najbolj intenzivno ponujal.

Glavna novost prenovljenega Ioniqa 5 je vendarle večja kapaciteta baterije v obeh izvedbah. Pri »standardni« po novem znaša 60 kWh (63 kWh bruto) namesto 54 kWh (58,2 kWh bruto), pri večji pa 80 kWh namesto 74 kWh (84 kWh bruto v primerjavi s prejšnjimi 77,4 kWh). Oboje pomeni lep prirastek in tudi poveča uradni doseg za 56 oz. 70 km. Z manjšo baterijo tako zdaj po podatkih proizvajalca znaša 440 km, z večjo pa med 515 in 570 km za enomotorno različico (z zadnjim pogonom) ali med 495 in 546 km za različico z dvema motorjema in pogonom na vsa štiri kolesa.

Najvišja moč polnjenja z enosmernim tokom znaša 263 kW pri večji bateriji ali 180 kW pri manjši. Prva se tako na ustrezni postaji od 10 do 80 odstotkov napolni v vsega 18 minutah, medtem ko se pri manjši za enak delež v 19 minutah. Vendar v prvem primeru to predstavlja 56 kWh, medtem kot v drugem 42 kWh. Tudi polnjenje pri manjši bateriji je primerjalno z marsikaterim drugim avtomobilom zelo hitro, vendar še zdaleč ne tako impresivno kot pri večji bateriji, saj je tam v četrt ure mogoče pridobiti energije za več kot 200 km, ob zmerni hitrosti tudi za 250 km avtocestne vožnje, pri mnogih konkurentih pa je treba za to čakati vsaj 10 min dlje, kar se na daljšem potovanju sešteje v že kar konkretno razliko.
Cene za novi Ioniq 5 se po ceniku začnejo pri 46.940 evrih, za različico z večjo baterijo naj bi bilo treba ošteti najmanj 51.340 evrov oz. 54.840 evrov za opremo Premium. Toda tovrstne primerke oglašujejo za približno 47 tisoč evrov, torej s skoraj deset tisoč evri popusta (vsi vsebujejo še nekaj doplačljive opreme), dva so že uvrstili tudi med Hyundaijevih Top 20 s ceno 44.990 evrov, zaradi česar sta upravičena do višje državne subvencije 6.500 evrov. Taka cena je atraktivna ob boku katerega koli tekmeca, nenazadnje pa tudi glede na manjši model istega proizvajalca.
Fotografije: Hyundai
Brez komentarjev