Huawei za petami Samsungu, Apple v prostem padu – če verjamemo analitskim hišam
Matjaž Ropret 3. maja 2019 ob 10:42

Več podjetij, ki spremlja prodajo zabavne elektronike, je te dni objavilo svoje podatke, kaj se je dogajalo s pametnimi telefoni v prvem četrtletju 2019. Pri vseh je osnovna premisa enaka – Samsung je še vedno na vrhu, vendar beleži rahel upad, Huawei noro raste in se prebija povsem na vrh, Apple pa malodane pada v prepad. Toda prav pri slednjem se številke (pričakovano!) od ene do druge analitske hiše bistveno razlikujejo in nekaterim preprosto ni mogoče verjeti. Zaradi česar se lahko vprašamo, kako natančne so potem ostale prodajne številke.

Counterpoint, IDC in Strategy Analytics so vsi postavili Samsungovo prodajo na približno 72 milijonov pametnih telefonov v prvih treh mesecih leta, Huaweijevo pa na dobrih 59 milijonov telefonov. Do vsem vse lepo in prav, očitno se njihovi podatki in modeli ujemajo, kar pomeni, da najbrž končne ocene pretežno držijo. Huawei, vključno z Honorjem, še naprej izjemno raste. Močan je na domačem, kitajskem trgu, vzpenja pa se marsikod, vključno z Evropo. V zadnjih letih je vložil toliko tako v promocijo in izboljševanje svojih telefonov z res velikimi koraki, da zdaj žanje sadove. V kolikor bo res še letos ali najkasneje prihodnje leto postal številka ena – če se ne bo vmes zgodilo kaj drastičnega in celotnega telefonskega trga postavilo na glavo – bo ta dosežek še toliko bolj impresiven, ker mu bo to uspelo brez ameriškega trga. V ZDA so mu vrata namreč bolj ali manj zaprta. Samsung je povsem na novo osmislil seriji Galaxy A in Galaxy M, kar bo še začelo dajati rezultate (če jih bo), družina S10 pa se menda prodaja dobro, a ne more nadomestiti milijonov kosov, ki manjkajo na spodnjem delu cenovne lestvice.

Nato pridemo do Appla. Z letošnjim fiskalnim letom je korporacija nehala poročati število prodanih iPhonov v posameznem četrtletju, kar je bila anomalija v tej industriji. Toda IDC-ju in ostalim je omogočala, da so Applovo številko preprosto prepisali in se niso ukvarjali z ugibanjem. Kajti točno to počno, ker natančnih podatkov iz Applovih trgovin in od ostalih trgovcev nimajo. Tako je IDC število prodanih iPhonov v prvem četrtletju postavil na 36,4 milijonov, kar bi v primerjavi z 52,2 milijoni v enakem lanskem obdobju predstavljalo kar 30-odstotni padec. To pa je ekstremno veliko in kot trdi neodvisni analitik Neil Cybart je tako napačna ocena sramota za IDC. Cybart se naslanja na podatek, ki ga tretji najvrednejše podjetje na svetu še sporoča vlagateljem – da je s telefoni ustvaril za 31 milijard dolarjev prihodkov. Kar bi pomenilo povprečno ceno ena telefona čez 860 dolarjev. Če vemo, da je daleč najbolje prodajani iPhone model XR in da gredo tudi starejši še dokaj dobro v promet, potem lahko precej utemeljeno sklepamo, da je povprečna cena nekje med 700 in 750 evri. Tako sta Counterpoint, ki je Applu prisodil 42 milijonov prodanih telefonov, in Strategy Analytics, ki je najprej poročal o dobrih 40 milijonih, potem pa številko popravil na malce več kot 43 milijonov (kolikor ocenjuje tudi Cybart), precej bližje resnici. To pa bi pomenilo približno 17- do 20-odstotni padec. Še vedno veliko, a precej bolj verjetno. In glede na vsa (ne)priznanja, da so ti izdelki predragi, nikakor presenetljivo.

Prodaja pametnih telefonov (v milijonih kosov)

I 2018I 2019Sprememba
Samsung78,272,0-8 %
Huawei39,359,1+50 %
Apple52,242,0-20 %
Xiaomi28,127,8-1 %
Oppo24,226,5+10 %
Vivo18,924,0+27 %
Lenovo8,67,9-9 %
LG11,46,8-40 %
Tecno4,44,2-3 %
Alcatel3,83,7-2 %
Drugi92,671,1-23 %
Skupaj361,6345-5 %

Peterico zaokrožujeta Xiaomi in Oppo, ki sta oba močna na Kitajskem, drugod po Aziji in v Indiji, medtem ko v Evropi še nista prodrla tako, kot sta si zamislila in želita. Še posebej prvi, ki je lani »uradno« vstopal na en evropski trg za drugim, v bistvu stagnira. Za resen preboj je pač treba storiti še kaj več, kot zgolj imeti v ponudbi kopico modelov, ki na prvi pogled ponujajo boljše razmerje med ceno in kakovostjo od konkurence. Pri drugem bo zadeva še težja, kajti njegovi telefoni niti poceni niso, njihove lastnosti, vključno z različico operacijskega sistema, pa niso najbolj prilagojene evropskim kupcem.

Za razliko od ostalih dveh, so v IDC-ju povsem enake številke kot Oppu pripisali tudi drugi znamki istega koncerna, Vivu. Ta je še toliko bolj osredotočena na domači trg. To znova kaže, da tovrstnim poročilom ne gre povsem zaupati. Poleg znamk Oppo in Vivo sicer pod okrilje korporacije BBK Electronics sodita še Oneplus in Realme, ki pa se uvrščata v kategorijo drugi proizvajalci. Counterpoint denimo obelodanja prvo deseterico, ne samo peterico, ki jo poleg omenjenih šestih proizvajalcev zaokrožujejo še Lenovo (Motorola), LG, Tecno in Alcatel. Zadnji je menda uspel prodati 3,7 milijone telefonov v treh mesecih, vsi ostali so jih manj. Iz česar pa lahko vidimo, kako nesorazmerno veliko publicitete denimo dobivajo tako modeli Oneplus kot denimo Googlovi Pixli. Google je celo priznal, da je razočaran nad prodajo in da je ta še slabša kot v prejšnji generaciji. Omenjanje Pixlov je zaradi najbolj »izvirne« različice Androida in res naprednega fotoaparata vsaj do neke mere upravičeno, toda učinka na industrijo kot tako ti telefoni nimajo.

Med deseterico je še večji padec prodaje od Appla »uspel« LG-ju, ki z lanskimi modeli ni prepričal niti novinarjev niti potrošnikov. Letos pa se utegne zgodba ponoviti in korejski proizvajalec gre vse bolj po poti Sonyja, ki komajda še lahko šteje svojo prodajo v milijonih, in HTC-ja, ki se je bolj ali manj že nehal ukvarjati z mobilniki, le da tega še ni uradno potrdil. Skriti med kopico drugih so tudi telefoni Nokia. Tudi podjetju HMD Global je pošel začetni zagon. Lani je v prvem četrtletju, v začetku drugega leta obstoja, prepričalo štiri milijone kupcev. Zdaj, ko bi moralo biti v vzponu, jih je manj. V Sloveniji že od začetka leta posluje zgolj z operaterji, vse ostalo pa je opustilo oz. zamrznilo. Nokia 9 s peterico fotoaparatov je bila precejšnja brca v temo in nepotrebna motnja v obdobju, ko bi se podjetje moralo osredotočati na tisto, kar prinaša najboljše rezultate.

Še toliko bolj, ker celotna industrija upada. Skupna prodaja se je zmanjšala za pet odstotkov, toda proizvajalci iz kategorije drugi so zabeležili skoraj četrtinski padec. Zato ne bo presenetljivo, če se v kratkem pojavi še kakšna žrtev in se krog podjetij, ki se ukvarjajo s tem poslom, začne krčiti.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja