Huawei prodaja Honor, da bi ga rešil, in še sebe zraven
Matjaž Ropret 17. novembra 2020 ob 11:05

Poleti se je Huawei za eno četrtletje celo povzpel na prvo mesto med proizvajalci pametnih telefonov, kar je bil srednjeročni cilj podjetja. Toda ta uspeh je bil bolj privid, kot kaj drugega, dosežen na osnovi izjemne prodaje na domačem trgu. Drugo po svetu tržni delež zaradi ameriške blokade pada, v zadnjih mesecih pa je Huawei začel ostajati še brez ključnih sestavnih delov za telefone. Časa (in denarja) očitno zmanjkuje prej, kot je morda kdo pričakoval, zato je korporacija danes uradno potrdila, da odprodaja znamko Honor in njeno poslovanje konzorciju vlagateljev iz Šenzena. Posel naj bi bil vreden 15 milijard dolarjev (12,7 milijard evrov).

»Huaweijevo poslovanje je v zadnjem obdobju pod ogromnim pritiskom zaradi nedostopnosti sestavnih delov za telefone. Zato smo se odločili za prodajo vseh poslovnih elementov, povezanih z znamko Honor podjetju Shenzhen Zhixin New Information Technology. Na ta način se bodo Honorjeva prodajna veriga in dobavitelji lahko prebili skozi to težavno obdobje.«

Nekako tako bi lahko prevedli Huaweijevo uradno izjavo. Prevzemno podjetje združuje več kot 30 Honorjevih kitajskih distributerjev in partnerjev, zraven pa je menda tudi kitajska vlada. V Huaweiju zagotavljajo, da po prodaji, ne bodo več imeli nikakršnega lastniškega deleža v »novem« Honorju in da ne bodo več na noben način vpleteni v poslovanje te znamke. Honor sicer letno proda približno 70 milijonov pametnih telefonov, zato bi bil tudi samostojno, ne več kot del Huaweija, pomemben igralec na trgu. Seveda je pri tem predpostavka, da znova pridobi licence od ameriških oblasti za poslovanje s tamkajšnjimi podjetji.

Najbolj pomembna bi bila licenca za uporabo polnega Googlovega Androida, s čimer bi telefon znova postali atraktivni za kupce v Evropi in še kje. Honor je večinoma imel v ponudbi modele, ki so bili ali neposredno preimenovani Huaweijevi ali pa so bili slednjim zelo podobni, vendar z nekaterimi spremembami za doseganje nižjih cen. V zadnjem letu ali dveh je precej razširil svoj nabor naprav s pametnimi zapestnicami, urami, prenosniki in še čim. Nekaj razvoja je tako imel in tudi samostojne pisarne marsikje po svetu. S slovenskega trga se je sicer lani jeseni pretežno umaknil. Zagotovo se bo v novem ustroju marsikaj spremenilo in večine telefonov denimo ne bodo več poganjali procesorji Kirin, Huaweijevega hčerinskega podjetja HiSilicon.  

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Ob vseh težavah zaradi ameriških blokad je bila znamka Honor znotraj Huaweija malce na stranskem tiru, kajti v ospredju je bilo preživetje matičnega podjetja. Kljub spremembi na vrhu ameriške administracije, ki naj bi se zgodila proti koncu januarja, ni nikakršnih zagotovil, da se bo odnos do kitajskega podjetja kaj spremenil, situacija pa je postala toliko neperspektivna, da so morali vodilni v korporaciji ukrepati. Samostojni Honor ima vsaj teoretične možnosti, da mu ZDA pustijo poslovanje brez (večjih) ovir, Huawei pa se s pritokom svežega kapitala po svoje bori naprej. Nedavno je sicer dobil možnost kupovanja Qualcommovih procesorjev, vendar zgolj tistih brez vgrajene podporo za omrežja 5G, kar v letu 2021 ne bo več zelo koristno.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja