Huawei, Oppo, Vivo in Xiaomi skupaj v boj za aplikacije
Matjaž Ropret 7. februarja 2020 ob 06:42

Glavno vprašanje pri Huaweijevi borbi za aplikacije in kupce ter proti ameriški blokadi je bilo ves čas – kaj če se na lastno pobudo ali po dekretu iz centrale združijo vsi pomembni kitajski proizvajalci. Kot poroča tiskovna agencija Reuters se dogaja nekaj takega, vendar (še) ne nujno na način, ki bi bil zares nevaren Googlovemu androidnemu monopolu.

Huaweiju so se po poročanju Reutersa pridružili še Xiaomi, Oppo in Vivo (slednja spadata pod okrilje koncerna BBK Electronics, kot tudi Oneplus in Realme) in formirali združbo Global Developer Service Alliance (GDSA), kar bi lahko prevedli kot Globalno združenje za razvijalske storitve. Namen združenja je pripraviti enotno vstopno točko, kamor bi razvijalci pošiljali svoje aplikacije, in kjer bi se dogovarjali za pogoje, potem pa bi aplikacije (plus glasba in ostale vsebine) samodejno šle v vse »tržnice« znotraj GDSA. Torej v Huaweijev App Gallery in druge. Menda so nameravali zadevo zagnati marca, vendar bi lahko izbruh koronavirusa vse skupaj nekoliko zamaknil.

Ta vse-na-enem-mestu naj bi bil namenjen več regijam po svetu, za zdaj se omenjajo Indija, Indonezija, Malezija, Rusija, Tajska, Filipini, Vietnam in Španija. Vsekakor zveni smiselno najprej poskusiti v tistih delih sveta, kjer Google ni tako močan kot v Evropi, seveda je pa za Huawei ključnega pomena, da v vmesnem času ne izgubi evropskega trga, kajti potem bo vrnitev izjemno težka.

Poteza je vsekakor namenjena najmanj dvojemu. Dati razvijalcem bolj prepričljiv argument, da se jim splača ukvarjati še s tretjo platformo (poleg Trgovine Play in Applovega App Store), in imeti pripravljeno alternativo, če ZDA prepovedo Googlu poslovanje še z ostalimi kitajskimi proizvajalci telefonov. Seveda bi bil pravi napad na Googlov Android, če bi vsi omenjeni proizvajalci ponujali telefone z odprtokodnim sistemom in svojo tržnico, kot jih, ker nima druge izbire, od pomladi naprej kani Huawei. A to bi bil lahko zunaj Kitajske tudi samomor teh podjetij, saj ni nujno, da bi bilo za tovrstne telefone veliko zanimanja. V nekaj mesecih bomo videli, ko bo v trgovine in predvsem k operaterjem prišla družina izdelkov P40.

V vsakem primeru pa bo tudi GDSA z vsemi svojimi tržnicami še vedno imel ključen problem. Googlovih aplikacij in storitev tam ne bo, prav lahko pa se zgodi, da tudi ne večine ostalih ameriških, denimo Facebooka, Instagrama, Twitterja in še marsičesa, ki so prav tako zelo pomembne. Še posebej, če bi znova posredovala ameriška vlada ali če bi veliki ponudniki (zaradi podpore Googlovemu ekosistemu) preprosto ignorirali, bojkotirali te trgovine. Vprašanje je tudi, kako bo z lokalnimi ponudniki in koliko bo zaupanja v ekosistem, ki je vsaj potencialno lahko pod nadzorom oblasti v Pekingu. Poleg tega smo na primeru Microsoftovega operacijskega sistema Windows Phone videli, da razvijalci običajno čakajo, da platforma začne dobivati zagon, preden ji namenijo kaj svoje pozornosti in človeških virov. Brez aplikacij pa platforma nima zagona, in potem je konstantni spirali, v krču, ki ga je zelo težko presekati. Malo pomagajo velike finančne spodbude razvijalcem, a običajno ne dovolj.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja