Pametni telefoni in sateliti v orbiti so naredili svet bolj obvladljiv, medtem ko sodobne storitve, ki so se ukoreninile tudi na telefonih Huawei, nudijo mnogo več od le gole navigacije od točke A do točke B. Poskrbijo, da nismo lačni in žejni, ter da najdemo zanimivosti, za katere še vedeli nismo, da obstajajo!
Zopet smo prisiljeni v razbijanje mitov. Tistega, da kartografske aplikacije ne delujejo na telefonih Huawei z mobilnimi storitvami HMS. Pa še kako delujejo! Zelo podobno je, kot na katerem koli drugem telefonu. Applovi imajo Applove, telefoni z Androidom Googlove in Huaweijevi zemljevide Petal, ki so mimogrede od vseh treh najmlajši. Temu primerne so njihove zmogljivosti in funkcije. Ne poznajo uličnega pogleda, saj Huawei ni kot Google ali Apple po svetovnih mestih razposlal vozil s kamerami na strehi, a so zato v drugih značilnostih dokaj podobni. Zlahka vodijo do cilja, prikazujejo različne plasti informacij, med slednjim se bodo vozniki verjetni najbolj razveselili prometnih podatkov, ostalih podatkov o javnem prevozu in pomagajo pri iskanju točk zanimanja, kot so restavracije, bari, trgovine in podobno v bližini. Moramo pa biti pošteni. Podatkovnih slojev, s katerimi razpolagajo zemljevidi Petal, je manj, a so zato kot protiutež manj zvedavi, zbirajo manj uporabnikovih podatkov in posledično bolje varujejo zasebnost.
Razlog, da največ govorimo o teh treh kartografskih storitvah, je preprosto ta, da so že naložene na telefonu, ko ga kupimo in aktiviramo. Večina neodvisnih preizkusov pa vendarle kaže, da so nekatere neodvisne navigacijske aplikacije boljše od storitve velike trojice. Prekašajo jih predvsem v vizualnem prikazu navigacijskih napotkov. Kot je na primer vodenje po zapletenih križiščih z več voznimi pasovi. Po drugi strani večina aplikacij omogoča vodenje v primeru, da telefon ni priključen v internet, saj zemljevide posameznih območij, države ali skupine držav lahko shranite v pomnilnik naprave. Takšna oblika vodenja pride do izraza med gostovanjem na področjih z zasoljeno dragim mobilnim prenosom podatkov ali v primeru, da naročniški paket nima vključenih podatkovnih količin oziroma jih ima malo.
Nekatere navigacijske aplikacije najdete v trgovini AppGallery. Omenimo Here WeGo, Sygic in TomTom, ki sploh velja za »kralja« navigacijskih aplikacij. Namestite jih tako, da izbrano poiščete s pomočjo iskalnika trgovine, se dotaknite ikone »namesti« in počakajte nekaj kratkih trenutkov, da je proces zaključen. Sledi še prenos zemljevidov iz seznama na pomnilnik naprave. Here WeGo je sicer brezplačna, medtem ko drugi dve zahtevata plačilo, da odklenete funkcije ali, kot je primer s TomTomom, dobite neomejeno število mesečnih navigacij.
Marsikdo bo še vedno pogrešal Googlove zemljevide. Morda ne toliko zaradi zmogljivosti in funkcij, kot zaradi navade ali zaradi zgodovine iskanj in obiskanih lokacij, saj so del vsakega telefona s sistemom Android. Tudi ti uporabniki niso zapostavljeni v primeru uporabe novejših telefonov Huawei z mobilnimi storitvami HMS, na katerega ročno Googlovih zemljevidov ne morete namestiti. Oziroma kot takšni ne delujejo. Rešilna bilka je zopet aplikacija oziroma virtualizacijsko orodje Gspace, ki vskoči na pomoč vedno, ko izčrpate vse druge možnosti. Povezava do namestitve Googlovih zemljevidov je na domači strani. Dovolj je, da se dotaknete ikone in že steče prenos. Seveda pod pogojem, da ste se že prej prijavili z Googovim računom. Če se niste, bo aplikacija najprej zahtevala prijavo. Kot vedno je postopek prenosa preprost in hiter. Ko je končan, je smiselno, da prst zadržite na ikoni Googlovih zemljevidov na domači strani aplikacije Gspace in ustvarite bližnjico na domači zaslon uporabniškega vmesnika telefona. Od tu najprej vam pred zagonom Googlovih zemljevidov ni treba zagnati Gspaca. Čeprav gre za obvoz, ta ne vpliva na zmogljivost ali funkcije Googlove storitve, ki jo uporabljate tako kot na vsakem drugem telefonu. Omenimo še to, da jo morajo uporabniki Applovih ravno tako naložiti iz trgovine, če jo želijo uporabljati.
Navigacija je ena od tistih dejavnosti, od katere smo vse bolj odvisni. Zanimivo bi bilo preveriti, ali sploh še znamo »brati« zemljevid na papirju. Toda vseeno je previdnost smiselna. Spomnimo se poletja, ko so gorski reševalci pri nas in v tujini reševali pohodnike, ki jih je Google vodil čez drn in strn, a pot označeval za silno lahko, primerno za krajši sprehod. Kartografske storitve naj vam bodo v pomoč, a jim vseeno popolnoma ne zaupajte.
Brez komentarjev