GrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrR!
Alan Orlič 6. septembra 2018 ob 17:32

Po Nikonu je bilo le še vprašanje časa, v tem primeru nekaj dni, da bo svoj brezzrcalni sistem predstavil Canon.

Fotografski trg je postal neusmiljen, saj se že lep čas krči. Pravzaprav počasi rastejo, bolje rečeno  stagnirajo le brezzrcalni fotoarapati. Zato tega tako Canon kot Nikon preprosto ne moreta več gledati postrani. Začel je Nikon s serijo Z, zdaj je tu še Canon s fotoaparatom EOS R in novim bajonetom RF.

Začnimo s fotoaparatom. Podobno kot Nikon je tudi Canon naredil bolj kot ne brezzrcalno kopijo zrcalnorefleksnega fotoaparata, v tem primeru modela 5D mark IV. A ker je v igri brezzrcalni sistem, so tudi nekatere pomembne spremembe. V prvi vrsti je to seveda bajonet, ki je združljiv z večino prejšnjih. Za bajoneta EF in  EF-S rabi ustrezen vmesnik, pravzaprav podaljšek, medtem ko z EF-M ni združljiv. Vmesnik prihaja v treh različicah, osnovni, napredni z dodatnim obročem ter vmesnikom, ki omogoča uporabo posebnih filtrov. Slednjega se bodo razveselili predvsem uporabniki namenskih objektivov, ki imajo zunajserijske premere ali obliko prednje leče, ki ne ne omogoča uporabe filtrov. Razdalja od roba bajoneta do tipala je 20 mm, sam premer bajoneta RF pa enak, kot ga ima EF in znaša 54 mm. To je za milimeter manj kot Nikonov bajonet Z.

Fotoaparat ima tipalo s 30 milijoni točk, na njem pa 5655 faznih točk za ostrenje. Poleg njihovega števila preseneča še en podatek – fotoaparat je sposoben ostriti v območju od EV -6 do 18. V drobnem tisku piše opomba, da slednje deluje z objektivi z zaslonko f1,2, a vseeno je zelo impresivna številka, saj imajo najboljši profesionalni fotoaparati DLSR to območje od EV -4 do 20. Prvi resni preizkusi nas še čakajo, a to so zelo spodbudne novice za vse, saj je bilo ravno ostrenje v slabih svetlobnih pogojih ena od večjih cokel brezzrcalnih sistemov. Elektronsko iskalo premore 3,6 milijona točk, kar je končno postalo nov standard. S tem številom pik bi morali biti zadovoljni tudi zahtevni uporabniki, saj se ločljivost počasi bliža meji, kar človeško oko še loči.

Ostale tehnične lastnosti so dokaj klasične, tudi za video (4K je že standard) niso nič pretresljivega. Preseneča pa 10 bitni 4:2:2 živi video izhod, kar ga naredi zanimivega za snemanje resne produkcije. Poleg fotoaparata je Canon predstavil še štiri nove objektive, megalomanskega 28 – 70 f2,0, ki tehta 1,4 kg, spodobno majhnega 24 – 105 mm f4 in dve klasiki, 35 mm f1,8 ter zopet posebnega 50 mm f1,2. Tudi slednji je v težki kategoriji, le 20 gramov mu manjka do kilograma. Cenovno je novinec postavljen dokaj blizu glavnima konkurentoma Nikonu Z6 in Sonyu A7 III, z osnovnim vmesnikom naj bi stal okoli 2700 €, z objektivom 24 – 105 mm še tisočaka več. Težko bi temu rekli poceni, a po drugi strani ravno dovolj, da obdrži možne prebežnike.

Kljub temu, da je Sony že predstavil svoj profesionalni brezzrcalni fotoaparat (A9), bo to tako Canona kot Nikona še čakalo, a prvo bodo počakali na odziv trga. V tem primeru sta Canon in Sony v prednosti, saj nista  tako močno odvisna le fotografije, ampak imata tudi druge vire prihodkov. Nikon je na malo tanjši veji, a vseeno mislimo, da se bo na dolgi rok obdržal. Se tako pri slednjemu kot Canonu vidi, da v prihodnosti stavijo na posebne objektive, ki so bili do zdaj preveč zapleteni za izdelavo. Zaradi tega zna računska fotografija, po kateri posegajo izdelovalci telefonov še malo počakati, dokler ne bo večjega pritiska uporabnikov.

Vsekakor je Canonov resen prihod v brezzrcalni svet dobrodošel, a odpira nekaj vprašanj. V prvi vrsti je čudno to, da novi bajonet RF ni združljiv z bajonetom EF-M, dosedanjo Canonovo brezzrcalno rešitvijo. Slednji ima še krajšo razdaljo od roba bajoneta do tipala in manjši premer, le 47 mm. Če bi takrat pustili enak premer, sedaj ne bi imeli toliko težav, a kot kaže so razmišljali zelo kratkoročno. V vsakem primeru je to slaba iztočnica za uporabnike sistem EOS M, saj bodo v primeru prehoda na 35-mm format primorani prodati vso opremo, razen bliskavic. Canon se tudi ni pripravljen odreči umirjevalnikom v objektivu, zato ga novinec nima vgrajenega v fotoaparat. Tovrsten bi pri obeh novih objektivih, 28 – 70mm f2,0 in 50 mm f1,2 prišel prav, a kot kaže Canon s prvim cilja na video produkcijo. Če to pustimo ob strani, močno upamo, da z RF-bajonetom mislijo resno in dolgoročno. Saj jim drugega niti ne preostane.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

 

Avtor Alan Orlič
mm
Alan je s pisanjem člankov začel leta 1997 za revijo Moj mikro. Pokrival je programsko in strojno opremo, nazadnje predvsem digitalno fotografijo in vse, kar je povezano z njo. Članke je pisal tudi za druge medije, kot so Svet in ljudje, Joker in Delo. Trenutno si služi kruh kot informatik, ki upa na boljše čase za slovenske pisce tehnoloških člankov.
Alan Orlič - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja