Kdaj postaneš slaven? Ko ime tvojega izdelka postane sinonim za vse ostale. Gopro je z dobro premišljeno reklamo postal eno od najbolj uspešnih podjetij in iz nišnega izdelka ustvaril večmilijonsko industrijo.
Bodimo iskreni, če si ne bi želeli voziti po norih gorskih stezah, kjer se še gamsi polomijo, ali skakati iz prepadnih sten in leteti nekaj metrov od tal, ne bi nikoli razmišljali o akcijskih kamerah. Poistovetenje z adrenalinskimi norci, pa čeprav je to le skok iz pomola v morje, vse to mora biti zabeleženo za zanamce. In ker je žoga okrogla, smo prišli do pete različice. Včasih je imel Gopro cel spisek kamer, tokrat sta ostali le dve, Session in Black. Kot fotografa me je seveda najbolj zanimala slednja in tokrat sem adrenalinski del pustil ob strani. Drugače povedano, v video ne bom drezal, ker je že pri prejšnjih različicah bil več kot zadovoljiv ne le zame, ampak tudi za profesionalce in ne bom iskal dlake v jajcu. Zato sem se osredotočil predvsem na fotografski del. Ohišje še vedno spominja na klasični Gopro, a je tokrat že v osnovi zatesnjeno in zdrži do 10m globine, za kaj več pa rabi dodatno ohišje. Kamera je tako postala malenkost večja, kot je bila prejšnja različica, a se to ne pozna prav veliko. Pogrešal sem le klasični navoj za stativ, za katerega potrebuješ dodaten nosilec. Gumba sta le dva, za ostalo je zaslon, občutljiv na dotik oziroma glasovno upravljanje. Slednjega nisem preizkušal, sem pa zato preklinjal uporabniški vmesnik na zaslonu. Tu ga je Yi Technology z Yi 4K prehitel na celi črti z boljšim zaslonom, odzivnostjo in preglednejšim uporabniškim vmesnikom. Občutek imam, kot da je vse skupaj ostalo nekje na pol poti, celo pri starejšemu modelu 4 Silver mi je bil uporabnejši.
Fotografi želimo hiter dostop do nekaterih možnostih, predvsem pod/nadosvetlitev in tu je Gopro stvar prav veselo in čisto nepotrebno zapletel. Najprej je treba vklopiti Protune, potem se šle začne zabava z nastavitvami. Da zaslon, občutljiv na dotik le ni čista katastrofa, je tu možnost izbire točkovnega merjenja svetlobe. A tisti pravi plus je shranjevanje fotografij v načinu RAW, ki ga Lightroom prežveči brez vsakih težav. Presenetilo me je, da je kvaliteta pri visoki občutljivosti boljša, kot pri Olympusu TG-4. Slednji ima res večje število megapik, a vseeno je to podjetje, ki se z digitalno fotografijo ukvarja že dolgo časa, vsaj dvakrat toliko, kot Gopro. Občutljivost je omejena na ISO 1600, kar se pri današnjih fotoaparatih sliši zelo malo, a še vedno čisto dovolj uporabno. Ker je objektiv zelo širok (ribje oko, 155 stopinj) si brez težav privoščiš relativno dolge čase, recimo 1/15 sekunde iz roke ni nič posebnega. RAW sicer vzame malo več časa za shranjevanje (tudi to lekcijo se še učijo), a se da iz svetlih in temnih delov izvleči bistveno več, kot prikaže JPEG. Drugi razlog za RAW je seveda izravnava beline, čeprav Gopro že sam kar dobro ugane prave barve.
Še nekaj uporabnih možnosti, zaporedno fotografiranje s tremi, petimi, desetimi posnetki na sekundo, časovni zamik (timelapse) od ene sekunde dalje, najdaljši čas ekspozicije 30 sekund. Tu sem bil kar malo razočaran, kajti kljub 30 sekundam in ISO 1600 sem na nebu dobil le nekaj najsvetlejših zvezd. Z akcijsko kamero Yi prve generacije, ki z malo dodatnega znanja prav tako omogoča svoj format RAW, mi je uspelo pri krajšem času in viši občutljivosti (ISO 3200) dobiti več, a tudi tu niti približno tega, kar dobiš s tipalom APS-C.
In sedaj glavno vprašanje, je Gopro Hero 5 Black uporaben za fotografe? Zagotovo. Akcijske kamere zagovarjam iz stališča, da je objektiv ribje oko sicer zabaven, a redko uporaben. Če ga torej nadomestiš z akcijsko kamero, dobiš dodaten fotoaparat, ki ga brez velikega vlaganja uporabiš tudi pod vodo ali drugih bolj ekstremnih situacijah, kjer bi za klasični fotoaparat potreboval konkretno zaščito. Poleg tega so akcijske kamere majhne, nevsiljive in na koncu naredijo čisto spodoben in uporaben rezultat. Goproju v prid govori še ena malenkost, spodobna izdelava. Objektiv je za razliko od kitajskih kopij oster od roba do roba in ima zelo malo težav z notranjimi odboji. Moj glavni pomislek proti je cena, ki pa je postala ugodnejša, oziroma točno tam, kjer je bil prej model Hero 4 Silver – Hero 5 Black stane 430 evrov. Kitajske kopije, čisto spodobne, se dobijo že od sto evrov naprej, za dobrih 250 evrv se da dobiti Yi Technology 4K, potem je tu še cela paleta Sonyevih akcijskih kamer in še kaj bi se našlo. A zaenkrat le Gopro stavi tudi na fotografijo, za razliko od večine ostalih. In to včasih šteje več, kot vse drugo.
V albumu si oglej fotografije v izvirni ločljivosti.
Brez komentarjev