Googlovi zadetki in oglasi so zdaj skoraj eno in isto
Matjaž Ropret 24. januarja 2020 ob 06:35

Že lani pomladi je Google opravi vizualno spremembo v svojih iskalnih zadetkih na telefonih, zdaj pa jo je prenesel še na namizje. Bistvo spremembe je v tem, da se plačani rezultati od pravih razlikujejo le še po napisu oglas namesto zaznamke (ikone) pred naslovom povezave. Kot je na twitterju zapisal novinar publikacije Wired Craig Mod – morda je poanta prav v tem, da vse izgleda kot oglas.

Od maja so mobilna iskanja na Googlu »enotnega« videza. Prej so se plačani zadetki, v bistvu oglasi, ločili od tistih, ki jih dejansko najde iskalnik. Najprej so bili ti oglasi ob strani, potem na vrhu, kjer so še zdaj, a po novem tudi na osebnih računalnikih v enakih pisavah, popolnoma identično oblikovani kot pravi. Google je pri zadetkih uvedel ikonice spletnih mest, pri oglasih pa je namesto te odebeljeno zapisano Oglas. V slovenščini se tako še za silo loči od tistega, kar človek dejansko išče. V angleščini pa je prav lahko spregledati besedico Ad (kar v angleščini pomeni oglas).

Treba je torej pozorno pogledati, kajti prav lahko se zgodi, da v resnici klikneš na oglas namesto na prvi zadetek, ki ga je našel Google. Na vrhu pa so lahko tudi trije ali štirje plačani in le z eno besedo označeni zadetki, potem se šele začne tisto, kar uporabnika zares zanima. Razen, če ga seveda zanima tudi oglas, česar sploh ne izključujem. So tudi še iskanja, predvsem fizičnih stvari, rastlin ali živali, ki nimajo kakšnih sopomenk v potrošniškem svetu, ki so brez oglasov.

Pri drugih iskalnikih, resnici na ljubo, ni dosti drugače. DuckDuckGo denimo oglase označuje z oznako Oglas v okvirju, zraven pa je še možnost za prijavo (češ, da je neprimeren, sumljiv, itd), sicer pa se prav tako ne razlikujejo od običajnih zadetkov. Omenjeni iskalnik, ki ne gradi obsežne baze uporabniških podatkov in teh ne uporablja v drugih storitvah, na namizju v zadnjih mesecih kar redno uporabljam in pri tujih iskanjih zelo redko pogrešam Google, za domače pa je slednji nujen, kajti ostali iskalniki Slovenije pretežno ne poznajo.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja