Googlov novi televizijski obesek bi bil lahko končno prava rešitev za »neumne« televizorje
Matjaž Ropret 1. oktobra 2020 ob 10:46

Kdor ni imel »pametnega« televizorja ali je kupil model z operacijskim sistemom, ki ima slabšo založenost z aplikacijami, je doslej imel obilo kompromisnih možnosti, kako rešiti situacijo. Ena so androidne »škatlice«, potem operaterjevi sprejemniki, kakršna sta EON in Neo, in nenazadnje Googlov privesek Chromecast ali pa kakšen klon tega pripomočka. Nova različica s prenovljeno platformo Google TV, ki bo v Evropi naprodaj za 70 evrov (v ZDA za vsega 50 dolarjev brez davka!), bi bila končno lahko tista poceni, enostavna in dobra naprava za dostop do večine relevantnih vsebin na velikem zaslonu.

Prejšnji Chromecast je svojo nalogo opravljal zgledno, vendar je bil omejen in marsikdo ni zares razumel, kaj pravzaprav počne in kako do tega sploh priti. Ob pritisku na ustrezno ikono v aplikaciji na telefonu je namreč prevzel podatkovni tok in prikazoval sliko iz aplikacije na televizorju. Toda še vedno ga je bilo treba upravljati na telefonu, to je še posebej zoprno v družinskih okoljih, kjer je kralj daljinski upravljalnik, in pri aplikacijah brez podpore za ta protokol je ostal zgolj ogled na zaslonu telefona. Poleti smo testirali »ključek« Mi TV stick, ki je pravzaprav kompleten predvajalnik s sistemom Android TV, pomanjšan v nekaj, kar se neposredno vstavi v priključek HDMI na televizorju. Reč deluje v redu, toda nima popolne programske podpore. Novi Chromecast je podobna, a lepše in enostavneje zasnovan dodatek za televizor, in tokrat kupec zraven dobi daljinski upravljalnik! Seveda pa ga lahko, to je vendarle Googlov izdelek, upravlja tudi glasovno.

Android TV je po novem Google TV in uporabniški vmesnik malo spominja na storitev Apple TV+. Glavna razlika od androidnega okolja na televizorjih je v tem, da so pri prenovljeni platfomi v ospredju posamezniku prilagojena priporočila z vseh (video) storitev, ki jih uporablja. Gre za odkrivanje vsebine, ne za neskončno brskanje po videotekah. Nekako v slogu Telekomovega Nea, ki je tovrstno filozofijo uvedel že pred dvema letoma. Grafično zadeva deluje lepo in v demonstracijah je bila videti odzivna. Glavno pa je seveda to, da bo uporabnik imel dostop do aplikacij, ki jih pozna že iz androidnega televizijskega okolja, še vedno pa se bo lahko zanašal tudi na protokol Chromecast. In na različnih napravah bo lahko imel sinhroniziran svoj seznam, kaj si želi pogledati. Srčno upam, da sprememba platforme, ki je posrkala tudi Google Play Movies, prinaša tudi izposojanje in kupovanje filmov s sliko 4K (HDR) v naših koncih, ne zgolj v ZDA.

Strojno bo obesek seveda omogočal predvajanje v razločljivosti 4K, podpiral pa bo tudi standard Dolby Vision in druge za sliko HDR, ter Dolby Atmos za dinamičen prostorski zvok.

Druga novost s tega področja, ki jo je Google predstavil sinoči, je zvočnik Nest Audio. Ta bo predvsem cenovno atraktiven, saj bo stal sto evrov. Za ta denar pa Google obljublja kakovosten zvok, precej glasnejši in z več basi kot prejšnji Google Home, ki je bil za polovico dražji. Več naprav iz družin Google Home, Nest Audio ali Nest Hub (kdo bi razumel Googlova poimenovanja), je mogoče povezati v hišni glasbeni sistem in potem prenašati predvajanje iz ene sobe v drugo. Zvočnik bo na voljo v petih barvah, pri čemer je »tkanina« narejena iz recikliranih materialov.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Fotografije: Google

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
2 komentarja
  • Končno nekaj pametnega, da se ne bo treba več ukvarjat s kitajskim shitom, ki dela ali pa tudi ne.
    Fajn je, da je enostavno. Cena pa tudi ni nek hud problem, če bo seveda ostala pri napisanem.
    Najhuje je starejšim dopovedat, da je treba brskati med sto in eno ikono, da pridejo do youtuba.

  • Nič bati, bodo kitajci hitro naredili sto in eno kopijo. Kakšna bo mogoče celo boljša, definitivno pa bodo vse še cenejše…

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.