Google prevzema Fitbit, toda kaj bo z njim?
Matjaž Ropret 2. novembra 2019 ob 07:08

Po nekaj dneh šušljanja je sinoči postalo uradno, da Google kupuje Fitbit za 2,1 milijardi dolarjev (1,9 milijarde evrov). S tem naj bi, ko bodo posel blagoslovili še regulatorji, odločneje vstopil na trg pametnih ur in zapestnic. Tam sicer že je z operacijskim sistemom Wear OS, ki pa ob ne povsem zavzetih partnerjih – večina jih izdeluje še drugačne ure, ali klasične ali pametne z drugimi platformami za osnovo – že nekaj let pretežno stagnira. Google je zagotovo moral nekaj storiti, če hoče stvar ne samo ohraniti pri življenju, ampak začeti resno konkurirati vodilnim, težko pa je videti, kako si bo lahko pomagal s tem, kar mu prinaša nekdaj vodilni proizvajalec rekreativnih zapestnic.

Šef Googlovega oddelka za naprave Rick Osterloh (v podjetje je prišel po prevzemu Motorole, nato skupaj s tem proizvajalcem telefonov odšel k Lenovu in potem spet vrnil v Google) je ob prevzemu napovedal »nosljive naprave z Googlovo blagovno znamko.« Ob tem pa v naprej pripravljeni izjavi komentiral:

S pomočjo Fitbitove ekipe strokovnjakov ter z združevanjem najboljše umetne inteligence, programske ter strojne opreme lahko pospešimo inovacije na področju nosljivih naprav in razvijemo izdelke, ki bodo koristili še več uporabnikom po celem svetu.

Google si zanesljivo želi tekmovati z Applom, Xiaomijem, Samsungom in Huaweijem, ki so (če odštejemo Fitbit), vodilni pri pametnih urah in zapestnicah. Odgnati pa nedvomno želi še Garmin in ostale, ki jemljejo kupce s »pravimi« športnimi urami. Po drugi strani pa so v Fitbitu verjetno ugotovili koliko je ura. Njihove zapestnice, ki nikoli niso bile poceni, so v vse večjem primežu Mi Bandov in podobnih, novih, cenejših Samsungovih, pa tudi ur s podobnimi nameni (denimo Huawei Watch GT ali različnih modelov Amazfit). Prej ali slej bi vsi omenjeni izrinili pionirja na tem področju, razen če bi ta konkretno znižal cene. Kar pa verjetno ni bila opcija, zato se je bilo treba prodati, dokler je vse skupaj še kaj vredno.

Težje je videti, kaj to prinaša Googlu, razen ekipe inženirjev, dokaj zveste baze uporabnikov (ki pa jih lahko razjezi oz. prestraši Googlov prevzem njihovih podatkov o vadbi) in morda še patentov ali distribucijske mreže, kjer je primarno spletna korporacija tradicionalno najšibkejša. Za to potrditev tega je treba pogledati samo k telefonom Pixel in kje po svetu so naprodaj. Verjetno ne bodo pridobili veliko tehnologije in zagotovo ne razvoja lastnega, namenskega procesorja, s čimer so proizvajalce ur, temelječih na Wear OS, prehiteli Apple, Huawei in Samsung, ki sami razvijajo procesorje in njihovi zmogljivosti tudi prilagodijo operacijske sisteme ter funkcionalnosti ur. Proizvajalci izdelkov z Wear OS pa se morajo zanašati na počasen Qualcommov razvoj in njegove premalo zmogljive ter preveč energijsko potratne čipe.  

Poleg podatkov, za katere Osterloh sicer zagotavlja, da bodo z njimi ravnali transparentno in da bodo uporabniki imeli možnost zahtevati njihov izbris, me skrbita dve drugi zadevi. Fitbit je doslej imel zelo dobro platformo za spremljanje vadbe in pregledovanje podatkov, ki jih zabeleži ura ali zapestnica, Google pa v »storitvi« Google Fit precej slabšo. Bojim se, da bo prevladala domača, vendar inferiornejša. In upam, da je smisel prevzema tudi v tem, da pridobijo znanje pri ustvarjanju digitalnih platform.

Zaskrbljen pa sem tudi zaradi neprestanega omenjanja umetne inteligence, »pomoči« uporabniku in podobnih krilatic v prevzemnem sporočilu za javnost. Kar si verjetno večina želi je dobra GPS-ura s solidno povezljivostjo. Kar pa utegne dobiti je izdelek, pri katerem bo iz vseh koncev skakal Googlov Pomočnik, za tek, kolesarjenje, fitnes in vse ostalo pa bo še vedno bolje imeti pravo športno reč na zapestju. Glede na to, kako slabo Google razume trg pametnih telefonov, celo pa »nakupu« inženirjev podjetja HTC, tudi pri »nosljivčkih« nimam pretiranega zaupanja v sposobnost pravilne presoje. Zelo vesel bom, če me bodo demantirali.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Naslovna fotografija: Fitbit

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja