Glavni poudarki prihajajočega električnega Megana v pogovoru z Renaultovima inženirjema
Matjaž Ropret 14. oktobra 2021 ob 06:34

Popolnoma novi, povsem električni Megane je bil glavna zvezda letošnjega edinega resnega avtomobilskega salona v Evropi. Ne samo zato, ker je bil na IAA Mobility v Münchnu ena redkih res oprijemljivih, konkretnih in kmalu prihajajočih novosti. Na razstavnem prostoru je pustil res prepričljiv vtis in obeta, da bomo prihodnjo pomlad deležni novega močnega konkurenta Volkswagnovemu ID.3 in podobnim modelom. Na vprašanja o prioritetah pri razvoju tega avtomobila in nasploh nove električne platforme in o različnih vidikih prihajajočega Megana sta odgovarjala glavni inženir za električna vozila tega velikostnega razreda Jean-Paul Drai (JPD) in vodja razvojnih projektov Olivier Brosse (OB).

Najprej si samo malo osvežimo spomin. Električni Megane je povsem samostojen model, takšnega bencinskega ali dizelskega ne bo. Ga tudi ne more biti, ker je platforma CMF-EV popolnoma prilagojena za vozila z baterijami v dnu in elektromotorjem za pogon. To omogoča, da je pri enaki ali celo boljši notranji prostornosti, kot jo ponuja zdajšnji Megane, in 440 + 22 litrih prtljažnika dolžina vozila vsega 421 cm namesto 435 cm kot pri obstoječem. Baterijska kapaciteta bo ali 40 ali 60 kWh, pri čemer bo masa avtomobila nižja kot pri konkurenci, moč motorja pa 96 kW (130 KM) ali 160 kW (218 KM). Polnjenje z izmeničnim tokom bo šlo do 22 kW, z enosmernim pa do 130 kW (standardno verjetno 50 kW). Infozabavni sistem je povsem, s precejšnim Googlovim podtonom in notranjost nasploh hudo digitalna. Moderni bodo tudi asistenčni sistemi in nasploh avto deluje, kot bi ga pripravili nekje drugje, ne v istem podjetju, ki električne izdeluje že dobro desetletje in ima trenutno v ponudbi bistveno manj »vesoljski« model Zoe in še precej bolj staromodni Twingo Electric.

V Renaultu imate že kar dolgo zgodovino z električnimi vozili, daljšo od večine ostalih proizvajalcev. Kakšne so po vaših opažanjih najbolj pogoste izkušnje lastnikov teh vozil, katere lastnosti električnih avtomobilov so zanje in za tiste, ki se zanimajo za nakup najbolj pomembne? Čemu ste dali poudarek, ko ste načrtovali novo platformo za popolnoma električne modele?

JPD: Naš glavni cilj je bil ohraniti vodilni položaj na trgu. Kot ste pravilno sklepali, smo zelo izhajali iz večletnih izkušenj, osredotočali pa smo se na štiri glavne vidike – izkoriščenost prostora, energijsko učinkovitost, podvozje, ki omogoča dinamično vožnjo, in sodoben infozabavni sistem.

OB: Deset let izkušenj z električnimi avtomobili, ki ste jih omenjali, nam je prineslo veliko uporabniških podatkov, saj je na cestah več kot 400 tisoč električnih Renaultov. Bolje razumemo, kako se lastniki naših modelov vedejo, denimo glede polnjenja, priprav na vožnjo, kaj pričakujejo od samega avtomobila. Pri Zoeju tako vidimo, da lastniki najnovejšega modela z večjo baterijo ne polnijo enako pogosto, ker so precej lažje zanašajo na zadosten doseg. Na osnovi tovrstnih podatkov smo se odločili tudi za lastnosti električnega Megana.

Hvalite se z nizkim (11 cm visokim) baterijskim sklopom, električni Megane pa dejansko na pogled deluje kot malo večji in bolj okrogel Clio. Kako to, da ste se odločili za tako obliko in mere, ne denimo za nekaj višjega.

JPD: Predvsem smo izhajali iz spoznanja, da lahko z drugačnim pakiranjem pogonskega sklopa (vključno z baterijo), če temu tako rečemo, bistveno spremenimo tudi notranje karakteristike avtomobila. Elektromotor je manjši od motorja z notranjim zgorevanjem, baterijski sklop je v dnu vozila, in to nam je omogočilo, da smo lahko povsem iz ničle izrisali avto, ki ponuja hkrati atraktivno obliko in izkoriščeno notranjost. Skrajšali smo dolžino predela za motor in vanj ali v tla vključili vse, kar bi se sicer zajedalo v kabino, denimo klimatsko napravo. Tako smo sprostili prostor v notranjosti avtomobila in v prtljažniku, ter zagotovili povsem ravno dno. S tem kupcem dajemo večjo prostornost v manjšem (krajšem) avtomobilu. Poudarek pa smo dali še na vozni dinamiki, zato je Megane ostal kombilimuzina.

Osebno sem vesel, če se kakšen model v naslednji generaciji »pomanjša«, toda v preteklosti so bili taki primeri ekstremno redki, večina avtov je kvečjemu rasla. Mislite, da ljudem več pomeni manjši avto, ali bi bili morda bolj veseli podobno velikega, kot je zdajšnji Megane, s še več prostora?

JPD: Za kupca je pomembna velikost kabine in prtljažnika. Slednji ponuja 440 l, kar je zelo dobro, notranjega prostora pa je enako kot v običajnem, večjem Meganu. V Evropi vemo, da so kompaktne mere avtomobila zaradi lažjega parkiranja prednost, še posebej v mestih.

Lahko pričakujemo tudi karavansko električno različico?

JPD: Zagotovo bo več modelov na tej platformi, nismo je razvijali za en sam avto, vendar je še prezgodaj, da bi govorili o tem, kaj prihaja v prihodnjih letih.  

Na predstavitvi je bilo veliko govora o dinamični in zabavni vožnji, tudi sami ste to že izpostavili. Je ta vidik res tako pomemben? Če gledamo, kaj ljudje kupujejo, so to večinoma SUV-ji, ti pa, razen redkih izjem, ne omogočajo ravno športne vožnje. Poleg tega kupci pretežno gledajo na doseg, prostornost, velikost prtljažnika, prilagodljivost in podobne lastnosti.

JPD: Za nas je EV sinonim za zabavno vožnjo, ne za dolgočasno vozilo. Razvili smo novo podvozje z zelo majhnim zdrsavanjem, večvodilno zadnjo premo, nizkim težiščem in tudi nizko maso. S tem smo dobili zelo agilno in dinamično vozilo, ki skupaj s hitrim pospeševanjem, lastnostjo vseh električnih modelov, ponuja veliko zabave.

OB: O tem se veliko pogovarjamo v podjetju in osebno sem prepričan, da bo ta avto znova obudil zanimanje za vozne lastnosti. Danes je veliko ljudi prepričanih, da so te povezane z veliko porabo, onesnaževanjem neudobno vožnjo in še čim neprijetnim. Tu tega ni. Večkrat si boste res zaželeli, da se usedete v Megana in se odpeljete. Ta avta ima dve osebnosti. Zjutraj, ko ste polni energije, se peljete dinamično, hitro pospešujete, izkoristite prednosti motorja in podvozja. Po službi, ko ste utrujeni, pa se lahko peljete umirjeno, udobno, brez nepotrebenga hrupa, v prijetnem okolju.

Doseg je vseeno najpomembnejši podatek pri električnih modelih.

JPD: To drži. Veliko smo delali na posameznih porabnikih in na izkoristku samega pogonskega sklopa, da ima avto kar najdaljši doseg glede na kapaciteto baterij. Najdaljši doseg znaša 470 km, povprečna poraba pa 12,8 kWh na 100 km, kar je zelo nizka številka. Razvili smo tudi novo toplotno upravljanje vozila, ker smo želeli zmanjšati razliko med dosegom poleti in pozimi.

Verjetno pričakujete precej več zanimanja za izvedbo z večjo baterijo?

OB: Da. Take so tudi izkušnje pri modelu Zoe. Menimo pa, da bo za določene namene, denimo za flote, za službena vozila, baterija s 40 kWh primerna. Ponuja 300 km dosega, večina uporabnikov v mestih naredi od 40 do 50 km dnevno, torej je zaloge dovolj.

Kar po eni strani drži, toda večina avta ne kupuje samo za dnevne migracije, ko doseg zadošča, ampak tudi za izlete čez vikend ali daljša potovanja med dopusti, takrat pa je krajši doseg precejšnja ovira. Da bi imeli več avtov, ki bi skupaj pokrili vse potrebe, večina nima ne denarja ne prostora. Najemanje ustreznega za tiste dni, ko bi se radi peljali kam dlje, pa ni vedno smotrno oz. sploh dosegljivo, če uporabniki živi nekje zunaj mesta.

OB: Res je in zelo verjetno bomo veliko večino Meganov prodali z večjo baterijo. Vseeno pa je lahko z manjšo primeren za drugi avto.

Lahko, vendar mora biti cena primerna.

JPD: Predvsem računamo na flotne stranke, ki ne delajo daljših voženj od 100, mogoče 150 km, čez noč polnijo, morda podnevi, ko so v pisarni, in tako 40 kW kapacitete povsem zadošča njihovim potrebam.

Ste ena redkih znamk, ki ponuja polnjenje z izmeničnim tokom in močjo 22 kW. To je lahko koristno, saj se avto med nakupovanjem ali drugimi opravki (skoraj) povsem napolni. Večina konkurence podpira 11-kilovatno polnjenje. Kaj kažejo vaši podatki, je ta lastnost za uporabnike pomembna?

JPD: Verjamemo, da je, še posebej za polnjenje v mestih. Polnjenje v nakupovalnem središču je idealen primer. Opažamo pa kar močan trend polnjenja z enosmernim tokom, s 50 kW ali več, tako pri proizvajalcih avtomobilov kot pri izgradnji infrastrukture. Zato smo tokrat vgradili še podporo za polnjenje s 130 kW pri enosmernem toku. Tako se bo od 15 do 80 odstotkov napolnil v pol ure, zadoščalo pa bo za 300 km vožnje ali več kot 200 km po avtocesti.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Ste novi infozabavni sistem razvili sami ali s pomočjo kakšnega zunanjega partnerja?

OB: Programska oprema je plod dela naših programerjev, saj to vidimo kot strateško prednost. Smo pa tesno sodelovali z različnimi partnerji, denimo z Googlom in s Qualcommom, ker nekaj nivojev programske opreme zagotavlja neposredno proizvajalec procesorjev. Z Googlom pa predvsem zato, ker želimo pomagati voznikom optimizirati njihove poti in skrajšati čas vožnje. Seveda bo mogoče uporabljati Android Auto in Carplay. Prepričani pa smo, da bo vgrajena navigacija vsaj enako zanimiva za voznike, ker se bo prikazovala na digitalnem instrumentu pred njimi, bo prav tako vsebovala Googlove podatke in bo tudi prilagojena za načrtovanje poti z vmesnim polnjenjem.

Novi sistem bo torej imel Googlove zemljevide za navigacijo. Bodo na voljo tudi druge aplikacije?

OB: Nova programska oprema omogoča Googlovo navigacijo, Googlovega glasovnega pomočnika in vse ostale aplikacije tega ponudnika. Za nalaganje bo treba avto povezati v internet. Vsak kupec bo dobil šest mesecev vključene povezljivosti z vgrajeno kartico SIM, nato pa bo moral skleniti naročnino, če bo želel te storitve uporabljati še naprej. Na začetku je na voljo približno 40 aplikacij, smo pa v pogovorih z dodatnimi ponudniki, kot so denimo Deezer in ponudniki storitev pretočnega videa. Kajti med 40-minutnim postankom za polnjenje je lahko ravno čas za ogled kakšne serije. To prihaja v prihodnosti, seveda z omejitvami, ker med vožnjo tovrstnih vsebin na zaslonu ne sme biti.

Bo kartica SIM vgrajena ne glede na opremo?

OB: Da, vsi električni Megani jo bodo imeli.

Kakšen pa bo infozabavni sistem v osnovni opremi?

OB: Voznikov 12,3-palčni zaslon je standarden, za osrednji zaslon pa bosta dve velikosti, 9 palcev (ležeči) in 12 palcev (pokončni).

Ne boste zato, ker je ta avto toliko bolj sodoben, bolj atraktivno oblikovan, zanimiv, bistveno zmanjšali zanimanja za ostale električne modele, sploh Zoeja?

OB: Gre za modele za različne velikostne razrede. Nekateri kupci še vedno želijo še manjši avto.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja