Garmin uporabnikom Navigona: Nasvidenje in hvala za vse ribe!
Matjaž Ropret 18. maja 2018 ob 12:15

Proizvajalci navigacijskih naprav so se že pred časom znašli v težavah in večina se jih obrnila k novim poslovnim priložnostim. Naj bodo to rešitve za industrijo, športne in pametne ure ali kaj drugega. Vseeno pa je vsaj malo presenetljivo, če kateri od njih ukine aplikacije za pametne telefone, ne samostojnih naprav.

Prav to je ta teden storil Garmin, saj je umaknil aplikacije pod znamko Navigon, tako za Android kot za iOS. Na novo teh aplikacij ni več mogoče namestiti, prav tako se v že nameščenih ne da dostopati do naročanja na zemljevide. Kdor ima te kupljene, bo lahko vsaj še kakšno lepo uporabljal to telefonsko navigacijo. Kdor pa je na kartografijo naročen, bo na suhem le še do izteka te naročnine. Potem bo moral presedlati na kakšno drugo rešitev.

»Iz strateških razlogov se je Garmin odločil povleči s trga vse navigacijske aplikacije – z nekaj izjemami. Za obstoječe Navigonove uporabnike to ne prinaša velikih sprememb, saj lahko še naprej nemoteno uporabljajo svoje aplikacije in naprave.

Tako se glasi rahlo konfuzno sporočilo na spletni strani nemškega podjetja, ki je že nekaj let v lasti ameriškega Garmina. Konfuzno zato, ker najprej ni jasno, kakšna je ta »strategija«. In nadalje zato, ker ne drži povsem, da se ne bo nič spremenilo. Prej ali slej se bodo morali ti uporabniki znajti drugače. Alternative kajpada še obstajajo. Plačljive, kot sta Copilot ali Sygic, in brezplačne, med njimi Googlova ter Here we go (nekdanji Nokia Maps). Vprašljivo je tudi, kako bo s posodobitvami zemljevidov, čeprav naj bi jih vsaj kupci »neomejene« različice še prejemali. Po vrhu vsega pa morajo androidni uporabniki sami preklicati naročnino, sicer se jim bo tudi vnaprej zaračunavala. Za storitev, ki sploh ne obstaja več. Omenjena izjema pa so aplikacije Navigon Select, Garmin HUD EU/NA: Garmin HUD Plus in BMW HUS.

Vse več avtov ima danes navigacijo že vgrajeno.

Zakaj Garmin to počne, lahko samo ugibamo, saj uradnih podrobnejših pojasnil ni. Povsem mogoče je, da so stroški z vzdrževanjem teh aplikacij, ki so bile priljubljene pretežno v Nemčiji, začeli presegati prihodke od njih. In zelo verjetno se uporabniki vse bolj selijo na zastonjske alternative ali so kupili avto z vgrajeno navigacijo. Ti so danes precej bolj pogosti kot pred nekaj leti. Velik zaslon sredi armature je pač treba izkoristiti. Kaže pa ta primer tudi to, da se je pri naročninah treba zavedati potencialne minljivosti storitve. Ko se ponudnik odloči, da se ne gre več, naročnikom ne ostane drugega, kot ozreti se drugam.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Booking.com INT
Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja