Fotoaparat za Instagram?
Matjaž Ropret 21. julija 2018 ob 07:44

Zum je uporaben, toda pravi, resni fotoaparati imajo fiksen objektiv. Optično odličen in svetlobno močan. Za njim pa veliko tipalo. To daje res dobre rezultate, tudi brez sodobnih trikov z lepljenjem več posnetkov v enega. Zato je eden mojih najljubših aparatov, kar sem jih uporabljal, Sonyjev RX1. Ker pa je (bil) z zahtevanimi tremi tisočaki popolnoma zunaj dosega, sem bil predlansko zimo navdušen nad Fujijevim modelom X70, ki se mi je zdel nekakšen RX1 »za reveže«. No ne čisto za reveže, ker v bistvu niti ta ni bil poceni, saj je stal 700 evrov, če se prav spomnim, je bilo pa res veselje škljocati z njim. In še pred pritiskom na sprožilec malo, po starem, razmisliti o posnetku.

Jasno, da X70 ni bil v isti ligi kot Sonyjev prestižnež. Če nič drugega je bil manjši, pravi žepni aparat. In tudi tipalo ni bilo polnega formata, ampak malo manjše APS-C. A še vedno je super v žepu imeti aparat z enako velikim zajemalnikom svetlobe, kot ga premorejo zrcalnorefleksniki, ki jih težko prenašaš naokrog brez torbe. Imel je tudi ročne nastavitve stare šole, objektiv je bil izvrsten – oster, brez popačenj, z zaslonko 2,8 in 28 mm širine. Samo to zadnje mi ni bilo najbolj po godu, raje bi imel zame bolj »naravnih« 35 mm, tako kot jih ponuja RX1. Pričakovano so bile fotografije zlahka med najboljšimi, kar jih sproducirajo kompaktneži. Je pa bil to res aparat za fotkanje, z videom je bilo škoda izgubljati čas, ker posnetki res niso bili nič posebnega. Glede na vse opisano ni presenetljivo, da sem hitro privzdignil obrv, ko sem zaslišal ime Fujifilm XF10 in prve lastnosti tega novinca.

Na prvi pogled se XF10 namreč ponuja kot naslednik X70. Ima (verjetno) enak objektiv in znova tipalo APS-C, le da tokrat s 24 milijoni točk in klasičnim Bayerjevim barvnim filtrom namesto razporeditve točk v kvadrate 6 x 6 (X-Trans) pri 16 milijonih točk. Je tudi manjši in lažji in tu se začno znaki, da mogoče sploh ne govorimo o nadgradnji, kvečjemu o poenostavitvi. Aparatu namreč glede na prejšnji model marsikaj manjka, bo pa tudi cenejši, saj naj bi stal okrog 500 evrov.

Namenjen je očitno predvsem tistim, ki bi radi kdaj naredili kakšno kakovostnejšo fotografijo, kot jo zmore telefon, a jo uporabili na enak način. Za objavo na družabnih omrežjih, kajpada. Tako ima vgrajen bluetooth in brezžično povezljivost za enostavno prenašanje posnetkov na mobilne naprave, fotografirati pa se da tudi v formatu 1:1, kvadratu po domače. Kar skoraj vpije – Instagram! Tudi upravljanje je spremenjeno. Hotel sem reči poenostavljeno, ker je zdaj na vrhu klasičen vrtljiv gumb z načini (PASM), ampak za puriste je seveda nastavljanje zaslonke in časa na takih gumbih še bolj enostavno. Verjetno bo tako ali tako večina ostala pri samodejnem načinu. Odšel je tudi premičen zaslon, zato pa ima fiksni dotikabilnost, zraven pa je »igralna palica« za premikanje po točkah ostrenja.

Kot sklepam iz vsega opisanega, tokrat to ne bo aparat za entuziaste, ampak res bolj za nekoga, mogoče celo pretežno za uporabnice, ki bi kdaj iz kakršnega koli razloga še vedno posegel po »klasiki«. Prav tako ga najbrž nihče ne bo kupil primarno za video. V Full HD sicer snema tudi s 60 oz. 50 sličicami na sekundo, v 4K pa s 15-imi. Neuporabno kot videoposnetek, zato pa mogoče zanimivo za pretvorbo v kakšno animacijo ali izvoz fotografij iz videa. Tak video 4K, na katerem se ljudje zaradi premalo sličic gibljejo kot roboti, smo nekoč že videli pri zadnjem aparatu iz serije Nikon 1 (J5), ki je bil aktualen približno takrat kot Fuji X70. Očitno je strojna zasnova še vedno iz tistega časa in ne omogoča pravega 4K. Škoda za tako varčevanje, ker sodobnejši procesor ne bi mogel podražiti končnega izdelka za več kot nekaj evrov.

Vseeno se zdi XF10 fotoaparat, ki mu gre nameniti nekaj pozornosti. Osredotoča se na to, kar je pomembno – kar najboljšo kakovost fotografij (s kombinacijo velikega tipala in dobrega, svetlobno močnega objektiva s fiksno goriščnico) v čim manjšem paketu. Česa takega pa se nikoli ne branim.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Fotografije: Fujifilm

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja