Od vseh zvrsti iger sem daleč največ ur zagotovo posvetil dirkaškim in Forza Motorsport 7 je bila ena mojih najljubših sploh, preigral sem jo po dolgem in počez. Nato pa kar nekaj let čakal na naslednjo iz tega dela serije Forza, kajti za naslove Horizon so pri Playground Games v zadnjem času nekoliko bolj pridni kot so v Turn 10 za Motorsport. Vseeno je po šestih letih tu nadaljevanje, tokrat brez številke in žal tudi brez nekaterih elementov predhodne igre, vendar tudi s pomembnimi in dobrodošlimi pridobitvami.

Horizon je bolj »odprte« narave, v igri se lahko voziš naokrog in odkrivaš nove izzive, morda koga izzoveš na dvoboj ali najdeš kakšno nalogo, lahko pa tudi izbereš nove vnaprej pripravljene tekme z zemljevida. V vsakem primeru pa je dirkanje pretežno nerealistično in precej odpušča napake. Motorsport je drugačna igra. Bolj zaresna simulacija dirkanja, čeravno ne tako dosledna kot na primer Asseto Corsa. Toda različni avti se tu obnašajo različno, tudi nadgrajevanje in spreminjanje nastavitev pomembno vpliva na to, kako se obnašajo na stezi, predvsem pa se noben ne drži asfalta kot formula in če igralec pretirava, mu hitro vsaj zapleše zadek ali je v pesku in nato ograji. Od prejšnjič so zelo izboljšali občutek, kaj se dogaja z avtom, in njegovo obnašanje na progi. Igra zahteva nekaj učenja, pridobivanja fine motorike in tudi spodbuja čim bolj natančno vožnjo in lepo linijo z nagradnimi točkami za posamezne fino odpeljane odseke, a prav je tako, saj bi bilo v nasprotnem primeru vse skupaj prelahko. Hkrati pa ni pretežko in si v bistvu težavnost zvišuješ predvsem z drsnikom, kako dobri so »računalniški« tekmeci (zdaj bi jim rekli tudi umetna inteligenca), in z izbiro ene od treh možnosti, ki določajo, koliko se poznajo poškodbe avta, ali lahko uporabljaš prevrtavanje nazaj in podobno. Tudi omenjeni tekmeci so zdaj nekoliko manj robotski. Vozijo večinoma konstantno, a tudi delajo napake, in niso nepremagljivi, kot so nekateri izgledali v prejšnji igri.
Do sem vse super. Tudi grafična in zvočna podoba si zaslužita podobno oceno. Kot vedno je igra na voljo za PC in konzole Xbox, pri čemer je najlepša skoraj zagotovo na Xboxu serije X, kjer je slika 4K Dolby Vision na podobnem nivoju kot pri Forzi Horizon 5. Mogoče malce manj spektakularna zaradi manj atraktivnih lokacij, dirkanje pač poteka na pravih dirkališčih, ampak pritoževati se res ne morem. Sploh ne na televizorju OLED (LG C3). Zdaj tudi teče z gladkimi 60 sličicami na sekundo. Razen pri vklopljenem senčenju Ray Tracing v 4K, kar še za odtenek polepša prikaz, ampak spusti število sličic na 30 na sekundo. Komur se zdi 60 fps premalo, vendar po mojih občutkih v tej igri ni, lahko na PC-ju poskuša doseči več. Prišel sem do 120 fps, vendar pri sliki polne visoke razločljivosti in srednjih podrobnostih, ali pri 1440p z izboljševanjem razločljivosti FSR. S kakšno hujšo grafično kartico (in seveda vsem ostalim na ustreznem nivoju) bi prišel še kam dlje, a zdi se, da igra zahteva kar močan hardver. Priporočam vsaj kakšen Geforce RTX 3060 ali še bolje katerega iz serije 4000 oz. Radeon 6750 XT ali novo serijo 7000. Pri večigralskih dirkah prek interneta igra spusti število sličic na 60, da imajo vsi sodelujoči enako izhodišče, sicer bi bil kdo v prednosti zaradi bolj gladkega premikanja avta in s tem bolj natančnega upravljanja.

Večigralski način je tudi brez dvoma najbolj vznemirljiv, ali pa frustrirajoč, ker voziš proti tekmecem, ki večinoma obvladajo, a tudi lahko povsem po človeško pretiravajo in zletijo s steze. Toda lahko pet krogov voziš nekomu za spojlerjem in ne moreš priti mimo. Težava je le v tem, da ta način zahteva naročnino na Game Pass (vanjo bo igra, ko v torek izide, tudi vključena). PC Game Pass je v Sloveniji od lani na voljo, na Xboxu pa se nanj naročiš »nelegalno«, četudi plačaš povsem pošteno in enako. Še manj mi je všeč, da ni možnosti razdeljenega zaslona, in se tako ne morem pomeriti z otroci ali pa s kom, ki bi prišel na obisk (morda ravno zaradi Forze).

Kdor nima naročnine, mu od resnega igranja ostane karierni način. Ta je seveda dovolj obsežen za ure in ure cviljenja gum, a že precej prej postane nekoliko monoton. Različnih serij, ki jih je treba preigrati, je res veliko, znotraj vsake je po pet ali šest dirk, med njimi z uspehi pridobivaš točke in nadgradnje ter lahko izboljšuješ avto, celo toliko, da je proti koncu serije že skorajda neprepoznaven. Toda vse skupaj se začne malo ponavljati, kajti stez je 20, kar ni ravno ogromno, in tudi skrajšane ali obrnjene tega ne omilijo povsem. Manjkajo domišljijske iz predhodne igre, ki so bile nekatere res fine in razgibane, pa tudi grafično pestre. In še pred vsako dirko igra zahteva tri kroge treninga in kot izziv vedno da določen čas kroga, nič drugega, nobene izvirnosti, ki je pred šestimi leti tudi bila. Ne rečem, da se ni v zadovoljstvo prebijati skozi kariero, proge so dobre, nekateri avti zanimivi – skupaj jih je v igri za zdaj 500, dirkališč pa 20 –, pa vendar manjka raznolikosti in domišljije snovalcev. Mogoče pa skozi popravke in dodatke še kaj od tega, kar pogrešam uvedejo.
Naročniki na Game Pass Forzo Motorsport obvezno vsaj preizkusite, morda vas zagrabi dirkaška mrzlica. Tisti brez naročnine pa na morebiten nakup počakajte, da bo v akciji za polovično ceno.

Kaj: Dirkaška igra Forza Motorsport
Kje: PC in konzole Xbox
Ocena 4: Dirkanje samo je odlično, prav tako grafika in zvok, igra pa bi bila lahko bolj pestra in raznolika v enoigralskem načinu
Priporočilo: Avte lahko v digitalnem svetu vozi vsakdo, tudi otroci
Brez komentarjev