Forza Horizon 5: Ponavljanje enega in istega, še s slabo optimizacijo po vrhu
Matjaž Ropret 2. januarja 2022 ob 16:15

Microsoftova (preko studia Playground Games) dirkaška serija Forza vsebuje nekaj mojih najljubših iger v zadnjih letih. Resda mi je bila bolj pri srcu Motorsport 7, a tudi Horizon 3 in Horizon 4 sem preigral po dolgem in počez, četudi nazadnje že malce zdolgočaseno, ker vse skupaj prehitro postane monotono. Zelo sem se veselil pete izdaje bencinskega festivala, a sem najbolj razočaran doslej. Malo zaradi same vsebine, a pretežno zaradi delovanja igre na Xbox-u One S.

Forza Horizon 5 ne odstopa od zasnove prejšnjih delov. Tokrat so lokacijo festivala, znotraj katerega potekajo posamezne dirke, dueli (denimo med avtom in letalom) in po novem še vmesne naloge z iskanjem tega ali onega, postavili v Mehiko. Igralec še naprej lahko na zemljevidu izbira, kam bo še tekmovat, ali vozi v »odprtem« načinu, odkriva nove ceste in na njih točke, kjer vstopa v dirke ali naloge. Oba načina mi rahlo presedata že iz prejšnjih delov, ker sta z vidika uporabniškega vmesnika in izkušnje slabo premišljena in dolgovezna (ogromno je klikanja in vožnje v prazno). Veliko bolj všeč bi mi bil klasičen sistem s stopnjami in znotraj njih posameznimi dirkami, ter osvajanjem točk za napredovanje na naslednji nivo. Vem, da serija Horizon poskuša malce razbiti ta sistem, vendar tudi njen ni več inovativen in predvsem ga niso v vseh teh letih čisto nič izboljšali. Pestrost dirk je kar spodobna, a se tudi tokrat prej ali slej izpoje.

Igra sicer ponuja povsem spodobno dirkaško zabavo in je grafično še bolj bogata od prejšnjih delov te serije (kakopak, saj je vmes minilo nekaj let). Na PC-ju mi z zelo spodobnimi grafičnimi detajli na hardveru prejšnje generacije in širokem monitorju (3440 x 1440) deluje z vsaj 90 in tudi do 120 sličicami na sekundo. Vsekakor dovolj dobro za natančno in uživaško dirkanje, žal je situacija na konzoli precej drugačna. Zadeva ni pretežka, morda je dirkanje zunaj asfalta nekoliko zahtevnejše, a kdor je že vozil katerega od prejšnjih delov ali pa morda katerega iz serij Dirt in F1, se bo hitro počutil domače in mu bo kmalu jasno, kako se avtomobili obnašajo in kje so njihove meje. Kaj posebej novega v tem pogledu peti del ne prinaša. Glede avtomobilov – izbira je ogromna, a je hitro jasno, kater peščica je najboljša in najbolj konkurenčna, zato se najbolj splača oklepati teh, ostali pa samevajo v garaži. Veliko bolje bi bilo, če bi igra bolj striktno zahtevala določene »razrede« za posamezne dirke, in bi bil tako igralec tudi malo prisiljen v večjo pestrost.

Zdaj pa tisto, zaradi česar sem res razočaran. Microsoftov najodmevnejši igričarski naslov leta 2021 namreč postavlja žalosten mejnik. Je po mojih izkušnjah prva igra, ki se je ne da konkurenčno igrati na konzoli prejšnje generacije. Počakal sem cel mesec in vsaj tri gigantske posodobitve (od 1,5 do več kot 4 GB), a še vedno lahko zares dirkam zgolj na PC-ju. Na Xbox-u One S kljub omejenosti na 60 sličic na sekundo – ne glede na televizor ali monitor – preprosto ne teče povsem gladko. Ni tiste gladke sinhronizacije med sliko in pritiski na krmilniku, kot da igra ni sposobna povsem slediti dogajanju, in tako prehitro pristanem v ograji, drevesu ali kamnu, se zavrtim ali preprosto zaostanem, ker nimam prave, sočasne kontrole nad dogajanjem. Na PC-ju se da grafično podobo do onemoglosti prilagajati, na Xbox-u pa teh možnosti ne najdem. Prepričan sem, da bi bilo vse v redu, če bi lahko kakšno podrobnost izklopil in znižal kakovost senčenja. Morda bi kaj pomagalo, če bi izhodno ločljivost slike s konzole znižal na polno visoko ločljivost, a tega iz principa ne bom storil. Več kot pet let, vse odkar imam to konzolo, prikazuje sliko 4K, in tako bo tudi ostalo. Poleg tega je na konzoli ogromno čakanja, da se vse skupaj naloži, in prepogosto se na začetku prijavijo omenjene obvezne večgigabajtne posodobitve, zato ni z igro nikakršnega užitka. Pa bi jo res rad igral s kavča, za računalnikom že tako ali tako presedim preveč ur na dan.

Kaj: Forza Horizon 5, »odprta« dirkaška igra

Kje: PC, Xbox; za  najmanj 60 evrov

Ocena: 2,5 – Spodobna optimizacija za starejšo generacijo konzol bi prinesla dodatno oceno (točko), več od treh in pol pa si igra v nobenem primeru ne zasluži, saj avtorjem zmanjkuje idej

Priporočilo: V igri ni nič takega, kar ne bi bilo primerno za otroke, tudi pretirano težka ni

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja