Ford Tourneo Connect Active: Madonca, kakšna »gajba«
Marjan Kodelja 11. junija 2021 ob 06:08

To mi je najprej prišlo na misel. Kako ne bi, ko je nad glavo in streho zijal prostor, ki ga v osebnem vozilu nisem vajen. Pa vendarle je to natanko to, česar se ne bi branil, če bi bili mlada družina z dvema nadebudnežema in silno želji spoznati bližnjo in daljno okolico!

Nihče me ne bo prepričal, da so športni križanci primeren nadomestek za klasične enoprostorce. Ako ostanem pri Fordu. Rad imam Kugo, vendar bi dal skoraj roko v ogenj, da je C-Max nudil več prostora. Kaj šele S-Max. Vendar se noben ne more primerjati s prostornino Tournea Connect Active. Od zadnje klopi do nekoliko nerodnih zadnjih vrat je toliko prostora, da gre čudeža vanj. Škoda, da se zadnja klop ne zloži v ravnini s prtljažnim prostorom, kajti potem avanture željan par ne potrebuje ničesar drugega. V prtljažnem prostoru, za katerega lahko dokupite dodatna sedeža, sem brez težav prevažal kolesi. Ko smo prvič letos šli do počitniške »ute«, sem vanj zmetal vsaj dve prostornini prtljažnika Kuge in ostalo je še enkrat toliko prostora. To je tisti tip vozila, v katerega mečeš, kar si družina želi vzeti na dopust, in nato z nasmeškom in popolnoma umirjeno vprašaš. Imate morda še kaj? Glede na to, da je avto dolg skoraj pet metrov in prazen tehta več kot tono in pol si lahko zamislite, kolikšen je.

Navaditi se morate na marsikaj, a še najbolj na »prostor«

Najprej vas bo zmotila višina vozila, kajti nisem majhen, toda sedeč za krmilom sem se z iztegnjeno roko komaj dotaknil strehe. Različica »Active« ima panoramsko steklo, v katerega se predvsem otroci hitro zaljubijo. Delovno mesto voznika in sopotnika je dovolj veliko, sedeža sta udobna in tudi zadnja klop se je izkazala za takšno, čeprav sem bil prepričan, da bo potnike po daljši vožnji bolela zadnja plat. Začuda jih ni. Zadaj so na obeh straneh drsna vrata, kar je pri takšnem vozilu nekaj popolnoma običajnega, vendar sta težki in ju je težje zapreti, ko vozilo stroji navkreber. Bolj kot ta so me zmotila dokaj velika in narodna vrata prtljažnega prostora, ki se odpirajo navzgor in moraš biti pozoren, da te med zapiranjem ne lopnejo po glavi. Seveda so me, kot marsikatera druga. Moj fetiš? Kaj pa vem? Odprta so sicer priročna streha, da lahko med dežjem sedite na robu prtljažnika, a se mi zdi, da bi bila dvokrilna boljša.

Spredaj in zadaj je ogromno odlagalnih površin, na hrbtu prednjih sedežev celo priročni mizici in na sredinskem sedežu zadnje klopi sklopljiv naslon za roke s prostorom za hranjenje stvari, tako da imata otroka tudi na daljši vožnji kaj za početi. Ni pa mi všeč polica nad vetrobranskim steklom. Ko sem pred leti najemal podobna vozila, mi je bilo fajn, da sem tam hranil zrcalnorefleksni fotoaparat. Vedno je bil namreč pri roki. Žal je silno nizka, tako da tja lahko vržete papirje, dokumente in morda kašen kos oblačila. Za kaj konkretnejšega namreč hitro zmanjka »višine«. Škoda, ker je drugače, kot vse v tem vozilu, ogromna.

Z lastnostmi pravega »forda«

Vožnja z 1,5-kubičnim dizelskim pogonskim agregatom (120 KM) je prepričljivo udobna in podobna vožnji z večino fordov. Po enem tednu je potovalni računalnik kazal porabo 5,9 litra na 100 km, kar je enako porabi moje Kuge z enako zmogljivim, vendar dve leti starejšim motorjem. Ker ima posodo za z vodo zmešano sečno kislino (adblue) je novejši bolj prijazen do okolja. Lega na cesti, odziv na krmilo in natančnost menjalnika so odlični, medtem ko je pospešek na ravno vgrajenega agregata in med vožnjo skozi ovinke se pozna, da ima vozilo višje težišče. Različica Active ima v primerjavi z običajno višji odmik od tal, zato se bolje obnese na brezpotjih. Kajpada pa ni terensko vozilo, s katerim bi lahko vozili kjerkoli. Najvišja hitrost znaša 170 km/h, do 100 kilometrov pa pospeši v slabih 13 sekundah.

Pričakovano glede na ceno ima vozilo (skoraj) vse asistenčne sisteme. Najprej so me zmotili silno nadležni piskači okoli vsega vozila. Glasno se razburjajo že, ko je razdalja do ovire še normalna in obvladljiva, zato sem raje prekinil manever in se še malce odmaknil. Tako na živce so mi šli. Vožnja je seveda udobnejša z vključenim prilagodljivim ohranjevalnikom hitrosti, medtem ko me ohranjevalnik voznega pasu ni najbolj prepričal. Občasno je vozilo, namesto da bi se nežno »odbilo« od stranske črte, trudilo to narediti, se v nekem trenutku premislilo in se prebilo na drugi pas. Pozornost voznika je kljub napredku asistenčnih sistemov še vedno potrebna.

Pričakovan infozabavni sistem brez navigacije

Infozabavni sistem je bolj kot ne pričakovan, z manjšim presenečenjem. Navigacije ni, kar je za vozilo s takšno ceno presenetljivo. Celo nerazumljivo! Na drugih ravneh presenečenj ni. Dober radio sprejemnik (DAB), malce slabša slišnost med telefonskim pogovorom preko sistema za prostoročno telefoniranje zaradi neobičajno daljše razdalje do mikrofona in uporabnost sistema Android Auto in CarPlay. Preko telefona je nato na voljo njegova navigacija na večjem zaslonu desno od krmilnega sklopa. Na voljo je tudi Fordova aplikacija. Hitro jo povežeš z vozilom, vendar ne združuje pretirano uporabnih informacij.

Poleg glavnega je na voznikovi armaturi še manjši zaslon z osnovnimi informacijami in nastavitvami vozila in vožnje. Dovolj je pregleden, preprost in razumljiv, da iz njega razbereš glavne informacije, ki jih potrebuješ. Poleg njega so klasični merilniki, saj to vozilo (še) nima zaslona z njihovim digitalnim prikazom.

HVALIMO:
  • Bočna drsna vrata
  • Veliko prostora in še enkrat veliko prostora
  • Vozne lastnosti in udoben ročni menjalnik
GRAJAMO:
  • Manj poskočen zaradi zajetne mase (in manj zmogljivega motorja)
  • Velika in nerodna vrata prtljažnega prostora
  • Ni navigacije, ohranjanje voznega pasu in ne najbolj pravočasen sistem prepoznavanja prometnih znakov
Ford Tourneo Connect Active
  • OBLIKA IN IZDELAVA
  • INFOZABAVNA TEHNOLOGIJA
  • ASISTENČNI SISTEMI
  • VOZNE LASTNOSTI
  • UPORABNOST
3.8

Naj kupim

Za Ford Pumo sem dejal, da je idealno vozilo za par v srednjih letih brez pretirano obveznosti, ki želi še malce užiti življenje. Ford Tourneo Connect Active pa je popolno za mlado družino, ki skupno bivanje šele začenja. Zaradi majhnih otrok boste znali ceniti veliko prostora, ko bo treba domov pripeljati večji tovor ali se odpraviti na počitnice. Poleti ali pozimi v njem ne bo zmanjkalo prostora za kolesa, smuči, otroške vozičke, opremo za kajtanje oziroma za karkoli, kar boste želeli imeti pri sebi. Manj razveseljiva je cena. Skoraj 35 tisočakov za različico na testu oziroma nekaj pod 28 tisočaki za osnovno.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja