Ford prenovil ponudbo za aktivne in podjetne
Matjaž Ropret 2. decembra 2018 ob 07:33

Recept je znan. Dodaj avtu nekaj zaščitnih (plastičnih) obrob in kakšen detajl v notranjosti, natakni mu večja kolesa, malce zvišaj oddaljenost od tal in drugače nastavi podvozje, pa imaš dodatno »terensko« različico, za katero bo mogoče kdo pripravljen odšteti neka evrov več od običajnega modela. To formulo počasi začenja uporabljati Ford in ena prvih tovrstnih izvedba v slovenskih prodajnih salonih bo Fiesta Active, kmalu pa ji bo sledil še Focus za aktivne (tako petvratni kot karavan).

Fordu tudi nekoliko manjka res konkurenčnih športnih terencev, zato luknjo v paleti zapolnjujejo s temi povišanimi modeli, ki pa so sicer v notranjosti in glede uporabnosti enaki kot standardne različice (titanium, ST-Line, vignale). Ima pa Fiesta Active poleg dodatne plastike in strešnih nosilcev še aktivno masko za zajem zraka, način vožnje slippery, ki preprečuje, da bi se kolesa obračala v prazno, in prilagojeno vzmetenje s hidravličnim odbojnim držalom, da kolesa ne padajo v udarne jame. Torej ni vse samo kozmetika in tudi oprema pri Fordu pravijo, da je bogata, zato je Fiesta Active menda dobra izbira, če se že sicer odločaš za bolje založeno Fiesto. Cene se sicer začnejo pri 14.500 evrih, toda primerek, ki sem ga na kratko popeljal po poteh okrog AMZS-jevega centra varne vožnje bi mi prodali za 23 tisoč evrov (že s popustom). Nič ne rečem, lepe manire ima, vseeno pa bi raje imel ST-Line ali pa dodal še kakšnega tisočaka za pravi ST.

Poleg povišane Fieste ima Ford v ponudbi še prenovljeno linijo dostavnih vozil, ki so lahko tudi v potniški izvedbi in tako konkurirajo Berlingom in podobnim. Na žalost je vse skupaj malo konfuzno, vsaj z imeni, ker sicer avti še zdaleč niso napačni. Navsezadnje temeljijo na Fiesti (Courier) in na prejšnji generaciji Focusa (Connect), kar pomeni, da se z njimi da peljati precej dinamično. Izhajajo namreč iz pravega osebnega avta, so pa prilagojeni (tudi) za prevoz tovora. Sicer se tovornim izvedbam reče Transit in potniškim Tourneo. In če vemo, da je Courier manjši in Connect večji, lahko vse to sestavimo v Transit Courier za eno paleto ali Tourneo Courier za največ dvočlansko družino z malo prtljage ter v Transit Connect za prevažanje dveh palet in Tourneo Connect za veliko družino, lahko tudi s sedmimi sedeži. Obvezna so seveda drsna vrata in lahko dostopna pritrdišča isofix.

Pri Fordu se hvalijo, da imajo ti avti mnogo tehnologije, ki v tem razredu nikakor ni samoumevna. Na primer aktivno pomoč pri parkiranju, samodejno ustavljanje pred oviro, stabilizacijo v bočnem vetru (deluje na principu prerazporejanja zavorne moči), inteligentni omejevalnik hitrosti s prepoznavo znakov, prilagodljiv radarski tempomat, pomoč pri vzdrževanju smeri in še kaj.

Manjši model bo nagovarjal s cenami od 13.500 evrov naprej, za solidnega pričakuj ceno okrog 18 tisočakov ali več, prostornejši in za moj okus manj privlačen se začenja pri dvajset tisoč evrih. Za razliko od drugih Fordov imajo ti petletno garancijo, kar zagotovo tudi povečuje njihovo zanimivost. Za tiste, ki jim zunanja podoba in športnost pri avtu ne pomenita kaj dosti, so lahko prava alternativa nečemu morda uglednejšemu, a veliko dražjemu.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja