Ford Focus Active želi biti pravi pustolovec, ne samo nastopač
Matjaž Ropret 2. februarja 2019 ob 06:55

Več jih je že poskušalo z »robustnejšimi« izvedbami prav nič terenskih avtov. Vendar večinoma na ravni kozmetike z dodatno plastiko in večjimi kolesi. Se je Ford s svojo linijo Active tega morda lotil malček resneje od ostalih? Vsekakor bo na ta način ozaljšal bolj ali manj vsakega od svojih neSUV-jevskih modelov. Prispel je Focus Active, ki ima nekoliko prilagojeno podvozje ter nekaj pomoči pri elektroniki za premagovanje zahtevnejših razmer. Pa na srečo nič višje cene od izpostavljene opreme ST-Line pri običajnem Focusu.

Ford je pred nekaj meseci že začel prodajati Fiesto Active, ki se je menda zmerno dobro prijela, pomladi pa prihaja še prenovljeni Ka+ v taki izvedbi. Toda glavni igralec v njej je Focus, saj pričakujejo, da bo njegova »aktivna« podoba prepričala petino slovenskih kupcev tega modela. Kaj pa ta prinaša?

Na zunaj se bo dalo Active prepoznati po črni maski in strešnih nosilcih, dodatnih plastičnih obrobah in oblogah, meglenkah s svetečimi diodami, lahkih platiščih (17 ali 18 palcev) z dizajnom, ki ga druge opreme nimajo, ter morda še po eni od dveh namenskih barv – oranžni orange glow in beli metropolis white –, če ju bo kupec izbral. Znotraj pa med drugim po drugačnem oblazinjenju, opcijskih modrih šivih in kromiranih elementih.

Pa vendar je nekaj sprememb še pri podvozju in sami vožnji, kar bo mogoče dalo tistim, ki se zanimajo za Focusa, dodatno kost za glodanje. Kajti pri aktualnem slovenskem avtu leta je dejansko precej razlik glede vozne dinamike in zmožnosti v odvisnosti od izbrane opreme in motorja. Active je za točno tri cm bolj dvignjen od tal kot ostali Focusi in ima vzmetenje nastavljeno za nekoliko bolj zahtevne razmere. Poleg tega je podvozje v vsakem primeru z večvodilno premo zadaj, kar prevedeno pomeni, da je vsako kolo vpeto neodvisno od drugega. Tako podvozje premorejo še Focusi ST-Line z močnejšimi motorji (ne pa tudi z litrskim »ecoboostom«), medtem ko imajo ostale opreme (tudi Titanium) poltogo premo, torej sta kolesi med seboj povezani. Jasno je, da »neodvisno« vzmetenje na cesti omogoča več.

Vsi Focusi imajo tri vozne načine – Eco, Normal in Sport -, pri katerih sistem prilagaja odzivnost stopalk, motorja in še česa. Active pa dodaja še dva – Slippery in Trail. Namenjena sta vožnji po mokrem in po neasfaltnih podlagah, poanta pa je, da sistem stabilnosti (ESC) deluje nekoliko drugače in tako poskuša uravnavati smer, odzivnost stopalke za plin pa je manjša, da so tudi reakcije avta manj sunkovite in tako manj zdrsavanja koles. To je teorija, upamo, da bomo zadevo lahko kdaj preizkusili v praksi.

Paleta motorjev je enaka kot sicer. Na voljo so omenjeni turbinski litrski trivaljnik s 125 »konji«, večji 1.5 ecoboost s 150 ali 182 KM ter na dizelski strani 1.5 s 120 KM in 2.0 s 150 KM. Menjalnik je pri vseh lahko šeststopenjski ročni ali osemstopenjski samodejni.

Od tehnološke varnostne opreme je vredno omeniti, da so serijski sistemi za preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev, za zaviranje po trčenju in za pomoč pri vzdrževanju smeri. Infozabavni sistem tudi tu v osnovi ni čisto najnovejši, namreč Sync 2.5. Kdor pa bo izbral dobrega tisočaka dražjo opremo Active Business in mislim, da bi jo morali vsi, ki se odločijo za pustolovskega Focusa, bo dobil modernejši Sync 3. Zraven pa še parkirna tipala, boljši potovalni računalnik in električno poklopni vzvratni ogledali. Določeni dobrodošli dodatki, kot so žarometi LED in radarski tempomat, ostajajo doplačljive.

Avtov sicer še ni v salonih, toda Focus Active je že v prodaji.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja