Ford Focus Active karavan: Ni samo za makadamske poti
Matjaž Ropret 20. oktobra 2019 ob 07:28

Ford je četrtem Focusu pripravil doslej najbolj obsežno paleto različnih izvedb. Med njimi je najbolj nova Active, ki po vzoru nekaterih prejšnjih podobnih poskusov pri drugih znamkah, prinaša povišano podvozje, dodatne plastične zaščite in še nekaj malenkosti, ki naj bi kupce prepričale, da je to bolj primeren avto za v naravo kot če bi imel katero od drugih oprem. Zraven pa jih morda še odvrnile od nakupa SUV-ja.

Verjetno bi bilo Fordu sicer v interesu, da se potrošniki odločajo za (prihajajočo) Kugo, kajti sodeč po nemških cenikih bo še za nekaj tisočakov dražja od že tako ne ravno poceni Focusa. Tokratni testni se je ustavil šele pri 35-ih tisočakih. Res pa je, da je imel praktično vso asistenčno in digitalno opremo, ki obstaja na ceniku, poleg kombinacije dizla in samodejnega menjalnika. Manjkal je samo pogon na vsa štiri kolesa, ki ga pri tem modelu ni (a menda bo pri Kugi). Kaj potem prinaša Active, ki verjetno vseeno ni mišljen samo za prehodno obdobje, dokler novega SUV-ja še ni? Za tri cm višjo oddaljenost od tal, nekoliko drugačno podvozje, dodatne vozne načine (kjer elektronika skrbi za stabilno vožnjo na mokri ali razdrapani podlagi), plastične obrobe in še nekaj kozmetičnih podrobnosti.

Sumim ali pa kar napovedujem, da bo glavnina Focusov Active večino časa vseeno preživela na asfaltu. Nič narobe, tudi tam je povsem dobra izbira. V bistvu sem se med testiranjem Focusa ST-Line spraševal, če so druge izvedbe bolj prijazne vsakodnevni uporabi, ko športnost skozi ovinke ni v prvem planu. ST-Line je bil za moj okus premalo udoben, pri Titaniumu, ki je glede tega zagotovo prijaznejši, mi je sprednji del na pogled manj všeč, in zato je Active, ki ima podobne poteze kot ST-Line, dober kompromis. Še vedno se z njim da peljati dovolj dinamično, četudi ne tako natančno in z malce bolj nemirnim zadkom kot pri bolj športni opremi, a vseeno mnogo bolj uživaško kot pri večini karavanov. Hkrati pa je blaženje tako, ko bi ga človek pričakoval in si ga želel. Ravno nekje vmes, ne pretrdo in ne premehko, avto gre lepo čez grbine, nič ga ne stresa in na zabija (zaradi prekratkega hoda blažilnikov ali prenizkih gum), več višine pa tudi v mestu ali na vasi kdaj pride prav, ne samo v gozdu. Edino okolje, kjer morda to ni najbolj dobrodošlo, je avtocesta. Tam sem imel občutek, da v kabino pride malo več hrupa, kot pri nižji izvedbi, in kot bi si ga želel. Ni krize, če iz zvočnikov doni glasba, pri poslušanju radijskih pogovorov ali podkastov pa sem opazil, da je bilo treba malo povečati njihovo glasnost. V glavnem, če sklepam po svojih občutkih in jih poskušam aplicirati na splošno javnost, se mi zdi Active precej bolj primeren za marsikaterega uporabnika kot ST-Line. Je udobnejši in bolj vsestranski, tudi pregled iz avta je zaradi malenkost višjega sedenja boljši, še vedno pa ponuja nekaj užitkov v vožnji. Jasno pa je, da so kupci tudi za ST-Line. Vsakomur svoje.

Notranja uporabnost na drugi strani ni nič drugačna. Prostora je enako, kot rečeno je edino pogled malo drugačen, pa delno tudi občutek, ker se voznik ne usede tako nizko. V primerjavi s prejšnjim Focusom je sicer tako za oba spredaj kot za tiste zadaj precej bolj zračno, glede materialov in določenih malenkosti pa sem že prejšnjič zapisal, da veliko korakov naprej niso storili, tudi kakšnega nazaj. Kolikor je kabina prijetna, pa ne razumem, čemu pri senčnikih ni lučk, zadaj ne rež za prezračevanje in zakaj je na vratih tkanina spodaj, kjer je prostor za plastenke, zgoraj pa je namesto oblazinjenja nekakšna guma. Pritrdišča isofix so zdaj lepo dostopna, klop ni pomična, to proizvajalci še vedno vgrajujejo samo v SUV-je. Luknjo za prevoz daljših stvari pozdravljam, je lahko res uporabna, da ni treba vedno znova takih zadev tovoriti na strehi, če hoče še kdo sedeti na klopi, toda morala biti dvakrat večja kot je zdaj. In za prtljažnik, ki je sicer celokupno ogromen, sem tudi že dejal, da so mu po nepotrebnem zmanjšali uporabnost, ker ni mogoče spustiti nivoja, ampak je dvojno dno stalno. V vsem tem se Focusi glede na izvedbe ne razlikujejo.

Prejšnjič sem Focusa testiral z močnejšo različico 1,5-litrskega bencinskega trivaljnika in ročnim menjalnikom. Motor je na voljo tudi pri opremi Active, vendar s 134 kW samo z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Ročnega se da dobiti pri 110-kilovatni izvedbi, ki je verjetno tudi čisto dovolj zmogljiva. Tokrat pa sem preizkušal enako »močno« dvolitrsko dizelsko (EcoBlue) opcijo, povezano z »avtomatikom«. Ta je slaba dva tisočaka dražji od ročnega menjalnika, ki je tudi na voljo. Je pa tako dober, da bi se verjetno raje odločil zanj. Kombinacija mi je res všeč. Dizel je neverjetno tih in miren, skoraj bencinsko odziven, precej živahen in 200 km/h na nemški avtocesti mu ne predstavlja problema. Obenem pa porabi le malo več kot pet litrov na sto km. Menjalnik pa je tudi prijeten primerek. Dovolj hitro razume, kaj je treba storiti, in to tudi dovolj hitro izvede. Od voznih načinov, ki vplivajo tudi na delovanje menjalnika, mi je daleč najbolj všeč Normal. V njem prestavlja zelo podobno, kot bi sam. Športni predolgo pušča nižjo prestavo in tako po nepotrebnem navija obrate, Eco pa je v bistvu podoben kot običajni, le z malo večjo tendenco k nižjim obratom. Da je na voljo osem prestav namesto šestih pa nič ne škodi, niti dinamiki niti porabi. Všeč mi je okrogel gumb za njegovo upravljanje, saj ga ob parkiranju avta ni treba prestaviti v P, ampak to stori sam. Pa tudi sicer sta premika med naprej in nazaj (vzvratno) precej hitra. Slaba stran tega gumba pa je v tem, da voznik nima kam z desno dlanjo (sredinsko naslonjalo za roko je malo preveč nazaj), če vozi z eno roko (vem, da nas v avtošoli niso tako učili, ampak …), ker pač ni ročice, kamor bi jo naslonil.

Ford Focus Active
  • Oblika in izdelava
  • Infozabavna tehnologija
  • Asistenčni sistemi
  • Vozne lastnosti
  • Uporabnost
4
Naj kupim?
Focus se pelje fantastično, ima zelo dobro tehnologijo, je prostoren in precej uporaben, čeprav bi bil lahko z nekaj majhnimi dodelavami še bolj. Izvedba Active je mogoče celo najbolj vsestranska od vseh, toda če ne voziš vsaj občasno zunaj asfaltiranih poti, je mogoče vseeno bolje, da izbereš eno od oprem z nižjo oddaljenostjo od tal.

Tokratni Focus je imel še nekoliko več elektronskih pomagal in digitalnih pripomočkov kot prejšnji. In večino tega bi tudi naročil, če bi kupoval ta avto. Podobno kot že na predstavitvi me edino prosojni zaslon (Heads-up display) ni čisto prepričal. Saj daje uporabne informacije (skoraj) pred oči, grafika je kar lepa, toda stekelce za projekcijo je preveč očitno in nisem se mogel znebiti občutka, da so to možnost dodali, ker še niso pripravili precej bolj atraktivnih digitalnih merilnikov, ki prihajajo v Kugi (ali Pumi ali pa celo v obeh). Radarski tempomat, ohranjanje avta znotraj pasu, samodejno ustavljanje – vse to deluje najmanj enako dobro kot v katerem koli modelu tega razreda. Centriranje na sredino pasu na avtocesti lahko postane rahlo nadležno, drugače pa sem kilometre lepo in sproščeno požiral ter večino dela prepuščal elektroniki. Le občasno je bilo treba malo pospešiti, kadar je radarski tempomat to počel premalo odločno. Sicer pa tudi lepo ustavi in potem deluje naprej, ko voznik znova pohodi plin.

Namesto Fordove infozabave sem tokrat več uporabljal Googlov Android Auto, ki je seveda podprt, kot je tudi Applov Carplay. Kot sem že večkrat omenil, mi je Sync 3 v osnovi všeč, mislim pa, da bi rabil še kakšno dodelavo in olepšavo. Pa tudi aplikacije, ki bi bile združljive z njim, še nisem našel nobene. Žarometi LED niso bili matrični, so pa svetili odlično in daleč, pa tudi samodejno vklapljanje in izklapljanje »dolgih luči« je delovalo precej dobro, morda sem moral vmes poseči enkrat ali dvakrat.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Novi Focus je vozniško sijajen, o tem ni dvoma. Njegova močne plati so še velik in posrečen nabor motorjev in menjalnikov, pa veliko dobro delujoče tehnologije. Manj močna plat pa se mi zdijo razdrobljenost palete s preveč izvedbami in opremami, in poleg tega še nekatere čudne odločitve glede izgleda, materialov, uporabnosti in prilagodljivosti. Po tem, ko sem preizkusil dve različni opremi, še vedno nisem našel idealne. ST-Line je zgolj in samo za dirkaško naravnane, ki si iz tega ali onega razloga ne morejo omisliti Focusa ST. Tokratni Active je zanimiv in vsestranski, a vendarle je treba imeti kakšen razlog za tisto dodatno višino, sicer bo verjetno bolj primerna (in cenejša) izbira Titanium, a bo na žalost manj izrazita za privabljanje pogledov. Tako je to pri četrti generaciji Focusa, vsega v eni izvedbi Ford ne ponuja, kar je škoda.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja