Priznam, da nisem pretiran ljubitelj ameriških avtomobilov. Preveliki, pretirani in potratni. Toda po drugi strani jim nečesa ne morem očitati. Moči in udobja, pa čeprav boste imeli težavo »kravico« stisniti v pri nas odmerjene parkirne kotičke.
V nečem se novi Explorer odmika od z bencinskimi hlapi prežete ameriške kulture. Je namreč priključni hibrid, kateremu 3-litrski bencinski motor (Ecoboost V6), elektromotor z močjo 75 kW in baterije s kapaciteto (bruto) 13,6 kWh dajejo 336 kW (457 konjičkov) in 825 Nm navora. Avto lahko sicer vozi izključno na električni pogon, toda zaradi kapacitete baterije, mase praznega vozila skoraj dve toni in pol ter ne najboljšega količnika zračnega upora se ne nadejajte pretirano velikega dosega. Uradni je sicer malo večji od 40 kilometrov, a v praksi smo lahko zadovoljni s polovičnim! Nič kaj spodbuden ni niti podatek o času polnjenja baterije, saj ta znaša na domači vtičnici skoraj šest ur oziroma dobre 4 ure na javni, združljivi z omrežjem FordPass. Hitro polnjenje žal ni predvideno.
Explorer prevaža do sedem oseb, vleče prikolice z maso do 2500 kg in ima doseg 42 km po WLTP izključno na elektriko; pri tem poraba goriva znaša od 3,1 l/100 km po WLTP, izpusti CO2 pa od 71 g/km po WLTP
Velikost, udobje in zmogljivosti
Pogonski sklop dopolnjujejo 10-stopenjski samodejni menjalnik in pametni štirikolesni pogon, ki analizira podatke tipal, med njimi hitrost, odmik od smeri, temperaturo zraka, zdrs koles in podatke morebitne vleke prikolice. Spodobi se, da so v vozilo, za katero boste odšteli od 80 tisočakov naprej, vgrajeni tako rekoč vsi asistenčni sistemi. Poleg pametnega omejevalnika hitrosti, prepoznavanja prometnih znakov, usmerjanja v sredino voznega pasu in drugih, zaradi velikosti vozila (dolžina 5,063, širina 2,285 in višina 1,783 z medosno razdaljo 3,025 m) posebej prav pride pomoč pri parkiranju. Na voljo je sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu s prepoznavanjem prečnega prometa med vzvratno vožnjo. Takrat je na voljo še asistenca z zaviranjem, če radar, kamera ali ultrazvočna tipala zazna na vzvratni poti predmet visok več kot 28 in širok vsaj 7,5 centimetra. Del serijske opreme je še 360-stopinjska kamera.
Poleg moči je v ospredju še udobje v potniški kabini. Milo rečeno je ta velika, saj boste našli sedem sedežev, toda s prilagajanjem le teh prtljažni prostor naraste na zavidljivih 2274 litrov s sklopljenimi sedeži v drugi in tretji vrsti. Čisto zadnja se preprosto preklopi in imata električni dvig. Tudi, ko so v funkciji vsi sedeži, je v kabini še vedno na voljo 123 litrov prostora za odlaganje predmetov. Poleg velikosti in udobja (sedež voznika se ob vklopu premakne naprej in ob izklopu motorja za lažji izstop nazaj) je Ford veliko pozornosti posvetil oblikovanju notranjosti in poskrbel, da imajo potniki poleg panoramske strehe dovolj prostora za odlaganje stvari.
Digitalizacija ga ni obšla
Medtem ko Explorer navzven ne skriva ameriškega porekla, je znotraj sodoben in digitaliziran. Potniška kabina obeh različic – ST Line in Platinum – je namreč opremljena s pokončnim, sredinskim 25,7-centimetrskim (10,1-palčnim) zaslonom na dotik, tripodročno klimatsko napravo in zvočnim sistemom B&O s 14 zvočniki. Vozniku je v veliko pomoč sistem za obvladovanje terena s sedmimi načini vožnje, normalni, športni, kolovoz, spolzko, vleka, ekološki in način vožnje po globokem snegu ali pesku. Izbrani način spremlja grafični prikaz na 31-centimetrskem (12,3-palčnem) zaslonu pred voznikom. Med vožnjo po brezpotjih pomaga tudi funkcija za nadzorovan spust.
Modem FordPass Connect uporabnikom z mobilno aplikacijo FordPass omogoča daljinsko upravljanje različnih funkcij vozila od koderkoli, kjer je na voljo signal za prenos mobilnih podatkov – vključno z odklepanjem in zaklepanjem vrat, zagonom na daljavo, iskanjem vozila in preverjanjem stanja (količina goriva, stanje alarmne naprave, tlak v pnevmatikah, uporabna doba motornega olja in še kaj). Povezljivost telefona z modemom FordPass Connect je na voljo 5 let in je ta čas brezplačna.
Explorer ne bo šel v vsako garažo in si tega niti ne želi. To je avto za ljudi, ki vedo, kaj želijo in so pri svoji izbiri odločni, ker vedo, da si tak luksuz tudi zaslužijo,” je povedal Tomaž Oblak, direktor prodaje in marketinga pri Summit motors Ljubljana.
Vtis z vožnje
Kljub relativno visoki teži je Explorer poskočen in ubogljiv. Krmiljenje je natančno, blaženje ravno pravšnje, tako da na zadnji plati voznik ne čuti vsake vdolbinice, ki jih je na kolovozih in gozdnih poteh za traktorje, razumljivo veliko. Zaradi pogona na vsa štiri kolesa bi bilo greh ne zaviti iz udobnih cestišč. Pogled iz vozila je kljub velikosti dober, pravzaprav sem imel eno samo slabo izkušnjo. Strm vzpon ter rahel ovinek na izravnanem delu ozke poti, ko je na eni strani skalnati breg in na drugi odrezano pobočje. Tik pred zavojem je vozilo zaradi vzpona še vedno nagnjeno navzdol, zato preko sprednjega levega roba pokrova za motor, ne vidiš natančno, koliko se še lahko premakneš na levo in hkrati ostaneš na varni površini. Pravzaprav ni bilo nobene prave nevarnosti, a ker strah naredi svoje, si v takšnih primerih malce bolj previden. Drugače pa Explorer izredno lepo pleza v hrib, ne glede na luknje, blato oziroma še kakšno prepreko, ki so jih gozdne poti polne. Svoje pri tem naredita tudi visoka lega in 20-palčna platišča.
Na običajnih cestah je vožnja udobna, kar se za vozila takšnega cenovnega razreda pravzaprav spodobi. Vožnje na izključno električni pogon nisem imel priložnosti preizkusiti (baterija je bila žal prazna), toda glede na izkušnje s priključno hibridno Kugo ne dvomim o zapisanem glede dosega. Ravno tako težko karkoli pametnega rečem od dejanski porabi, kajti dve uri je za kaj takšnega občutno premalo. Glede na maso, velikost in dokaj »škatlasto« obliko sem prepričan, da ni zanemarljiva. Še dobro za baterijo, saj kljub omejenemu dosegu s pametno uporabo, lahko strošek za gorivo omejimo. Vem, kaj boste dejali. Kdor ima dovolj pod palcem za Explorerja, mu poraba ravno tako ne prestavlja nečesa, s čimer bi se belil glavo.
Spet sem imel možnost voziti vozilo, iz katerega sem izstopil s širokim nasmeškom. Bi ga imel? Seveda, če bi si ga lahko privoščil. Je uporaben? Zagotovo. Mnogo bolj kot marsikatero bolj športno vozilo, v katero se še sam težko stlačiš in kasneje zaradi nizke lege vstaneš. Fordov Explorer je v vseh podrobnostih tipično ameriško uporabno vozilo s poudarkom na lastnosti, ki so všeč voznikom onstran Atlantika, in kjer je, tega pač ni mogoče spregledati, gorivo občutno cenejše, parkirni prostori širši, razdalje večje in štirikolesni pogon marsikje nujen.
Kratek video prikazuje delovanja Fordovega priključno hibridnega sistema:
Brez komentarjev