Flik Pay, domači odgovor na Revolut, konkretno poenostavlja nakazila prijateljem
Matjaž Ropret 17. marca 2020 ob 06:36

N26Revolut in druge finančne aplikacije, ki tekmujejo s klasičnimi bankami, so med drugim priljubljene tudi zato, ker omogočajo enostavno pošiljanje denarja med uporabniki. Toda banke so znotraj sistema Bankart vendarle pripravile odgovor, saj je pri desetih, ki ponujajo storitve na slovenskem trgu, na voljo aplikacija Flik Pay. Ostale naj bi to funkcionalnost tam nekje do poletja dodale v svoje mobilne denarnice.   

Klasično nakazovanje denarja nekomu drugemu ni nič kaj prijazno opravilo. Treba je izpolniti plačilni nalog v spletni ali mobilni banki (ali pa celo v fizični), pri tem pa je treba imeti kar nekaj podatkov. “Fintech” je to popolnoma poenostavil, saj je treba samo s seznama izbrati prejemnika, vpisati znesek in potrditi prenos denarja drugam. Kar pa deluje le med uporabniki točno določene storitve. Velika prednost Flika naj bi bila v tem, da bodo vključene vse slovenske banke in bo tako mogoče poslati denar komur koli, ki se bo registriral v aplikacijo. Prednost pred običajnim nakazilom, poleg tega, da je treba zgolj imeti v imeniku (na telefonu) mobilno številko ali e-poštni naslov prejemnika, pa je seveda v tem, da stvar deluje ves čas in da se znesek pri prejemniku pojavi takoj. Nakažeš lahko v soboto zvečer, ne samo od ponedeljka do petka od osmih do dveh, prenosi pa so, vsaj za zdaj, zastonj, brez provizije. 

Flik Pay svojim komitentom v prvi fazi ponujajo naslednje banke: Addiko Bank, BKS Bank, DBS, Gorenjska Banka, LON, Nova KBM, Primorska hranilnica, Sberbank, SKB banka in Sparkasse. Storitev v osnovi deluje tako na androidnih telefonih kot na sistemu iOS, vendar še pri vseh bankah na obeh platformah, naj bi pa kmalu. Naenkrat je mogoče “nakazati” največ 15 tisoč evrov, drugih omejitev glede plačil ni, lahko pa si uporabnik nastavi svoj limit. Glavna lastnost pa je kajpak ta, da je aplikacija povezana z osebnim bančnim računom, denar je torej takoj na računu, ne zgolj v aplikaciji, in tudi gre s TRR-ja. 

Za začetek uporabe storitve Flik Pay je treba namestiti aplikacijo in v svoji spletni ali mobilni banki pridobiti kodo za registracijo. Še pred tem mora komitent vpisati svojo telefonsko številko in e-poštni naslov. Nekatere banke imajo že ustrezen razdelek v spletni banki in je pridobivanje kode enostavno, pri drugih je treba zaprositi za kodo v sporočilu banki. Ko uporabnik vpiše kodo, dobi še dodatno enkratno geslo po SMS-u, potem pa določi PIN za potrjevanje plačil (in vstop v aplikacijo, če za to ne uporablja prstnega odtisa ali prepoznave obraza) in seveda, ali ga lahko drugi uporabniki za plačilo najdejo po številki, e-pošti ali obojem.  

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

V aplikaciji potem najdemo tri možnosti – pošlji, zahtevaj in plačaj. Nakazilom sta namenjeni prvi dve. Postopek je preprost. V imeniku najdeš pravega človeka, izbereš želeni kontakt (številko ali e-pošto), določiš znesek in potrdiš, pa je denar ali zahteva po plačilu na poti. Plačaj pa bo nekoč, v banki SKB še niso mogli sporočiti točnega datuma, v vlogi mobilne denarnice. “Stranke bodo lahko plačevale brezstično (uporabniki Androida) oz. s QR-kodo (uporabniki iOS).” Torej bodo tudi tisti, ki jim banke doslej še niso ponudile možnosti plačevanja s telefonom, to dobili z aplikacijo Flik Pay. In tu je tudi razlog, da NLB, Intesa Sanpaolo, A Banka in še nekatere banke Flika še niso uvedle, saj ga bodo integrirale v NLB Pay in ostale aplikacije, ki jih že poznamo. Poanta vsega skupaj pa je, da bo sčasoma mogoče s tem orodjem pošiljati denar komitentu katere koli banke v Sloveniji. 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
7 komentarjev
  • Pri Sparkasse je bilo potrebno za aktivacijo le vpisati davčno številko in nekaj zadnjih številk od številke plačilne kartice (Maestro ali MasterCard). Nato pa sem moral še preko SMSa potrditi vneseno telefonsko številko. Nisem rabil nič kontaktirati banke ali uporabiti spletno banko.
    Plačevanje na Androidu (NFC) bo delovalo na vseh POS terminalih, ki že podpirajo brezstično plačevanje s kartico?

  • Bolj kot nakazovanje denarja je privlačna možnost plačevanja s telefonom, ko bo le-ta integrirana v aplikacijo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja