Letos se zdi, kot da bodo skoraj vsi proizvajalci zamenjali paleto v nižjem avtomobilskem segmentu. Citroenu C3, Kii Rio, Nissanu Micri, prenovljenemu Renaultu Cliu, Seatu Ibizi, Suzukiju Swiftu, Toyoti Yaris in še kakšnemu, ki sem ga izpustil, se pridružujeta vsaj še Volkswagen Polo in Ford Fiesta, ki jo v Sloveniji začenjajo prodajati te dni. To je sedma generacija izdelka, ki je na trgu že 41 let in je letos postal najbolje prodajan avto v Evropi. Fordovi inženirji so precej pozornosti posvetili dodatnemu izboljšanju voznih lastnosti in izdelavi čim bolj prestižne (za ta razred) notrajnosti, zunanjost pa so oblikovali podobno kot pri predhodnici. Nekako podobna strategija, kot jo je ubral že Seat pri Ibizi.
Poudarek je na užitku v vožnji, zmogljivostih in uglajenosti. Po vodljivosti in veselju, ki ga prinaša vozniku, Fiesta po zatrjevanju Fordovih predstavnikov prekaša vse tekmece v tem razredu. V ovinkih je menda za 10 odstotkov bolj oprijemljiva od predhodnice, njena zavorna pot pa je za 8 odstotkov krajša. Glavni motor je že stari znanec – litrski turbinski trivaljnik s tremi različnimi močmi (100, 125 ali 140 “konjskih moči”), ki pa je tokrat povezan s šeststopenjskim menjalnikom. Kombinacija je fina od druge prestave naprej, le z mesta ni najbolj poskočna. Nov je 1,1 litrski atmosferski trivaljnik, ki ima lahko ali 70 ali 84 KM, na voljo pa je še 1,5-litrski turbodizel (85 ali 120 KM). Verjetno je stokonjski “ecoboost” najbolj optimalna izbira glede zmogljivosti, porabe in cene. Prostornost je dobra, a ne izjemna, in enako velja za prtljažnik s 303 litri prostornine in možnostjo dvojnega dna.
Infozabavni sistem je, hvalabogu, Sync 3, ki ga poznamo že iz Mondea in Focusa. Je precej bolj pregleden in odziven kot druga generacija Fordovega Synca. Zaslon na dotik je lahko ali 6,5- ali 8-palčen. Prvi je serijski od drugega nivoja opreme (Style) naprej, medtem ko je drugi v vsakem primeru doplačljiv. Lahko v kompletu z (glasnim) ozvočenjem Bang & Olufsen, ki ga prvim petdesetim kupcem obljubljajo brezplačno. Upravljanje je s kombinacijo zaslona na dotik in tipk pod njim, za klimatizacijo pa je v celotni ostala “klasična” komandna plošča. Zanimivo je, da v osnovni opremi (Trend) sploh ni vgrajene nikakršne infozabave, ampak zgolj predprirava za radio z zvočniki. In v tej opremi tudi ni mogoče dokupiti Synca 3 temveč zgolj osnovni radijski sistem z bluetoothom.
Ford se hvali kar s petnajstimi tehnologijami za pomoč vozniku, a jih po svoji stari navadi pušča med dodatno opremo. V osnovni sta zgolj opozarjanje na nenamerno menjavo smernega pasu in pomoč pri vzdrževanju smeri. Tudi višji paketi ne prinašajo ničesar dodatnega, vse je treba doplačati. Vključno z opozarjanjem na nevarnost naleta ter zaviranjem v sili s prepoznavanjem pešcev. Na voljo so med drugim še prepoznavanje prometnih znakov, prilagodljiv tempomat, preprečevanje menjave smeri, parkiranje, opozarjanje na prečni promet, zaznavanje utrujenosti, samodejno preklapljanje dolgih in kratkih žarometov, sistem My Key, ki omejuje mlajše voznike, in parkirni pomočnik.
Področje, kjer Fiesta zaostaja za tekmeci, so žarometi. Na voljo so zgolj halogenski, ni niti ksenonskih niti takih s svetečimi diodami (Full LED). Celo dnevne “ledice” so vgrajene šele pri opremi Titanium. Zato pa je mogoče spredaj imeti veliko bleščečega kroma.
Tokrat je na voljo bistveno več možnosti prilagajanja kot pri prejšnjih Fiestah. Naročiti se da dvobarvno karoserijo, bolj živahno notranjost in še kaj. Predvsem pa, podobno kot pri večjih fordih, konec leta prihaja različica Vignale, ki naj bi še dodatno razvajala uporabnike. Prav tako sem zapeljal na prvo vožnjo in je res zelo nobel za mali avto, tak interier so doslej ponujali le izdelki iz premijskega cenovnega razreda. Mi pa še vedno ne ugajajo sedeži iz tega opremske oznake, sicer bolj vizualno kot sedalno, ker res izgledajo narejeni za 70-letne gospode s čisto preveč denarja.
Cene Fieste se z upoštevanim popustom (1800 evrov) začnejo pri približno 10.500 evrih, a je osnovno različico Trend brez radia in klimatske naprave najbolje ignorirati. V ceniku je samo zato, da lahko pri Fordu oglašujejo ceno “že od dobrih deset tisočakov naprej.” Petvratna z močnejšim 1,1-litrskim motorjem in kovinsko barve stane nekaj čez 13.500 evrov. Turbinsko podprti ecoboost k ceni doda tisočaka. Titanium s petimi vrati, kovinsko barvo in ročnim menjalnikom tako nanese 16 tisočakov. Vsako dodajanje pameti ali luksuza pa znesek hitro potisne proti dvajset tisoč evrov in čez. V tem Fiesta ni nič posebno prepotentna, ampak zgolj sledi smernicam, ki so jih letos že zastavili njeni zgoraj našteti konkurenti.
Brez komentarjev