Že res, da so na ženevskem salonu tradicionalno v ospredju superšportni avtomobili in da so letos med novostmi prednjačili cestni terenci, toda največji vtis so naredili novinci iz nižjega razreda. Ford fiesta, Seat ibiza, Suzuki swift, Toyota yaris in še nekateri so zelo obetavni in utegnejo povzdigniti dojemanje teh avtov, tako glede prostora in ureditve kot glede tehnologije.
Seveda ni nič novega, da avti postajajo vse večji in da postopno dobivajo tehnologijo iz višjih razredov. Vendar tokratna menjava generacij večinoma ne prinaša zunanjega povečanja, zato pa je skoraj pri vseh veliko več prostora tako v notranjosti, za potnike, kot v prtljažniku. Pri opremi pa je najbolj razveseljivo dodajanje varnostnih in asistenčnih sistemov, ki smo jih doslej večinoma videvali od nižjega srednjega razreda navzgor.
O tem so med drugim govorili pri Toyoti, kjer so omenjali kar »demokratizacijo varnosti«. Novi Yaris bo namreč imel vgrajene sisteme za opozarjanje pred trkom, samodejno zaviranje in preprečevanja neželene menjave voznega pasu. Omembe vredni pri tem modelu so še pogonski sklopi. Yaris ostaja edini v svojem razredu, ki je na voljo tudi v hibridni izvedbi. Ta je v osnovi enaka, a nekoliko dodelana, kar med drugim pomeni tišja. Povsem nov pa je 1,5-litrski bencinski motor s 111 »konji« (82 kW), ki bo zamenjal že res ostarelega 1,33 l. Posebnost novega motorja je v tem, da lahko deluje tako v običajnem kot v »atkinsonovem« ciklu, pri katerem je izgorevanje goriva daljše in je tako poraba manjša, seveda na račun zmogljivosti.
Yaris sicer na pogled ni bistveno spremenjen, še najbolj zadaj, znotraj pa bo treba poseči po barvnih kombinacijah, saj je osnovna, siva notranjost dokaj pusta. Infozabavni sistem je standarden, prav tako ni nič posebnega zaslon potovalnega računalnika med merilniki.
Med vsemi novimi »malčki« je v Ženevi name največji vtis naredila nova ibiza. Najbrž zato, ker so za ta model Seatu oz. Volkswagnovem koncernu vedno nekaj varčevali. Sploh notranjost in tehnološka založenost nista bili na nivoju. Novinka pa je na prvi pogled bistveno bolj izpiljena. Že zunanja podoba je lična, dinamična, a vseeno ne preveč zašiljena. Znotraj pa je občutek tak, kot bi sedel v razred večjem avtu. Materiali, dizajn, opremljenost, zračnost, prostor, vsega je v veliko večjih dozah kot pri stari ibizi. To je poudaril tudi prvi mož Seata Luca de Meo, ki je priznal, da so tokrat prvič lahko uporabili najnovejše tehnologije in platformo v koncernu. Osnova MQB-A0 je sploh povsem nova, šele kasneje bodo na njej pripravili novega pola in fabio ter druge modele.
Tudi tehnološko je ibiza precejšen korak naprej. Na voljo bo marsikateri asistenčni sistem in tudi radarski tempomat. Na sredinski konzoli bo lahko kraljeval 8-palčni zaslon z možnostjo prikazovanja sistemov Android Auto, Carplay ali Mirrorlink, pod njim pa bo lahko brezžični polnilec za telefon (tako kot v večji ateci). Doplačati bo mogoče še za zvočni sistem Beats in za žaromete s svetečimi diodami (LED). Seveda je vprašanje, kakšne bodo cene vsega tega, a de Meo napoveduje, da bo avto cenovno konkurenčen.
Tudi nova Fordova fiesta nakazuje, da je storila podoben korak naprej. Pri njej je notranjost podobno kakovostnejša, zaslon je nekoliko manjši kot pri Seatu in postavljen bolj nerodno (kot tablica). Kaj vse tehnološkega bo na voljo pri Fordu še niso povedali, do zdaj pa ta znamka ni bila znana po tem, da bi sisteme za pomoč vozniku vgrajevala serijsko, večinoma jih je (bilo) treba tudi pri večjih modelih doplačati.
Nissan je novo micro predstavil že jeseni v Parizu, zdaj počasi prihaja v prodajo. In pri njej kontrast med starim in novim modelom skoraj ne bi mogel biti večji. Micra je zdaj dinamična, atraktivna, prostornejša, lepša, mikavnejša, prav seksi. Je tudi dobro tehnološko opremljena, z varnostnimi sistemi in kamerami za boljši pregled okolice ter sodobno infozabavnostjo, a brez radarskega tempomata. Glavna motorja sta Renaultova beninski 0,9 turbo in 1,5 dCi, zraven pa je še osnovni litrski trivaljnik. Še najbolj me pri micri skrbijo cene, ki utegnejo biti višje kot pri večini konkurentov.
Kia ima tako novega picanta kot ria. Prvi sodi v razred mestnih avtov in tekmuje s twingom, drugi se bo neposredno spopadel z ostalimi tukaj omenjenimi. Picanto izgleda bolj igriv, rio je v primerjavi s še aktualno generacijo postal nekoliko bolj zadržan. Znotraj sta podobna, tudi glede opreme, oba ponujata glavni zaslon z »vso povezljivostjo«, kot v Kii rečejo možnosti uporabe platform Android Auto, Carplay in Mirrorlink.
Suzuki je z novim swiftom ubral nekoliko drugačen pristop od konkurentov. Ker je lani predstavil novega balena, ki je zavzel mesto konkurenta fiestam in podobnim, je novi swift manjši, resda samo za cm, predvsem pa veliko lažji od predhodnika. Sploh masa, samo 840 kg po uradnih podatkih, obeta tako dobro agilnost kot ugodno varčnost. Ob vsem tem je prtljažnika z dobrimi 260 litri za 54 l več. So pa mogoče prostornost navidezno pridobili s kakšnim že znanim trikom, kot so krajši in ožji sedalni deli sedežev in klopi. Sicer swift na pogled deluje kar zanimivo, mogoče se sprva ne zdi ravno lep, a je s sprednje strani vseeno čeden in drugačen.
V Suzukiju se hvalijo s tem, da ima swift kot sploh njihov prvi model nov sistem zaznavanja ovir pred sabo. Ta združuje monokularno kamero in lasersko tipalo in je v uporabi za samodejno zaviranje, preprečevanje vožnje čez črte (»lane assist) in samodejno preklapljanje med »dolgimi« in zasenčenimi žarometi. Vsa ta oprema seveda ne bo v osnovni opremi, upam pa, da bo vsaj del višjih paketov. Na voljo bo tudi radarski tempomat. Pri infozabavi mogoče Suzuki nekoliko zaostaja, njegov osrednji zaslon je bistveno manjši kot pri konkurenci (4,2 palca), a vseeno ponuja vse standardne funkcionalnosti. Switfa bo lahko poganjal nekoliko izboljšani, že znani 1,2-litrski bencinski motor z 90 »konjskimi močmi« (66 Kw) ali novi litrski turbinsko podprti bencinski trivaljnik s 111 »konji« (82 kW).
Kot rečeno, treba bo videti, katere od asistenc, infozabavnih in drugih (žarometi LED) možnosti bodo sploh v posameznih paketih opreme in katere bo treba v vsakem primeru naročiti posebej. Vsekakor pa zdaj modeli, kot je prenovljeni captur (enako kot denimo clio), ki so brez samodejnega zaviranja – ta funkcionalnost bi po mojem mnenju povsod morala biti serijska – delujejo manj varni. Tudi slabšo oceno na testu Euro NCAP bodo dobili. In prenos radarskega tempomata še razred nižje me veseli. Drži, da to pomagalo najbolj pride prav v povezavi s samodejnim menjalnikom in popolnim ustavljanjem, vseeno pa je lahko uporabno tudi v manjšem avtu z ročnim menjalnikom, tako v mestni gneči kot pri avtocestni vožnji, ki v Sloveniji ni tako redka.
Brez komentarjev