Fiat Panda in Jeep Wrangler dokazujeta, kako pomembni so sodobni varnostni sistemi
Matjaž Ropret 5. decembra 2018 ob 12:55

Na predstavitvah novih avtov je med najpogostejšimi vprašanji tisto o standardni aktivni varnostni opremi. Najnovejši rezultati testiranja Euro NCAP so še enkrat več potrdili, da ne pritiskamo zaman na proizvajalce, čemu serijsko ni vgrajenih asistenčnih sistemov, kot je samodejno zaviranje in prepoznavanje pešcev ter kolesarjev. Tako ostarela Fiat Panda kot povsem novi Jeep Wrangler sta se brez tovrstne pomoči vozniku (in še brez marsičesa drugega) odrezala katastrofalno.

Tendenca avtomobilskih proizvajalcev je, da vgrajujejo tisto, kar je zakonsko predpisano – v zadnjih letih denimo stabilnostni sistem – in v kar jih sili konkurenca. Pri avtih nižjih razredov pa vsi po vrsti gledajo predvsem na čim nižjo ceno, zato prav veliko spodbude za dodajanje aktivnih varnostnih elementov ni. Pred časom je tako Citroen oglaševal novega C3 kot avto, pri katerem je na voljo asistenca za samodejno prepoznavanje ovir in ustavljanje. Toda ta pripomoček je doplačljiv in čeprav je dokaj poceni (400 evrov) ga v času oglasne kampanje ni premogel noben avto od celotne zaloge tega modela pri slovenskih trgovcih.

Toda Fiatova Panda, ki je redna pretežno nespremenjena v prodaji že od leta 2011, torej so jo poslali na trg še pred vzponom asistenčnih sistemov, ima še bistveno slabšo varnost. Od vseh pripomočkov ima vgrajeno zgolj piskanje za nepripet varnosti pas, so opozorili v konzorciju Euro NCAP. In dodali, da bi samodejno ustavljanje pri avtu s tudi precej slabo pasivno varnostjo (torej vzdržljivostjo karoserije) že precej pripomoglo k varnejši vožnji. Še posebej bi bilo to dobrodošlo, ker po Pandi zaradi nizke cene pogosto posegajo mlajši in manj izkušeni vozniki. Po prav tako Fiatovem Puntu je drugi avto brez zvezdic na testu Euro NCAP.

Iz istega koncerna (Fiat Chrysler Automobiles) je tudi Jeep Wrangler, zdaj v novi generaciji, ki je dobil eno zvezdico. Ob večinoma štirih in petih zvezdicah (od petih), ki jih dobivajo ostali avti, je to prav tako slab rezultat. Tudi Wrangled ima zgolj opozarjanje glede varnostnega pasu in omejevalnik hitrosti.

Povsem nov avto brez možnosti samodejnega ustavljanja in ohranjanja smeri je veliko razočaranje. Čas bi bil, da tudi izdelki iz skupine FCA začno ponujati primerljivo varnostno opremo, kot jo srečujemo pri konkurenci,

je komentiral Michiel van Ratingen iz Euro NCAP. Medtem so Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-PACE, Peugeot 508 in Volvo V60 brez večjih težav dobili pet zvezdic. Hyundai in BMW bosta sicer morala malo prilagoditi vgradnjo ene od zračnih vreč, sicer pa so to varni avti. Resda tudi precej dražji od Pande. In drži tudi, da prav v razredu cenejših terenskih vozil najpogosteje srečamo najslabše glede varnosti. Novi Suzuki Jimny je denimo nedavno dobil tri zvezdice, kar je še vedno bolje od italijanske konkurentke, vseeno pa slabše od pričakovanj. Aktualne generacije Dacie Duster še niso zaleteli, a že zaradi tega, ker prav tako nima nobenega asistenčnega sistema, bo v osnovi izgubila najmanj eno zvezdico.

Jaguar I-Pace je eden od avtov, ki so se na tokratnih preizkusnih trkih odrezali dobro. Foto: Euro NCAP

Res bi bil čas, da proizvajalci ob navijanju cen poskrbijo za boljšo aktivno varnost v osnovni opremi. Pa tudi, da v vmesnem času uvozniki in trgovci pri vseh avtih, ki jih naročajo za svojo zalogo, obkljukajo najmanj sistem za preprečevanje čelnih trkov (v mestu). Verjamem, da se kupcem da pojasniti in prodati nekaj sto evrov višjo ceno, ki prinese veliko več vredno dodatno varnost. Tako za tiste v konkretnem avtu kot za ostale udeležence v prometu.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Naslovna fotografija: Euro NCAP

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja