Znano je novo ime podjetja Facebook, ki se odslej predstavlja kot Meta. Ne Meta kot žensko ime ali rastlina, ki jo radi namakamo za čaj, temveč meta kot onkraj. Ali, kot tudi piše v Slovarju slovenskega knjižnega jezika, »preseganja tega, kar je pomen osnovne besede.«

Onkraj gre za zdaj le korporacija in oddelek za navidezno resničnost, nekdanji Oculus, pa morda še šef Mark Zuckerberg, ki trdi, da nikakor ne razmišlja o umiku, in bi se glede na uradne fotografije, nadvse rad preslikal v navidezne svetove. Ostale storitve, kot so Facebook, Instagram, Whatsapp in druge, ohranjajo svoja prepoznavna (in do neke mere osovražena) imena. Preimenovanje je malce podobno Googlovemu s krovno družbo Alphabet, le da Meta ne ustanavlja ničesar novega in da Alphabet pod to znamko ne ponuja ničesar.
Nova identiteta izhaja iz širjenja v koncept metaverse in nasploh želji po ustvarjanju interneta prihodnosti. Koncept metaverse (meta – onkraj in verse kot okrajšava za universe, torej vesolje ali svet) je l. 1992 v distopičnem znanstvenofantastičnem romanu Snow Crash utemeljil Ameriški pisatelj Neil Stephenson. Poenostavljeno povedano gre za prehajanje iz fizičnega v navidezne svetove, kjer z dogajanjem vplivamo na »pravega«. Meta želi s pomočjo svojih naglavnikov za navidezno resničnost ponuditi »navidezni svet, v katerem dejansko živimo, ne da se vsakič sproti vanj zgolj priklapljamo.« Prikazujejo pa različna okolja, od dela do zabave.
»Selimo se onkraj omejitev zaslonov, razdalj in fizike, proti prihodnosti, kjer se bo lahko vsakdo družil s komer bo želel in kjer bodo lahko doživljali nova izkustva. Verjamemo, da bo metaverse naslednik današnjega mobilnega interneta, v katerem bomo imeli občutek, da smo prisotni, da smo skupaj z ljudmi, ne glede na to, kako daleč narazen bomo v resnici,« je na dogodku Facebook Connect pojasnjeval Zuckerberg.
Predvsem naj bi bila poanta v tem, da se ne bi zgolj dotikali zaslonov in strmeli vanje, temveč bi uporabljali kretnje, se pogovarjali ali celo dosegli da se nekaj zgodi z mislimi. Prehajanje, »teleportacija« po okolju metaverse pa naj bi bila enaka današnjemu klikanju po spletnih povezavah.
Meta bo seveda želela soustvarjati to okolje in standarde zanj, četudi naj bi bili odprti, in prodajati ustrezno opremo. Med drugim obstoječe naglavnike, ki jih bodo prihodnje leto preimenovali v Meta Quest 2 in podobno, ter nove, naprednejše, s katerimi za zdaj šele dražijo publiko.
Nova korporacijska identiteta s širitvijo storitev in izdelkov je razumljiva in povsem običajna, a seveda ne moremo mimo drugega razloga, čemu spremeniti ime. Na Facebookovo se je v zadnjem času prilepilo kup nečednosti in navlake, ki bi se je podjetje zelo rado znebilo. Za vodilne v njem pa je vedno lažje predlagati »rebranding« kot dejansko spremeniti interno kulturo, izboljšati storitev, okrepiti različne protokole, ki zdaj omogočajo širjenje lažnih novic in sovražnosti, ter se nasploh obnašati drugače. Tako, da bi to ogrozilo oglaševalske prihodke, ki so glavni vir lepih milijard vsako poslovno četrtletje.
They can dress it up in tech garb all they like. Rebranding away from a toxic name is the most classic corporate sidestep ever.
— Vlad Savov (@vladsavov) October 28, 2021
Fotografije: Meta
- Pričakovan preobrat, ki potek zgodbe postavi na glavo (#kvarniki)
- Renault Rafale hibrid: Udari kot strela z jasnega (dobesedno)
- A1 Slovenija krepi optično infrastrukturo z novim prevzemom
- Roboti Roborock, ki se jim nima smisla upirati
- Mali oglasi za tehnološke izdelke, podprti z umetno inteligenco
Brez komentarjev