F1 2021: Odločitev o letošnjem prvaku šele pozno jeseni
Matjaž Ropret 29. avgusta 2021 ob 16:41

Ob nadaljevanju prvenstva Formule 1 (kolikor se je nadaljevalo v Belgiji) in poslavljanju poletja, ko bo znova malo bolj aktualno čepenje za zasloni, smo se zapodili v igro F1 2021. Poletje je namreč prineslo digitalno tekmovanje z letošnjimi dirkalniki, ki je sicer klasično nadaljevanje franšize, a znova prinaša precej uric zabave in tudi nekaj minut preklinjanja vmes.

»Uradna« igra z aktualno sezono običajno izide šele nekje na njeni sredini, toda EA definitivno ne popušča s svojim tempom. Vsako leto mora biti nov naslov. Letošnji znova daje domačemu dirkaču različne možnosti sodelovanja. Na začetku ali pa kdaj vmes za premor od pravega tekmovanja se lahko odloči za posamezno dirko, kasneje pa za kariero, kot voznik ali kot šef moštva, zgodbo (Breking Point) ali se pomeri z drugimi v večigralskem načinu (Multiplayer).

Razveseljivi, vsaj za večino igralcev, sta dve dejstvi. Prva dokajšnja nezahtevnost glede strojne opreme. Na PC-ju, seveda. Pri ločljivosti (W)QHD in srednjih nastavitvah kakovosti prikaza je mogoče že z grafično kartico prejšnje generacije, denimo katero koli iz serije RTX, dosegati približno 120 sličic na sekundo, kar že daje zelo lep nadzor nad dogajanjem. Celo na prenosniku z Intelovim procesorjem 11. generacije (i7) in vgrajeno grafiko Xe je mogoče dosegati med 40 in 50 sličic na sekundo. Izkušnja ni tako dobra kot pri dva do trikratnem številu sličic, a se da čisto spodobno igrati. Poleg tega je nalaganje zelo hitro, tako da ni nikakršnega čakanja, tudi če igralcu ne gre najbolje in se pogosto vrača na začetek. Grafika je kar lepa, ni pa hudo spektakularna, najbrž tudi zato ne zahteva najzmogljivejše grafične kartice in procesorja.

Druga, vsaj z vidika priložnostnih igralcev dobrodošla novica je obnašanje dirkalnikov v igri. Stari mački se bodo mogoče zmrdovali nad tem, da dirkanje ni povsem realistično, saj F1 večinoma 2021 odpušča malce prepozno ali preveč intenzivno zaviranje. Običajno je dovolj, če igralec še malo spusti vse skupaj in potem lahko zvozi ovinek, v kakšni drugi igri pa bi že zletel ven ali se zavrtel. Vseeno je treba pokazati precej veščin, če se želi tudi na ozkih mestnih dirkališčih zavihteti na vrh. Tako je razpon med enostavnostjo (na dirkališčih z veliko prostora) in zahtevnostjo kar velik, ampak po svoje prav to zadevo dela zanimivo, ker po eni strani daje uporabniku zadovoljstvo ob uspehih na lažjih stezah in izzive na težjih. V vsakem primeru pa je to eno od tistih dirkanj, kjer je v ospredju tiščanje pedala za plin in hitrost prevlada nad povsem optimalnimi linijami skozi ovinke.   

Že iz drugih EA-jevih franšiz, denimo Fife, v zadnjih letih poznamo igranje zgodb, kjer se vživimo v vlogo mladega, nadobudnega tekmovalca in z njim poskušamo doseči določene karierne cilje. To je v tej igri način Breaking Point, kjer začnemo kot Aiden Jackson v F2, se po osvojenih stopničkah na zadnji dirki sezone povzpnemo v F1 in potem predvsem nabiramo točke in jezimo moštvenega kolega. V drugi sezoni pa se nato prelevimo vanj. Zgodba je, podobno kot v drugih igrah, zanimiva, a nekoliko preveč linearna. Igra nič dosti ne upošteva preseganja ciljev. Četudi igralec zmaguje, ne da se zgolj prebije do določenega mesta ali prehiti dirkača, ki ga mora prehiteti, se to v razvoju štorije nič ne pozna. Po dveh zelo dobrih uvrstitvah je scenarij trdil, da moji ekipi ne gre najbolje v boju v srednjem razredu, kar bi bilo verjetno povsem enako, če bi bil namesto na stopničkah osmi, kot bi bilo dovolj za napredovanje.

Medtem ko v zgodbi ni kakšnega nastavljanja dirkalnika in veliko odločanja o taktiki, se v »karieri«, precej bolj klasičnemu tekmovanju v celotni sezoni, igralec lahko posveti različnim detajlom. Ni pa veliko potrebe za to, da se povsem uživati in biti konkurenčen tudi s privzetimi možnostmi. Praktično na vsakem koraku je ta igra nekje na pol poti med lahkotnim dirkanjem in pravo simulacijo Formule 1.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Kaj: F1 2021, dirkaška igra z uradno licenco Formule 1

Kje: PC, PS4, PS5, Xbox; 70 evrov

Ocena: 4; F1 2021 je še eno v vrsti solidnih nadaljevanj te serije iger z uradno licenco Formule 1. Zanimivo ni samo za navdušence nad tem motošportom, ampak tudi za vse, ki čakajo na nove naslove iz franšiz Forza in drugih podobnih.

Priporočilo: Igra je primerna za vse starosti, če igralec le obvlada hitrost.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja