Bruseljski pogajalci so se sporazumeli o besedilu Akta o digitalnih storitvah (Digital Services Act), uredbe, ki bo vzpostavila nova pravila za spletne ponudnike. Moto uredbe je po besedah podpredsednice Evropske komisije Margrethe Vestager naslednji: »Kar je nezakonito v fizičnem svetu, je nezakonito tudi v digitalnem.«
Uredba o regulaciji digitalnih storitev se nanaša na več področij, od vsebin na digitalnih platformah, do načina njihovega delovanja, oglaševanja, varovanja mladoletnih uporabnikov, transparentnosti in različnih manipulacij, ki si jih ponudniki zdaj lahko privoščijo, poslej pa naj bi bile otežene.
Napoved komisarke se v prvi vrsti nanaša na odstranjevanje vsebin ali izdelkov, ki jih različnih zakoni prepovedujejo. Uredba določa bolj jasno proceduro za prijavljanje, da nekdo gosti vsebine ali prodaja izdelke, ki jih ne bi smel, in odstranjevanje teh prepovedanih zadev. Tu gre lahko za sovražni govor, različne oblike maščevanja, reči, povezane z nacizmom, ponaredke ali kaj drugega, česar na spletu sploh ne bi smelo biti. Upravljavci platform, družabnih omrežij, forumov, spletnih trgovin in ostali bodo po prijavah morali tovrstno nesnago promptno odstranjevati.
Še večji cilj uredbe je regulacija velikih platform. Mejo naj bi postavili na 45 milijonov uporabnikov v Evropski uniji. Ponudniki s toliko ali več uporabniki bodo morali svoje algoritme – na osnovi česa posameznikom prikazujejo te ali one vsebine in o čemer se še odločajo algoritimi – razkriti tako Evropski komisiji kot posameznim državam članicam. Kaj bodo slednje lahko potem počele ali kaj bodo lahko zahtevale od ponudnikov, pa ni povsem jasno. Vprašanje je tudi, kaj se sploh da razbrati iz tega nabora pravil za serviranje vsebin, ki jim poenostavljeno rečemo algoritmi. Veliki ponudniki bodo za nespoštovanje ali izigravanje pravil tudi lahko precej bolj kaznovani kot doslej, saj bodo globe lahko znašale do šest odstotkov njihov celotnih letnih prihodkov.
Tudi uporabniki naj bi dobili več informacij o tem, po kakšnem ključu jim platforme servirajo vsebine, in bi morali imeti na voljo vsaj eno možnost, ki ne zajema profiliranja. Kot je denimo prikazovanje objav po vrsti od najnovejše proti starejšim.
Pri spletnem oglaševanju nam obljubljajo, da bomo imeli večji nadzor nad tem, kako oglaševalci uporabljajo naše osebne podatke. Kako bo zadeva delovala, je za zdaj težko napovedati, naj bi bilo pa nasploh prepovedano za ciljano oglaševanje uporabljati občutljive podatke, kot so spolna usmerjenost, versko prepričanje, etnični vidiki in podobno. Poleg tega bodo ponudniki lahko kaznovani, če bodo dajali prednost lastnim storitvam in jih denimo v iskalnih rezultatih ali kje drugje prikazovali prednostno oz. jih (na lep način) vsiljevali uporabnikom namesto konkurenčnih storitev manjših ponudnikov.
Uredba bo vsaj delno prinesla tisto, kar smo predlagali pred dnevi. »Odpoved naročnin na digitalne storitve bi morala biti enako enostavna kot sklepanje naročnin,« namreč napovedujejo v Bruslju.
Naslovna fotografija: DepositPhotos
- Eden najboljših mesecev za električna vozila doslej
- Pametne ure Huawei Watch GT 6 z zanimivo novostjo – virtualnim merilnikom moči, ki bo navdušil številne kolesarje.
- Nikamor ni treba za plačilo položnice!
- SPREGLEDANO Firefly: Res škoda, da so nam blagovolili samo eno sezono
- Dacia Spring ima zdaj kar sto »konjev,« a ni za nas
Ravno zaradi sovraznih objav sem sla s FB! Ta portal (in se kateri z njim!) deli prorusko propagando, ki npr., vzbuja svom v ruske vojne zlocine! In ljudje temu celo verjamejo! Sprevrzeno!!!!