Spletne trgovine, še posebej kitajske, se pogosto zatekajo k sumljivim, prepovedanim taktikam, da bi nas prepričale v nakup. Evropska komisija je pod drobnogled še posebej vzel Shein in ga pozvala, naj preneha kršiti zakonodajo, verjetno pa bi lahko podoben postopek sprožila še proti komu.
Lažni popusti, nakupovanje pod pritiskom, zavajajoče trditve, skriti podatki. Vse to in še druge sumljive prakse uporablja Shein, je ugotovila preiskava potrošniških organizacij in Evropske komisije, prepričan pa sem, da bi lahko podobno, čeravno morda ne tako eklatantno kršenje zakonodaje o varstvu potrošnikov (in še kakšne) našli tudi pri kakšnem drugem trgovcu.
Shein ima mesec dni časa za odgovor na ugotovitve. N sicer še dobil formalne obveznosti, naj uvede spremembe, ga je pa k temu pozval komisar za pravosodje Michael McGrath. »Vsa podjetja, ki prodajajo državljanom članic Evropske unije, morajo spoštovati tukajšnja pravila. Z ugotovitvami te preiskave in nadaljnjimi koraki dajemo signal, da bomo od spletnih trgovcev to zahtevali, ne glede na njihov sedež poslovanja. Čas je, da Shein izboljša svoje prakse ter začne spoštovati evropska pravila in načela varstva potrošnikov.«

Med spornimi načini, kako potencialnega kupca spremeniti v dejanskega, je preiskava našla najmanj naslednje. Pogosto je pri izdelkih zapisana višja »redna« cena od dejanske, da potem »nova« s popustom izpade bolj atraktivna oz. popust višji. To taktiko seveda srečujemo povsod, tudi v fizičnih trgovinah in je prepovedana, vendar jo mora kdo prijaviti in inšpektorji potem dokazati in oglobiti. Poleg tega je pri izdelkih s »posebnimi« cenami, pogosto ob začetku prodaje oz. še v času prednaročila, pogosto odštevalnik, koliko časa naj ti ta cena še veljala. To je praksa, ki potrošnika postavlja pod pritisk, saj se mora za nakup odločiti hitro, sicer te cene ne bo več deležen. Kar pa pogosto sploh ni res, kajti tudi časovni roki so izmišljeni in jih trgovci sproti oz. po potrebi prilagajajo.
Potem so tu še zavajajoči podatki o izdelkih, varljive oznake, trajnostne trditve, ki jih ni mogoče preveriti in pa skriti kontaktni podatki, tako da kupci težko najdejo naslov, kamor bi se sploh lahko pritožili, če je karkoli narobe, oz. kjer bi lahko kaj vprašali. Zagotovo bi lahko dodali še veliko neskladje s tem, kar prikazujejo risbe (»renderji«) izdelkov, in njihovim izgledom v resničnosti, čeprav v tem početju omenjena trgovina, ki je bolj specializirana za oblačila kot za tehnične izdelke, morda ni tako očitna kot katera druga.
Evropska komisija je še pozvala Shein, naj spremeni način prikazovanja opisov in ocen izdelkov, da ne bo zavajajoč. V tem trgovcu so se sicer na ugotovitve in pozive Evropske komisije odzvali s standardno trditvijo, da »so zavezani k ponujanju varne, zanesljive in prijetne nakupovalne izkušnje,« posamičnih navedb glede spornih praks pa niso komentirali.
Naslovna fotografija: DepositPhotos
Brez komentarjev