EV6 verjetno kaže pot naprej, a novi Niro bo bolj skrbel za prodajne številke 
Matjaž Ropret 26. julija 2022 ob 06:23

Kia je z modelom Niro že pred leti poskusila konkurirati Toyoti v hibridnem svetu, nato ga je preobrazila še v dokaj zanimiv popolnoma električni model. Zdaj poskuša znova z novo obliko in precej nadgrajeno vsebino, avto pa bo na voljo v treh različicah. Klasičnemu hibridu, ki smo ga zasledili v ljubljanskem salonu te znamke, in električnemu (ta se zdaj imenuje Niro EV in ne več e-Niro) se bo pridružil še priključni hibrid. 

Niro ostaja skoraj enakih mer kot predhodnik, kar pomeni 4,42 m dolžine in 1,58 m višine. S tem je še vedno obvladljive dolžine tudi za tiste, ki ne želijo “velike krave,” a vendar dovolj velik tudi za družinsko uporabo, sploh kabina je po prvih vtisih zgledno prostorna, a tudi prtljažnik je glede na velikost avta soliden. Zanimivo je sicer, da je s 475 l največji pri baterijski izvedenki, hibridna ponuja 451 l, priključno-hibridna pa znatno manj, samo 348 l, saj baterija z 11 kWh kapacitete zavzame precej prostora (pri popolnoma električnem je seveda v dnu vozila). 

Bistveno olepšana je zunanjost, za moj okus še posebej sprednji del, kaj prejšnjemu se je lepota nekoliko izognila. Zdaj deluje precej bolj sodobno in atraktivno, četudi je stranska linija še vedno nekoliko generična in tudi zadek manj navdahnjen kot sprednji del. Zadnji strebriček je lahko drugačne barve kot preostala karoserija (pri najvišjem paketu opreme), in njegova zunanja stranica je nekoliko odmaknjena od osnovnega nivoja, da usmerja zrak pod njo. 

Notranji dizajn in ureditev sta tudi povsem nova in spominjata na model Sportage z dvema zaslonoma pod enotnim steklom, a zračniki in letvice so oblikovani nekoliko drugačne, od sredine se proti vratom postopno ožijo. Voznikov zaslon je sicer “pravi” zgolj pri najvišji opremi, pri ostalih pa bo verjetno podoben kot pri že omenjem SUV-ju, ki ima kombinacijo nespremenljivega digitalnega prikaza merilnikov in osrednji del, ki je klasičen barvni potovalni računalnik s 4,2-palčnim zaslonom, vzet iz prejšnjih Kiinih modelov. Na voljo bo seveda plejada asistenčnih sistemov, odvisno od opreme. 

Oba hibrida imata v osnovi znan 1,6-litrski motor atmosferski motor s 77 kW (105 KM), zraven pri običajnem (HEV) pomaga elektromotor z 32 kW in pri priključnem (PHEV) močnejši z 62 kW. Obakrat je ta kombinacija povezana s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Klasični hibrid ima baterijo z malo več kot 1 kW zaloge, kar pomeni, da bo zgolj na elektriko lahko peljal skozi kakšno vas ali po parkiriščih in podobnem, sicer pa bo ta energija pomagala pri pospeševanja in tako zniževala porabo. V pogonu torej ni kakšnih bistvenih sprememb glede na prej (velja seveda za HEV), a gre tudi za fine nastavitve sklopa, ki so zagotovo izboljšane. Kot naj bi bilo tudi podvozje, prej verjetno najšibkejši del hibridnega Nira. 

Popolnoma električni bo premogel baterijo s 64,8 kWh kapacitete, kar je v bistvu prav tako enako kot doslej. Enako velja za motor s 150 kW (204 KM) moči, a tudi tu so precej prilagodili njegovo krivuljo, tako da menda manj poskočen z mesta, a zato podaja moč bolj zvezno in tudi malce manj porabi. Obljubljajo do 460 km dosega. Polnjenje na izmeničnem toku bo trifazno z največ 11 kW, na enosmernem pa z največ 72 kW, kar se sliši dokaj malo in je celo manj kot pri predhodniku, a so tudi tu opravili nekaj prilagoditev, da se lahko avto (s predgreto baterijo, za kar poskrbi, če voznik v navigaciji kot cilj izbere hitro polnilnico) z višjimi močni polni dlje časa, in tako je tudi čas polnjenja od 10 do 80 odstotkov za nekaj minut krajši (traja malo več kot pol ure). Podobno kot EV6 bo tudi Niro, ki je sicer zgrajen na drugi platformi, lahko napajal nanj priključene električne aparate (npr. orodje, grelnik za vodo, avtomat za kavo ali kaj drugega).  

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Hibridni Niro je že v prodaji in s standardnim popustom treh tisočakov stane najmanj 30.200 evrov, pri najvišji opremi pa se cena povzpne do 37.500 evrov (brez kovinske barve in še kakšnih dodatkov). Popolnoma električni naj bi se začel pri 43.500 evrih, najbolje opremljeni pa bo stal 50 tisoč evrov ali nekaj čez. Priključni hibrid ne bo kaj dosti cenejši in se nam zato (ter zaradi najmanjšega prtljažnika) od trojice zdi najmanj zanimiv.  

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.