V začetku prihodnjega leta prihaja v prodajo Kia EV3, najnovejši popolnoma električni model korejske znamke, uvoznik pa je že objavil cenik in prvi primerki so prispeli v Slovenijo. S cenami so »lovili« mejo za najvišjo subvencijo, ki jo nudi Borzen, kar je nekaj znamkam letos že prineslo zmeren prodajni uspeh.
Kia je doslej že imela več električnih modelov v ponudbi, e-Niro je bil v prvi generaciji tudi dokaj priljubljen (s prenovo so ga nato preimenovali v Niro EV), toda cenovno je bila bolj v zgornjem razredu in ni sledila svoji siceršnji mantri o vrednosti za denar. Z EV3 naj bi bilo drugače. Vsaj pri izvedbi z manjšo od dveh kapacitet baterije, ki bosta na izbiro, večja se glede na velikost avta ne zdi več tako ugodna, a je to tudi posledica tega, da je na ceniku zgolj z višjima paketoma opreme, ki sta precej dražja od nižjih dveh.
EV3 je kompakten SUV, dolg 4,3 m, vendar zaradi svoje oblike in zasnove za električni pogon zelo prostoren. V tem pogledu je kar opazno večjemu Niru malo zmanjkalo, kajti zasnovan je bil za različne pogone. Pri novincu medosna razdalja znaša 2,68 m, kar je enako kot pri več kot 20 cm daljšem modelu Sportage. Prtljažnika je s 460 l približno toliko kot pri Niru, še 25 l pa je na voljo pod sprednjim pokrovom. Kia trdi, da je EV3 s svojo prostornostjo in dosegom lahko glavno vozilo v družini, torej primerno tudi za počitnice, izlete in druge namene, ko oboje omenjeno pride v ospredje, kajti vemo, da se večino vsakodnevnih voženj da opraviti tudi z avtomobilom, ki nudi manjši prtljažnik in krajši doseg. Oblika je nekoliko samosvoja, precej »škatlasta,« pa vendar z marsikaterim elementom, ki to v pretežni meri zakrije. Zdaj ko sem avto pri novinarskem kolegu videl v živo (fotografiji spodaj), lahko rečem, da mi je srednje všeč, toda opazno je, da je narejen za čim večjo prostornost, ne za pobiranje lepotnih nagrad.
Na voljo bosta dve pogonski izbiri. Manjša baterija s 55 kWh zaloge (58,3 kWh bruto), ki naj bi zagotavljala do 436 km dosega, in motor z močjo 150 kW (204 KM), ali večja baterija z 78 kWh (81,4 kWh bruto) in enako močan motor. Ta kombinacija naj bi doseg podaljšala na 605 km. Za zdaj se zdi bolj zanimiva opcija z manjšo baterijo, predvsem zaradi cene, a tudi zato, ker bo uvoznik nanjo dal poudarek (tiste z večjo baterijo v začetku morda sploh ne bo). Za razliko od Nira so nekoliko pohitrili polnjenje z enosmernim tokom (DC), saj gre pri manjši bateriji do 100 kW moči in od 10 do 80 odstotkov traja 29 min, pri večji pa do 135 kW in traja 31 min (seveda za precej več pretočene energije). Pri Niru EV, ki zmore največ 80 kW, denimo traja 41 min za polnjenje od 10 do 80 odstotkov, resda za baterijo s 64,8 kWh. Vsekakor se EV3 zdi precej bolj moderen električni avto, pa tudi avto nasploh, z vsemi mogočimi asistenčnimi sistemi in podobnim infozabavnim, kot ga premore EV6.
Cene se začnejo pri 34.999 evrih. Za najvišjo subvencijo – 7.200 evrov, kolikor je na voljo do nakupne cene avtomobila 35.000 evrov – se bo kvalificirala najnižja oprema Air, ob izbiri financiranja pa tudi srednja Star. Ob gotovinskem plačilu bo ta za dva tisoč evrov predraga, razen v primeru, da dobite lep dodatni popust pri trgovcu, in boste lahko zaprosili za 6.500 evrov subvencije. Najvišja oprema Sky k ceni pripiše še 4.500 evrov in se mi njena smiselnost že zdi vprašljiva, četudi denimo prinaša nekaj dodatnih asistenčnih sistemov (med drugimi za varnost med vzvratno vožnjo ali med zavijanjem v križišču levo in prikaz s kamere ob vključenih smernikih), bolj izdatno nastavljive sedeže, ogrevanje prednjih sedežev in volana, dodatna zatemnjena zadnja okna, zadnje luči LED, 360-stopinjsko kamero, boljše ozvočenje in možnost napajanja večjih porabnikov prek klasične vtičnice 230 V (V2L).
Osnovna oprema ima že skoraj vse, kar si danes želimo, le nekateri elementi manjkajo, še najbolj očitno toplotna črpalka, poleg nje pa še samozatemnitveno vzvratno ogledalo, samodejno poklopna stranska ogledala in podstavek za brezžično polnjenje telefona, kar uvaja naslednji nivo. Ni sicer prvič, da pri tej znamki višanje opreme avto dokaj podraži in da so določene kombinacije na voljo zgolj z dražjimi nivoji opremljenosti.
Morda največja hiba električnih modelov Kia je bila doslej nedelovanje aplikacije za oddaljeni dostop do avtomobila v Sloveniji (za avtomobile, kupljene tu, menda deluje pri uvoženih iz držav, kjer je ta funkcionalnost podprta). Upamo, da bosta proizvajalec in uvoznik to ob tem poskusu bolj množičnega preboja s tovrstnimi vozili vendarle uredila.
Risbe: Kia
Zdravo! Ena zanimivost. Aplikacijo so mi obljubljali že kakšno leto in pol nazaj, ko sem se zanimal za Nira EV. Pa jim očitno še ni uspelo. Še vprašanje. Ali se ve, kakšen tip baterije ima ta avtomobil. Tako na oko mi je kar všeč in mogoče bi sedanjega zamenjal za tega. Lp
Trgovci obljubljajo aplikacijo že ves čas, povsem jasno, zakaj. Baterija je v obeh primerih klasična NMC.