V Sloveniji je prišel v prodajo letošnji »evropski avto leta,« ki smo ga prvič videli pred enim letom na sejmu IAA Mobility. Renault Scenic e-tech electric je edini električni predstavnik v zdaj že zelo obširni paleti manjših in večjih SUV-jev francoske znamke. V izvedbi, kakršno bi verjetno želela velika večina potencialnih kupcev po ceniku stane približno 50 tisoč evrov.
Novi Scenic, tokrat zgolj z električnim pogonom, je precej drugačen od katerega koli prejšnjih. Vmes je sicer Renault pripravil še zelo podoben model s hibridnim pogonom, imenovan Symbioz, ki ga bomo imeli priložnost spoznati v kratkem. Oba sta nekje vmes med kombilimuzino in SUV-jem, dolga približno 4,45 m (višina je pri modelu Scenic 1,57 m) in z več kot 500 litri prtljažnika (Scenic jih ima uradno 545 l, je pa prtljažnik dokaj kratek in zelo globok, podobno kot že pri električnem Meganu). Vsekakor oba nagovarjata družine z več kot enim otrokom.
V ponudbi sta dve izvedbi. Z manjšo baterijo, imenovana Comfort Range, ki ponuja enakih 60 kWh kot v modelu Megane e-tech electric in uradni doseg 430 km, in z večjo baterijo kapacitete 87 kWh ter oznako Long Range (daljši doseg, ki po podatkih WLTP znaša 625 km). Ta kapaciteta je slična kot denimo v Nissanu Ariya. Manjša baterija pomeni tudi šibkejši motor z vsega 125 kW (170 KM) in omejitev hitrosti na največ 150 km/h. Pri večji bateriji motor, ki v vsakem primeru poganja sprednji kolesi, razvije 160 kW oz. 220 KM, najvišja hitrost pa je 170 km/h in pospešek od 0 do 100 km/h solidnih 7,9 s. Vsekakor je Scenic glede na podatke bolj avto za umirjeno vožnjo, ne za priganjanje skozi ovinke.
V avtu je sicer vgrajena skoraj vsa sodobna tehnologija v obliki vozniških pomočnikov in infozabavnega sistema z Googlovo osnovo. V tem pogledu pričakujem zelo dobro uporabniško izkušnjo, sama notranjost pa je preslikava tistega, kar smo že videli v Meganu in tudi drugih novejših modelih te znamke, denimo Australu in njegovi podaljšani izvedbi pod imenom Espace.
Cene za električnega Scenica se sicer začnejo pri 42.990 evrih, vendar je to različica z manjšo baterijo kapaciteto 60 kWh, kar v tem avtu po mojem mnenju nima večjega smisla. Izvedba z večjo baterijo je dražja štiri tisoč evrov, to se ne zdi pretirano za skoraj 200 km dodatnega dosega (po uradnih podatkih, v praksi malo manj). Še posebej na daljših poteh bo več kot 100 dodatnih avtocestnih kilometrov, preden bo treba zaviti na polnilnico, še kako dobrodošlih.
Toplotna črpalka je za razliko od kakšnega tekmeca res vključena v osnovno opremo, toda težava je drugje, enaka oz. še večja kot že pri električnem Meganu. Tudi tokrat namreč Renault v osnovi ne vgrajuje ustrezno hitrega polnjenja, ne na enosmernem (DC) ne na izmeničnem toku (AC), tega pa ne reši niti dražja oprema esprit Alpine. Tako avto na ultra hitrih polnilnicah ponuja najvišjo moč 130 kW, na običajnih AC pa zgolj enofazno polnjenje z največ 7 kW, česar pa večina doma ne bo dosegla. Za trifazno polnjenje (z 22 kW!) in najvišjo moč 150 kW DC je treba doplačati paket Fast Charging, vreden dva tisoč evrov. Pri čemer je v njegovem opisu naveden kabel za javne polnilnice, ne pa tudi dejstvo, da prinaša trifazni polnilnik AC. Skoraj nujen se mi zdi tudi paket Winter Comfort, saj je to pri opremi techno edini način, da dobite ogrevanje sprednjih sedežev, četudi mi masažna funkcija nič ne pomeni in se mi zdi odšteti še dodatnega tisočaka za to skoraj bogokletno. Cena izvedbe techno z večjo baterijo tako poskoči na 49.990 evrov, kovinska barva (590 evrov) pa jo dvigne nad 50 tisočakov.
Oba paketa ali vsaj njuna ključna vsebina bi res morala biti vključena v osnovno opremo, s ceno pa bi po mojem mnenju moral Renault oz. uvoznik stremeti k temu, da v najslabšem primeru lovi mejo 45 tisoč evrov za višjo državno subvencijo. Še bolje bi bilo seveda, če bi izvedba z večjo baterijo stala manj kot 40 tisočakov, potem bi bil ta avto zanimiva alternativa hibridnemu Symbiozu in drugim podobno velikim modelom z bencinskimi motorji. Ob zdajšnji cenovni umeščenosti se bojim, da ne more računati na večje zanimanje kupcev in bomo še naprej poslušali o »ohlajanju trga električnih vozil,« kar bi bila glede na potencial tega modela velika škoda.
Brez komentarjev