Morda se bo ljubiteljem »hrumenja« zdelo noro, toda električna izvedba motocikla ima cel kup prednosti ob ohranjanju bistva. Svobode na dveh kolesih. Le da tokrat v njej uživate v tišini.
Ker je celo Harley Davidson pred leti naredil prototip električnega motorja, je očitno nekaj na tem, da vgradnja električnega motorja in baterij na »ogrodje« dvokolesnika ni popolnoma brez smisla. Trenutno se sicer pogosteje odločamo za električna kolesa in avtomobile, za kar so morda še bolj kot v primeru avtomobilov krive višje cene v primerjavi z običajnimi motorji. Enkrat se bo to spremenilo in takrat bodo na plano prišle prednosti elektrifikacije. Tiha vožnja, manjši vpliv na okolje, nižji stroški vzdrževanja zaradi manj gibljivih delov in razmeroma hitro polnjenje.
Enega bolj zanimivih električnih motociklov je izdelalo Finsko podjetje Verge. Predvsem je zanimiva zasnova, saj zadnje kolo nima pesta – tam pravzaprav zija ena velika »luknja« in na prvi pogled je videti, kot da kolo ni povezano z ogrodjem. Res je luknja, vendar pesto vseeno je. Večje od običajnega, pravzaprav velik del oboda kolesa. Vpet je v nihajno roko z elektromagneti z bakreno tuljavo in narejen iz ogljikovih vlaken s permanentnimi magneti v obroču. Električni tok na elektromagnetih povzroči, da se zadnje kolo vrti okoli njega. Pravzaprav je princip enak delovanju električnega motorja, le da je zgradba drugačna. Zasnova tudi bistveno zmanjša izgube v pogonskem sistemu, tresljaje in glasen hrup, ki ga povzročajo tradicionalne verige, jermeni ali pogonske gredi.
Na voljo so tri izvedbe zanimivega vozila. TS je najmanj močna (začetna cena 33.001 evrov). Nudi navor 700 njuton metrov, največjo hitrost 180 kilometrov na uro, pospešek 4,5 sekunde do 100 kilometrov na uro in doseg do 250 kilometrov. TS Pro (od 36.581 evrov) nudi navor 1000 Nm, najvišjo hitrost 200 kilometrov na uro, pospešek 3,5 sekunde in doseg do 350 kilometrov (baterija ima kapaciteto 20,2 kilovatne ure). Ultra (od 54.431 evrov) je še bolj brutalna. Navor 1200 Nm, pospešek 2,5 sekunde in doseg do 375 kilometrov (21,8 kilovatne ure). Cene so dovolj zgovorne in skrivajo razlog, zakaj je majhna verjetnost, da boste električni motor kmalu srečali na cesti. Za ceno Ultre dobite dobro opremljen električni avtomobil, da cen enako zmogljivih motorjev z notranjim zgorevanjem posebej ne omenjam.
Fotografije: Verge Motorcycles
Njuton metra? Resno?
Povsem. https://fran.si/iskanje?View=1&Query=njuton
Ojoj, kdo je to odobril? V naslednjem koraku lahko watt preimenujemo v vat. In ojoj x2, tudi to obstaja. Dost Frana za danes.
Da, tudi vat uporabljamo in še marsikakšno poslovenjeno poimenovanje. 🙂