Električna mestna malčka, eden za preudarne, drugi za razsipne
Matjaž Ropret 5. marca 2020 ob 13:18

Skupina Renault je po električnem Twingu napovedala še prvi baterijski model znamke Dacia, imenovan Spring. Za zdaj je koncept, a v prodajo naj bi prišel prihodnje leto. Takrat pa bo v salonih tudi nova generacija priljubljenega Fiata 500, prav tako povsem električna. Čeprav bosta v uporabnostnem smislu avta zelo podobna, bosta nagovarjala povsem različne kupce.

Dacia o novem avtu pravzaprav ni povedala veliko, tudi notranjosti ni pokazala, je pa napovedala, da bo »najbolj dostopen povsem električni avto.« Ta čas ta titula, če zanemarimo kakšne čudne kitajske izdelke, pripada trojčku Škoda Citigo-e, Volkswagen e-UP in Seat Mii electric, ki so sicer za Slovenijo bolj ali manj razprodani, njihova začetna cena pred popusti in državno subvencijo (7500 evrov) pa znaša približno 23 tisoč evrov. Omenjal sem že, da tudi nekateri drugi proizvajalci snujejo vstop v ta segment, denimo Kia, vendar želijo to storiti z osnovno ceno precej pod dvajset tisočaki. Bomo videli, ali bo to uspelo Dacii.

Spring bo petvtratni model s štirimi sedeži, podobno kot Twingo, najbrž tudi ne bo dosti večja od bratranca pod Renaultovo značko. Obljubljajo doseg »okrog« 200 km po merilnem ciklu WLTP, kar verjetno v praksi pomeni nekoliko manj poleti in kakšnih 120-130 km pozimi. Za mestne in okoliške vožnje verjetno dovolj. Avto naj bi izžareval tudi nekaj robustnosti z dodatnimi oblogami pod odbijačema in višjo oddaljenostjo od tal, ki je pri kupcih neizpodbitno priljubljena.

Če je Spring le še eden v vrsti baterijskih avtov iz naveze Renault-Nissan, pa bo novi 500 prvenec te vrste za italijanski Fiat. Ta avto bo imel baterijo s kapaciteto 42 kWh in s tem 320 dosega po WLTP. Možno ga polniti tudi hitro s 85 kW polnilnikom, kar naj bi v petih minutah dodalo dovolj zaloge za 50 km vožnje, do 80-odstotne napolnjenosti pa bi baterija pri takem polnjenju prišla v 35 minutah. Doma bi se na stenski polnilnici z močjo 7,4 kW 500 polnil šest ur, na običajni vtičnici pa seveda najmanj dvakrat tako dolgo. Motor bo zmogel 87 kW, najvišja hitrost bo 150 km/h, pospeški pa devet sekund od 0 do 100 km/h in 3,1 s od 0 do 50 km/h.

Na voljo bodo trije vozni načini, poleč običajnega še »doseg« in »šerpa«. Slednji bo denimo hitrost omejil na 80 km/h ter zmanjšal odzivnost stopalke za plin in zahteve različnih porabnikov, da bi le uporabnik prispel do cilja. Način doseg pa bo v bistvu Fiatova implementacija vožnje e-avta z eno stopalko, torej brez zavor, zgolj z zaviranjem, ki energijo ob ustavljanju pretvarja v elektriko (rekuperacija).

Za razliko od zdajšnjega Fiata 500 bo novi precej bolj tehnološko podprt, med drugim bo omogoča samodejno vožnjo druge stopnje, torej podobno, kar na avtocesti zna že veliko avtov, ki držijo razdaljo, pravilno smer in pozicijo znotraj pasu. Infozabavni sistem UConnect 5 bo imel 10,25-palčni zaslon in bo podpiral brezžični Applov Carplay.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Kot vedno doslej bo to šminkerski avto, ki bo na voljo tudi kot kabriolet. Prva izdaja 500 primerkov z odprto streho, omenjenimi tehnološkimi pridobitvami in ekološkim usnjem na sedežih ter armaturi naj bi stala nič kaj skromnih 38 tisoč evrov. Vsega opisanega se lahko nadejamo čez eno leto.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja