Eden prvih električnih karavanov, toda …
Matjaž Ropret 3. decembra 2022 ob 05:50

Opel Astra, eden od petih finalistov v izboru za slovenski avto leta, prihodnje leto po tistih z motorji na notranje zgorevanje in priključnem hibridu dobiva še povsem električno izvedbo. To smo sicer že vedeli, zdaj pa so jo tudi uradno predstavili. Kot petvratno kombilimuzino Astra Electric in karavansko Astra Sports Tourer Electric.

Večjih razlik, z izjemo ne tako nepomembnih v prostornini prtljažnika (do tega še pridemo), med izvedbami z različnimi pogoni ni. V tem se strategija skupine Stellantis razlikuje od nekaterih drugih avtomobilskih proizvajalcev. Ne razvija namreč ločenih električnih modelov, temveč kupcem daje možnost, da posameznega izberejo s kakršnim koli pogonom želijo. To ima določene prednosti, a tudi slabosti, kajti namenska električna platforma omogoča boljši izkoristek prostora in tudi večje kapacitete baterije ter hitrejše polnjenje.

O klasični Astri, pravzaprav o priključnem hibridu smo že nekaj napisali ob prvi vožnji. Avto je oblikovno bistveno bolj zanimiv od prejšnjega, notranjost je, kot velevajo časi, digitalizirana in spodobno prostorna ter udobna, podvozje je izboljšano, seveda pa je težava izvedbe, ki vsebuje tudi baterijo in elektromotor poleg bencinskega, bistveno višja cena, hkrati pa je to edina možnost za tiste, ki želijo več kot 130 »konjev«. Pri povsem električni bodo lahko dobili 156 KM (115 kW), torej nekaj vmesnega, kajti priključni hibrid ponuja 180 ali kar 225 KM.

Kdaj točno, bo dejansko na voljo, ne bom napovedoval, za zdaj pravijo, da jo bo mogoče naročiti prihodnjo pomlad. Vmes sicer še vedno poteka čakanje na kakršnega koli karavana. Tega so sicer predstavili skupaj s petvratno kombilimuzino (trivratne ni več), vendar niti bencinska ali dizelska še ni doživela niti ene dobave v Slovenije. Po najnovejših podatkih bodo Sports Tourerji začeli prihajati prav tako pomladi ali poleti 2023. Prav zaradi karavana pa je električna Astra – znamka Opel bo po novem uporabljala dodatek Electric za tovrstne izvedbe, ne denimo Astra-e, kot je doslej pri Mokki in Corsi – najbrž pritegnila zanimanje koga, ki ga doslej baterijski avtomobili še niso prepričali. Edini karavan, ki je vsaj teoretično naprodaj, vendar k slovenskim trgovcem prav tako še niso dobavili niti enega primerka, je MG 5. Prihodnje leto poleg Astre pričakujemo še njenega »sorodnika« in tehnološko pretežno identičnega Peugeota e-308 SW.

Astra ima sicer v električni izvedbi baterijo z bruto kapaciteto 54 kWh, ki jo bodo (žal) tudi oglaševali, neto to znese približno 50 kWh. S povprečno porabo 14,9 kWh (uradno po podatkih WLTP), bi zadoščala za 335 km dosega, navajajo sicer kar 416 km, kar je verjetno preoptimistično. Na srečo bo vgrajeni polnilnik za izmenični tok trifazni in bo tako omogočal polnjenje z 11 kW, na enosmernem bo najvišja hitrost polnjenja 100 kW. Vseeno se mi glede na namembnost take avta, še posebej karavana, ki bo zanimiv tako za družine kot za obrtnike in poslovne uporabnike, baterijska zaloga zdi nekoliko skromna. Pripraviti bi morali še eno izvedbo s približno 65 kWh, ki bi ponujala približno 100 km daljši doseg, vendar verjetno pri zdajšnji tehnologiji baterij in zasnovi vozila, ki je prilagojena motorjem z notranjim zgorevanjem, za kaj takega ni prostora. Kar potrjuje tudi naslednje.

V Oplu trdijo: »Baterije so nameščene v podvozju – tako v notranjosti ni izgubljenega prostora za potnike in/ali prtljago. Tudi z dvignjenimi zadnjimi sedeži ponuja električna Astra Sports Tourer 516 litrov čistega prostora v prtljažniku – s podrtimi sedeži se prostornina poveča do 1.553 litrov. Druga prednost baterije v podvozju pa omogoča varno in trdno lego na cesti, ki je značilna za Opel.« Glede drugega se bo treba prepričati na morebitnem testu, a pri prvem zamolčijo, da ima bencinska ali dizelska Astra Sports Tourer v prtljažniku 608 l prostora in tudi priključni hibrid z baterijo nad podvozjem ponuja 548 l. Odgovor, čemu baterijska izvedba izgubi toliko se glasi, da so kljub bateriji v dnu vozila »potrebne določene prilagoditve, žal tudi na račun prtljažnega prostora.« Karavan torej da, vendar s precejšnjim kompromisom.

Glede cen še ne vemo ničesar, upamo pa lahko, da glede na skoraj nič večjo baterijo kot jo najdemo denimo v Corsi-e in Mokki-e ter še veliko drugih modelih iz konglomerata Stelantis, postavka ne bo bistveno višja in tudi ne višja kot pri priključnem hibridu. Lepo bi seveda bilo, če bi se vsi skupaj pocenili, kar bo skoraj nujno za večjo popularizacijo električnih avtomobilov.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.