DRUGI POGLED Tesla Model Y: prenova ji je nadvse dobro »DELA«!
Marjan Kodelja 12. maja 2025 ob 05:58

V jeku vseobsegajočih težav je Tesla predstavil prenovljen model Y. Kaj bodo zdaj porekli tisti, ki so dokaj nekritično vozne lastnosti označevali za skoraj popolne, kajti zdaj so jih opazno izboljšali?

Prenovljeni model prihaja v času omejevanja subvencij za električne avtomobile ter najmanj tihega bojkota vsega ameriškega zaradi lomastenja Trumpa in Muska po zdravi pameti. To zagotovo ne pomaga in težko bo prenova, ki je preblaga, ponovno zavihtela lani najbolje prodajani električni avtomobil pred tekmeci, ki Teslo prehitevajo po levi in po desni. A hkrati je res, da Američani prenovo razumejo drugače oziroma je Tesla primer avtomobila, ki sloni na programski opremi. To pa je nadvse preprosto nadgraditi in celo odklepati funkcije, ki so bile določenim kupcem do tedaj zaklenjene. Lep primer so matrični žarometi, ki so jih odklenili pred meseci.

Pogon378 kW (514 KM), skoraj 500 Nm, dva motorja
Zmogljivosti201 km/h, 4,8 s od 0 do 100 km/h
Baterija75 kWh (78 kWh bruto)
Poraba in doseg (WLTP / na testu)586 km / nad 400 km, 17,7 kWh/100 km
Polnjenje11 kW izmenični (AC), 175 kW enosmerni (DC) tok
Dimenzije4.790 x 1.982 x 1.624 mm (medosna razdalja 2.890 mm)
Masa praznega vozila2,072 kg
Prtljažnik854 l zadaj in 117 l spredaj
Cena testnega vozila53.970 € (konfigurator)

Ob kozmetičnih spremembah videza in nekaterih manjših izboljšavah, kot je na primer več možnosti prilagajanja ravni rekuperacije (zdaj sta dve, a bi si želel treh), se mi zdi dejstvo, da se Tesla lepše pelje in manj ziblje, z naskokom najpomembnejša »tekovina« razvoja. Takšnega mnenja sem, medtem ko bo koga bolj pritegnila izpiljena zunanjost.

Ožja žarometa, povezana s svetlobno letvijo, sta zaslužna za bolj strupen videz, ki ga poudarjata v primerjavi s prej višje postavljenima smernikoma in odprtinama pred sprednjima kolesoma. Maska je obenem čistejša, saj površine ne zmotijo »izbokline« parkirnih tipal, s poudarjenimi ravnimi linijami. V Teslo Y so tik nad spodnjim vstopiščem za zrak namestili kamero, ki očitno zamenjuje omenjena tipala. Občutneje je preoblikovan še zadek. Žarometa so ponovno povezali s svetlobno letvijo in izpilili videz s poudarjeno ravno odsekano in izčiščeno površino. Mer se niso dotikali. Zaradi njih je izkoristek prostora še vedno odličen in nad izkoristkom večine tekmecev. Prostora je dovolj praktično povsod in, kar je najpomembnejše, tudi pred zadnjimi sedeži. Ti sicer niso posebej mehki, a to kaj dosti zaradi optimalne oblike prav nič ne vpliva na udobje. Mimogrede, zadaj je zdaj manjši zaslon, kar je mlajša članica družine s pridom izkoriščala v vlogi priložnostne didžejevke.

Manj sprememb je bila deležna potniška kabina. Če malo pošalim. Minimalizem je težko nadgraditi in izboljšati. Še vedno pogrešam majhen zaslon pred voznikom. Zadovoljil bi me prikaz pomembnih podatkov na vetrobranskem steklu (zaslon HUD), a mi je hkrati jasno, da se dokaj hitro navadiš na »prebiranje« podatkov na srednjem zaslonu. Ko so v Teslo 3 vgradili tipke za smernike namesto ročice, sem bil skeptičen glede uporabnosti spremembe. Eni so mi takrat dejali, da ne razumem filozofije Tesle in principa samodejne vožnje. Kakorkoli že, veliko pove, da v prenovljeni ipsilonki ročica ostaja! Morda bodo enkrat vrnili še desno ročico »menjalnika«, saj je menjanje z njo hitrejše in bolj intuitivno.

Pod havbo pomembnejših sprememb nisem opazil. Poraba po prevoženih slabih petsto kilometrih se je ustalila na 17,7 kilovatne ure (tolikšna je bila tudi na testnem krogu, medtem ko na avtocesti ni presegla 20 kilovatnih ur), krivulja polnjenja pa je podobna dosedanjim krivuljam Teslinih avtomobilov, ki sva jih z Matjažem preizkušala do zdaj. Kar žal pomeni, da moč hitro pade. Polnjenje tokrat ni potekalo brez posebnosti. Prvič sem doživel naval dima izpod sprednjih koles. V nekem trenutku ga je bilo toliko, da ga ni bilo mogoče spregledati in sem se resno zbal, da je nekaj hudo narobe. Po pisanju na spletu naj bi bilo to normalno in posledica sistema za optimizacijo stanja baterije, čeprav česa podobnega do zdaj nisem opazil še pri nobenem električnem avtomobilu (vključno s Teslami).

@tehnozvezdje

Več o prenovljeni ipsilonki na tehnozvezdje.si

♬ original sound – Tehnozvezdje

Poleg vizualnega preoblikovanja je ipsilonka šla skozi prenovo podvozja. Še vedno je na dovolj mehki strani, da udobje vožnje ni okrnjeno, vendar je, kot kaže, za odtenek trša, da zibanje, nanj so se največkrat pritoževali potniki na zadnjih sedežih, ni več moteče. Avtomobil se »lepo« drži ceste, del zaslug za to gre gotovo izvedbi z dvema motorjema in lepo gre v ovinek celo z večjimi hitrostmi. Kajpada do določene mere.

HVALIMO:
  • Boljše vozne lastnosti (manj zibanja)
  • Udobje in prostornost
  • Poraba energije v vseh voznih režimih
  • Programska oprema vozila
GRAJAMO:
  • Strma krivulja polnjenja
  • Menjalnik na zaslonu
  • Obračalni krog več kot 12 metrov
  • Še vedno ni mogoče polniti zunanjih naprav (V2L)
Tesla Y (2025) LR AWD
  • Infozabavna tehnologija
  • Asistenčni sistemi
  • Doseg in polnjenje
  • Uporabnost
4.2

Naj kupim?

Čeprav so avtomobil zgolj nežno prenovili, ob upoštevanju, da ste izboljšav praktično deležni ves čas skozi nadgradnje programske opreme, ipsilonka ostaja izjemna v prostornosti, porabi, programskem delu in predvsem delujoči mreži hitrih polnilnic po Evropi. Predvsem zadnje je še vedno dober magnet in razlog, zakaj se največ kupcev odloča za Tesline avtomobile, kljub nesporno boljšim ali cenejšim tekmecem.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
3 komentarji
    • Osebno sem navdušen nad vožnjo z enim pedalom in če jo avto omogoča, potem jo vedno uporabim. Smo pa o tem pisali že večkrat. Poudaril bi rad, da sem imel avto praktično samo tri dni, kar je vplivalo na stvari, ki sem jih tokrat posebej poudaril.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja