Domači iPod bo kradel kupce Amazonu, Googlu, Sonosu, …
Matjaž Ropret 6. junija 2017 ob 15:27

Prenosniki in tablice niso bile vse in tudi ne glavno, kar je Apple predstavil sinoči. Povsem za konec dogodka je pustil tisto, kar so ameriški mediji neuradno napovedovali kot zvočnik s Siri, dejansko pa se imenuje Homepod. Lahko bi rekli domači iPod.

S tem zvočnikom se Apple spušča v boj tako z Amazonom in Googlom, ki že nekaj časa prodajata podobne »pametne« reči – Amazon Echo in Google Home –, kot tudi ali predvsem s proizvajalci enostavno povezljivih zvočnikom, kakršen je Sonos. Na odru so tudi seštevali, koliko stane kombinacija pametnega (Amazonovega) in kakovostnega (Sonosovega) zvočnika in »ugotovili«, da je dražja od 350 dolarjev, kolikor bo od decembra naprej, ko pride v prodajo, v Ameriki treba plačati za to glasbeno novotarijo podprto z navidezno pomočnico Siri.

Na začetku ga bodo prodajali še v Veliki Britaniji in Avstraliji. Siri bo torej govorila samo angleško. Mogoče je to malo presenetljivo, saj ta pomočnica v osnovi deluje povsod in tudi na storitev Apple music se je mogoče naročiti skoraj kjer koli na svetu. Vendar pa so posredi verjetno še drugi razlogi, navsezadnje sta tudi zgoraj omenjena zvočnika za pomoč v stanovanju omejena na peščico držav in jezikov. Kot bomo prihodnji teden (verjetno v ponedeljek tudi v živo ob 17-ih na tem naslovu) pokazali v naši naslednji oddaji, je vsaj enega od njiju drugje mogoče pripraviti k delovanju, a sta funkcionalnost in pamet zelo omejeni.

Za razliko od Amazona, kjer je v ospredju nakupovanje, in Googla, ki hoče biti v splošno pomoč, je pri Homepodu v ospredju glasba. Brez naročnine na Apple music vse skupaj nima smisla. Z njo pa naj bi zvočnik spoznaval glasbene okuse uporabnika (uporabnikov?) in mu pomagal najti nove izvajalce in pesmi. Poudarek je tudi na kakovosti predvajanja, saj naj bi bil to zvočnik, ki bo tudi v tem pogledu lahko pariral Sonosom in podobnim. Kar verjetno pomeni preveč izrazite base, a pustimo se presenetiti.

Siri bo mogoče vprašati še za kakšno drugo stvar in ji kaj naročiti, ne bo poznala samo glasbe. Kot drugi pametni zvočniki bo drdrala športne rezultate in vremensko napoved, pošiljala bo sms-e (s povezanega iPhona), prižigala ali ugašala luči in upravljala druge povezane pametne naprave v stanovanju. Ampak, kot rečeno, brez Apple music, je to precej neumen in nesmiseln zvočnik. Naročnikov na to glasbeno storitev pa je trenutno 27 milijonov, pa vsi skoraj zagotovo niso v ZDA, Veliki Britaniji in Avstraliji. Tako si je Apple izbral precej majhen krog potencialnih kupcev za izdelek, ki tudi ni ravno poceni in ne spada med impulzivne nakupe. Kot Amazonov Echo Dot, cenejši od njegovih dveh zvočnikov. Ta stane 60 evrov, občasno v akcijah še kakšen evro manj, za boljši zvok pa se ga da prek klasičnega izhoda priključiti na sistem hi-fi.

Cilj vseh teh naprav pa je jasen – zbrati čim več podatkov in informacij o uporabnikih, njihovih navadah, vprašanjih in ostalem, da bo umetna inteligenca v ozadju postala pametnejša, da bodo ponudniki vedeli več in tako lahko prilagajali svoje storitve, oglase in izdelke, pa tudi prodajali izsledke še komu.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja