DJI Osmo Pocket: Zadetek že v prvem poskusu
Matjaž Ropret 4. maja 2019 ob 06:50

Stabilizirano kamero ali kakor koli bi že opisal DJI Osmo Pocket, sem pozimi že na kratko predstavil. Zdaj pa je čas za bolj konkretne vtise, ker s to napravico snemam vloge že nekaj mesecev. Dobro se je obnesla na sejmu MWC in na predstavitvi sejma IFA, zato lahko natančno povem, kaj vse mi je všeč in katere malenkosti me tudi motijo.

Osmo Pocket, ki ga je zasnoval vodilni proizvajalec snemalnih letalnikov, je kamera na triosnem umirjevalniku, stabiliziranem stojalu. Nekaj takega, kot je nekoč že obstajalo pod imenom Osmo, ali kot je kombinacija samostojnega držala (gimbala) z umirjevalnikom in vanj vstavljenega telefona. Razlika, zelo pomembna razlika, tako za uporabo kot za prenašanje naokrog, pa je v velikosti in masi. Osmo Pocket je res majhen, tudi kadar je v priloženem in pametno zamišljenem ovitku gre praktično v vsak žep. Noben problem ga ni imeti vedno pri sebi. Malce debelejši je, drugače pa nič bolj moteč kot dodaten telefon. Še prav vsakdo, ki je reč videl prvič, je ostrmel nad njeno velikostjo (majhnostjo). In nato še enkrat, ko je izvedel, kaj vse zmore. Brez pretiravanja je to inženirski in tehnološki presežek, še vedno ne poznam kakšen druge podobne naprave. Neposredna konkurenca so sicer akcijske kamere. Denimo Gopro Hero 7, pa kakšen 360-stopinjski Insta360 One X ali Sonyjev bolj fotografski RX0 II, ki se ga tudi da postaviti na nosilec s komandami. Toda nobena od teh zadev ne premore umirjevalnika slike. Digitalnega že, fizičnega z motorčki na treh mestih vpetja pa nikakor. Potencialno ga dobi šele s tovrstnim držalom, kar pa vse skupaj precej poveča in podraži. DJI-jev izdelek je zanimiv tudi zato, ker že na prvi pogled nima pretirane cene. Mogoče je 359 evrov preveč za igračkanje, toda vsaka resnejša uporaba nakup zelo hitro upraviči. Vsi omenjeni konkurenti so dražji že sami po sebi, brez stojala za resno stabilizacijo.

Vse pri tej kameri je precej minimalistično. Na vrhu je vpet objektiv z goriščnico 26 mm (80-stopinjski kot) in zaslonko f/2,0, pod njim pa klasično tipalo iz žepnih fotoaparatov velikosti 1/2.3” z 12 milijoni pik. Na samem držalu pa so majhen kvadraten zaslon na dotik, mesto za priključke, dve tipki in statusna dioda (»ledica«). Spodaj je še priključek USB-C. Mikrofona sta spredaj in spodaj, zadnja stran pa je prazna. Plastika je fina in nedrseča, znotraj pa je litij-polimerska baterija z nazivno kapaciteto 875 mAh, ki po mojih izkušnjah zdrži približno uro in pol snemanja 4K, kar je povsem dovolj. Fino pa tudi, da mi za Osmo Pocket ni treba prenašati s seboj drugega polnilnika ali kabla. Desna tipka je za vklop in izklop ter za določene nastavitve (preklop na drug snemalni način, pogled naprej ali nazaj in podobno), leva z rdečo piko za snemanje oz. fotografiranje. »Predalček« za priključke sprejme USB-C ali Lightning, oba sta v škatli, da je potem mogoče priključiti telefon za določene dodatne nastavitve. Priključek je lahko tudi obrnjen navznoter, da ne štrli iz naprave. Priznam, da imam večino časa obrnjenega tako, kajti odkar so s popravki programske-strojne opreme dodali možnost izbiranja snemalnega načina in še nekatere druge opcije v izbirne same naprave, ni potrebe po priključevanju telefona. Posnetke pa tako ali tako prenesem s kartice na računalnik. Mimogrede – ker je Osmo Pocket majhen, je pomnilniška kartica microSDXC. (dobra izbira je tale)

Glavna atrakcija pri tej kameri je snemanje 4K pri 60 sličicah na sekundo. So pa na voljo še druge možnosti – 50, 30 in 25 fps. Enako pri polni visoki razločljivosti. Pri tej je na voljo tudi štirikratno upočasnjeni posnetek (opcija slo-mo), kar v bistvu pomeni 120 fps, poleg tega je mogoče še snemati s časovnim zamikom (time-lapse), fotografirati in ustvarjati panorame. Osebno mi je seveda najbolj zanimivo snemanje, kajpak v 4K, vendar to večinoma počnem pri 25 sličicah na sekundo, kar je nekako najbolj standarden evropski format. Poleg tega pri 25 ali 30 fps deluje sledenje obrazu, ki je odlično za vloganje, saj tako pripovedovalec ostaja v središču slike, tudi če se premika, in izostren, če ima le v nastavitvah vključeno neprestano ostrenje (AFC). Enkratno ostrenje (AFS), ki pride prav za fotografiranje, pri snemanju videa ni zaželeno. Za kakšno hitro akcijo ali pri snemanju zaslonov z ekstra močnim utripanjem pride prav 60 fps, sicer pa je slika tako lepo mirna, da s 25 sličicami vse izpade prav čedno.

Kamera ima tri načine, kako se premika ET-jeva glava. Omenjal sem že sledenje, ki lahko za predmet vzame obraz ali pa kaj drugega, ampak pretežno to pride v poštev, kadar je v kadru neka oseba. FPV je način za bolj prosto snemanje, denimo ko se želiš premikati okrog določenega predmeta ali pač snemati, kar srečaš ob poti in hočeš, da se kamera premika, kot vrtiš držalo. Lahko pa zakleneš umirjevalnik po vodoravni osi in zadevo premikaš samo po navpični (levo-desno). Za natančno premikanje je treba dokupiti dodatek s koleščkom, vendar za marsikoga ta izdatek ne bo nujen.

Posnetki so za moj okus zelo dobri. Kadar je svetlobe dovolj, se res nimam nad čem pritoževati. S kakšnim superžepnikom, na primer Sonyjevim RX100, bi dobil nekoliko boljše rezultate, s telefoni pa primerljive. Mogoče je pri slednjih dinamika malce boljša, ampak seveda Osmo Pocket zmaga z umirjanjem, kar omogoča izjemno lepo prehode, »švenke« in druge učinke. S tem, da snemam kar pri 60 megabitih, čeprav obstaja tudi možnost 100 Mb/s, vendar ne vidim potrebe po dodatnem zapravljanju prostora na karticah in diskih ter obremenjevanju računalnikov za montažo. V glavnem, dokler prostor ni temen, mi skorajda ni treba popravljati slike v postprodukciji, ker je večinoma dovolj dobra. V slabši svetlobi se prikrade precej šuma in vse skupaj postane temno, a je še vedno sprejemljivo. Profesionalne zahteve so drugačne, a za marsikaterega »youtuberja« je slika več kot dovolj dobra.

Prav tako je presenetljivo sprejemljiv zvok. Večkrat sem že snemal v res hudem hrupu, pa se me je vedno čisto solidno slišalo. Zagotovo pomaga, da je mikrofon obrnjen proti snemalcu. Nekateri tuji ocenjevalci se sicer pritožujejo nad zvokom, ampak sam res nimam slabih izkušenj in to je tudi preverljivo v mojih vlogih, še posebej tistih z MWC in IFA GPC. Zato doslej še nisem investiral 40 evrov v originalni pretvornik z USB-C na 3,5 mm, ki bi mi omogočil priklop zunanjega mikrofona, kot je »bubica« Rode Smartlav+ (vmes bi moral biti še prilagojevalnik s TRRS na TRS ali drugače povedano s treh zarez na dve). Mislim, da DJI dodatke za Osmo Pocket, med njimi so na primer še kolesce za upravljanje z gimbalom, podstavek z brezžično povezavo in drugi, prodaja bistveno predrago.

V primerjavi z videom so fotografije precej bolj povprečne, pa tudi ne vidim razloga, zakaj bi fotografiral z Osmom, ne s katerim koli telefonom. Kar še bolj velja za panorame. Napravica lepo zajame in sestavi fotografije zanje, toda končni rezultat je v nizki ločljivosti in zato dokaj neuporaben.  S počasnimi posnetki in časovnim zamikom je bolje, a tudi to dvoje se mi ne zdi ključna zmožnost te kamere. Snemanje 4K je in tam se Osmo Pocket res dobro odreže. Utegne pa koga zmotiti goriščnica, tako za snemanje akcije kot za vloganje. Bolje bi bilo, če bi bil kot nekoliko širši, bolj proti 20 mm. Zagotovo bi si kdo želel kar zum, vendar bi to napravo bistveno povečalo. Prav tako bi bilo fino imeti zaslonček v pravem razmerju, kajti zdaj se ne vidi natančno, kaj vse je v kadru. Toda večjih težav ni, pač postaviš sebe ali kar koli že v center, in stvar je opravljena. Upravljanje je načeloma enostavno, ni pa vedno najlažje zadeti trikratnega pritiska na tipko za obračanje kamere ali na zaslončku izbrati prave možnosti. Z rokavicami seveda sploh ne gre. Malce pomaga priklop telefona, potem je slika velika in komande dobro razločne, toda to malo izniči priročnost ter res majhne kamere.

Razen omenjenega v prejšnjem odstavku nimam kakšnih zamer do tega pripomočka. Za določene namene je daleč najboljša izbira in kot dar z neba, ker česa podobnega prej enostavno ni bilo (in še zdaj ni nikjer drugje). Slika je dobra, umirjanje odlično, sledenje obrazu izjemno koristna funkcionalnost in ker je Osmo Pocket tako majhen, mi ni treba nikoli razmišljati, ali naj ga vzamem s seboj. Dvomil sem, kako se bo izkazal zvok, pa se je izkazalo, da je povsem v redu. Hkrati sem pričakoval, da bo to izdelek, ki bo šele v drugi generaciji res dober in uporaben, a so se v korporaciji DJI izkazali že v prvem poskusu.  

HVALIMO

  • Izjemno priročen in prenosljiv
  • Dobra kakovost slike in možnost snemanja pri 4K/60
  • Umirjanje slike in sledenje obrazu
  • Presenetljivo soliden zvok
  • Spodobna avtonomija

GRAJAMO

  • Za določene namene bi moral biti objektiv bolj širokokoten
  • Zaslonček nima pravega razmerja in je majhen za upravljanje
  • Fotografije in panoramski posnetki niso nič posebnega
  • Dodatki so (pre)dragi

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja