ODKLOP DJI Avata 2: Naval čistega adrenalina
Marjan Kodelja 30. julija 2024 ob 06:33

Avata ni letalnik za lagodno opazovanje okolice, ali bog ne daj pomanjkljivo oblečenih sosed, temveč čisto pravi »dirkalnik« katerega upravljanje, kljub pomoči umetne inteligence in očal navidezne resničnosti, zahteva zvrhano mero spretnosti.

Kitajsko podjetje DJI j praktično uzurpiralo trg majhnih brezpilotnih letalnikov, ki igrajo pomembno, a na žalost nekoliko strašljivo vlogo tudi v ukrajinski vojni, čeprav so v osnovi med drugim namenjeni iskanju in reševanju ter snemanju iz zraka. Na sreči niso vsi modeli tako suhoparni. Avata 2 sodi v čisto drugo kategorijo. Med drone za igranje, dirkanje in dokazovanje »pilotskih« spretnosti. Ali z eno besedo, med igračke za odrasle!

Že dlje časa razmišljam, da bi si omislil nekaj letečega, a me vedno strezni misel, da bom novotarijo nekaj dni z veseljem uporabljal, nakar bo obležala na polici. Kot je že marsikaj zaradi pomanjkanja časa ali izgube zanimanja. Zadnje je pri tem dronu manj verjetno. V teoriji zmore leteti s 27 metri na sekundo (97 kilometri na uro), vendar je zaradi predpisov v EU hitrost omejena na 19 metrov na sekundo (68 kilometrov na uro). Kar je še vedno veliko za tako majhno stvarco.

Upravljate ga z ročnim radijskim krmilnikom RC Motion 3, medtem ko imate pred očmi poveznjena očala Goggles 3 (ravno tako jih izdeluje DJI), saj gre za tako imenovane letenje na podlagi prvoosebnega pogleda. Dron sliko kamere v realnem času prenaša s hitrostjo prenosa podatkov 50 megabitov na sekundo, da praktično brez zakasnitve vidite, kar »vidi« kamera. Po želji aplikacija sliko kamere prikaže na zaslonu telefona. Opremljena je s fizično velikim tipalom (1/1,3-palčni) 155-stopinjskim kotom, ki polega kakovostnih fotografij podpira snemanje videa v razločljivosti 4K s 60 sličicami na sekundo v načinu visokega dinamičnega razpona HDR.

Očala imajo še manjše zunanje kamere, kar pride prav, ko bi radi videli okolico, ne da bi jih morali sneti. Krmilnik sicer vključuje načine za preprosto izvajanje akrobacij, kot so na primer 360-stopinjske salte, a to ne izniči dejstva, da morate biti upravljanja vešči. Ker je sposobnost samodejnega izogibanja oviram razmeroma omejena (zadaj in pod kotom navzdol), morate biti poleg izvajanja akrobacij, pozorni še nanje. Kot tak zato ni primeren za začetnike. Zanje je bolje, da si najprej nabavijo preprosti (in ceneni) letalnik, se na njem učite upravljanja in šele nato presedlate na Avata.

Vzletna teža377 g
Mere185 x 212 x 64 mm
Največja hitrost vzpenjanja (način)6 (normalni) ali 9 m/s (športni)
Največja hitrost (način)8 (običajni), 16 (športni) ali 27 m/s
Najvišja nadmorska višina za vzlet5.000 m
Premagovanje vetraDo hitrosti 10,7 m/s
Avtonomija leta23 min
Največji prelet13 km
Doseg povezave (ob optični vidljivosti)10 km
Satelitski sprejemnikiGPS, Galileo in BeiDou
Vgrajeni pomnilnik46 GB
Ločljivost tipala kamere12 MP
VmesnikiWi-Fi 5, Bluetooth, radijski krmilnik
Cena kompleta (z očali in krmilnikom)1.236 €
Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja